Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan uttaler du nicket ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 10:00   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du nicket ditt?

Vel - det er vel ikke så mange muligheter kanskje. Nicket mitt ble valgt fordi jeg hadde et annet langt, engelsk nick med noe kattegreier i før, og så brukte alle Katta. Så de siste årene har jeg stort sett vært Katta. Jeg har katter også, men det er ikke derfor.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:00   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det uttales Elek tronika, med trykk på tro. Valgte det fordi jeg er opptatt av elektroniske ting, som datamaskiner.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:01   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ru.
Lille er til pynt.

Gammel 27-02-09, 10:06   #4
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Båbbelur. Eller Båbbis. Dialekt for lite sneglehus, og jeg valgte det fordi da jeg trengte nytt nick en gang hadde jeg akkurat fortalt min daværende kjæreste om rare ord og navn fra distriktet mitt. Som for eksempel om brødrene Max og Barry, og Krystle og Steve - uttalt akkurat som de skrives. Han gikk rundt i en uke og sa "Båbbelur. Båebbelurrrr"...

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:10   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dddddddddddddddee-eeeeeeeeeeeeeem.

Må jo være litt avansert.

Gammel 27-02-09, 10:18   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg og mannen din.

Og jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:22   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Jeg har byttet nick mange ganger, men nå er jeg fornøyd. Smash er den beste sjokoladen jeg spiser.

Jeg derimot er litt furten, for jeg blir til stadighet minnet på min største svakhet.

Gammel 27-02-09, 10:23   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hver gang jeg leser Smash tenker jeg at det er jammen ekkelt. Nesten like ekkelt som banasjokolade.

Gammel 27-02-09, 10:25   #9
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Det går ikke an å sammenligne banansjokolade og Smash, vel? Banansjokolade og Troika derimot. :urk:

Gammel 27-02-09, 10:27   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Smash er grusomt og banansjokolade er grusomt.

Gammel 27-02-09, 10:31   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

<---- elsker Smash. Ja, sjokoladen, altså.

Gammel 28-02-09, 08:26   #12
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg derimot er litt furten, for jeg blir til stadighet minnet på min største svakhet.

Det må jeg bare beklage.

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hver gang jeg leser Smash tenker jeg at det er jammen ekkelt. Nesten like ekkelt som banasjokolade.

Du kan ikke være helt rett. Er Smash liksom ekkelt? Banansjokolade er også godt. Ikke like godt som Smash, men den går ned.

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Det går ikke an å sammenligne banansjokolade og Smash, vel? Banansjokolade og Troika derimot. :urk:

Troika er ikke mye godt.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

<---- elsker Smash. Ja, sjokoladen, altså.

Gammel 27-02-09, 10:31   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anne C uttales rimelig rett ut . Det er navnet mitt enkelt og greit. Eller en forkortelse, bruker begge navnene IRL. Heter Cleo på enkelte andre forum, men det er liksom ikke meg mer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:40   #14
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg legger trykket på E-en i Emma. Altså ikke som i den engelske utgaven av navnet. :dårlig på å forklare: Det er ikke mitt egentlige navn, bare et navn jeg liker. Det har vært nicket mitt i mange år. Opprinnelig etter Emma Watson; Hermine i Harry Potter.

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:48   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg legger trykket på E-en i Emma. Altså ikke som i den engelske utgaven av navnet. :dårlig på å forklare:

Trykket ligger på e-en i begge varianter, vil jeg si. Spørsmålet er om du sier det med tonem 1 (som i "vannet") eller tonem 2 (som i "vanne"). Det høres ut som tonem 2, slik du beskriver det.

Gammel 27-02-09, 10:51   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Trykket ligger på e-en i begge varianter, vil jeg si. Spørsmålet er om du sier det med tonem 1 (som i "vannet") eller tonem 2 (som i "vanne"). Det høres ut som tonem 2, slik du beskriver det.

Jeg blir litt ør når du beskriver uttale med bruk av tonem *alene i språkviterverden til vanlig*

Gammel 27-02-09, 10:52   #17
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg visste at det ville komme en lingvist og klare opp i dette for meg. Fine FP.

Jeg uttaler Emma med tonem 2.

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:54   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg visste at det ville komme en (hobby-)lingvist og klare opp i dette for meg.

Høh, man har da hovedfag i komparativ germansk syntaks!

Gammel 27-02-09, 10:34   #19
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Gottfred.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 11:07   #20
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Smash er farlig godt, banansjokolade er en del av barndomsnostalgien og Troika må jeg bare ha en gang i mellom. Slutt å disse sjokkisen!

Ellers så uttales tink rett fram: t i n k (mangler fonetiske grunnkunnskaper til å bedkrive det på noen bedre måte).

Bakgrunnen er tanketørke da jeg skulle lage et nick - måtte bare finne på et ord. Det betyr ingenting, og har ingen god forklaring. Sliter også med å finne en god avatar, men nå er jeg godt fornøyd med "luleå" fra gjengen på taket. Har mye rart i fryseren min, og er ikke alltid først ute.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.