|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?Vel - det er vel ikke så mange muligheter kanskje. Nicket mitt ble valgt fordi jeg hadde et annet langt, engelsk nick med noe kattegreier i før, og så brukte alle Katta. Så de siste årene har jeg stort sett vært Katta. Jeg har katter også, men det er ikke derfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?Det uttales Elek tronika, med trykk på tro. Valgte det fordi jeg er opptatt av elektroniske ting, som datamaskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?Båbbelur. Eller Båbbis. Dialekt for lite sneglehus, og jeg valgte det fordi da jeg trengte nytt nick en gang hadde jeg akkurat fortalt min daværende kjæreste om rare ord og navn fra distriktet mitt. Som for eksempel om brødrene Max og Barry, og Krystle og Steve - uttalt akkurat som de skrives. Han gikk rundt i en uke og sa "Båbbelur. Båebbelurrrr"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?
Jeg derimot er litt furten, for jeg blir til stadighet minnet på min største svakhet.
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?Hver gang jeg leser Smash tenker jeg at det er jammen ekkelt. Nesten like ekkelt som banasjokolade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?Smash er grusomt og banansjokolade er grusomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?<---- elsker Smash. Ja, sjokoladen, altså.
![]() |
#12 |
Impulsiv innimellom
|
Det må jeg bare beklage.
Du kan ikke være helt rett. Er Smash liksom ekkelt? Banansjokolade er også godt. Ikke like godt som Smash, men den går ned.
Troika er ikke mye godt.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?Anne C uttales rimelig rett ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?Jeg legger trykket på E-en i Emma. Altså ikke som i den engelske utgaven av navnet. :dårlig på å forklare: Det er ikke mitt egentlige navn, bare et navn jeg liker. Det har vært nicket mitt i mange år. Opprinnelig etter Emma Watson; Hermine i Harry Potter. |
![]() |
![]() |
#15 |
intro
|
Trykket ligger på e-en i begge varianter, vil jeg si. Spørsmålet er om du sier det med tonem 1 (som i "vannet") eller tonem 2 (som i "vanne").
![]() |
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
Jeg blir litt ør når du beskriver uttale med bruk av tonem *alene i språkviterverden til vanlig*
![]() |
#17 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?Gottfred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?Smash er farlig godt, banansjokolade er en del av barndomsnostalgien og Troika må jeg bare ha en gang i mellom. Slutt å disse sjokkisen!
![]() |
|
|