|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Vet alle hvem Pollyanna er?Jeg trodde også at du var mange Anna jeg. |
|
|
|
#3 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Vet alle hvem Pollyanna er?Pollyanna er litt sånn: Og Gud vil at jeg skal være ett sooolskinnsbarn.
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Vet alle hvem Pollyanna er?
Høres ut som Oslo Kristne Senter-logikk det jo. |
|
|
|
#6 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beklager, men jeg leste Pollyanna (lånt på biblioteket) som barn og syntes hun var grenseløst irriterende, dessuten et slags umulig ideal som bare skapte en følelse av at en selv var kronisk utakknemlig og vrang og burde skamme seg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Vet alle hvem Pollyanna er?Jeg synes Pollyanna hadde et poeng, jeg. Hun var bare litt vel intens.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Vet alle hvem Pollyanna er?Azzå - jeg er jo tilhenger av å tenke positivt. Og av å ta med seg det som er godt og vakkert og sånn. Men jeg får følelsen av at denne jenta var litt enkel for meg. |
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: Vet alle hvem Pollyanna er?Jeg får heller følelsen av at enkelte her i tråden fremstiller henne som litt enkel.
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Klart det var synd på henne. Hun var foreldreløs og ble sendt til en sur gammel tante som ikke likte barn eller andre mennesker. Der måtte hun bo på loftet og være helt stille og for all del ikke snakke med den sure tanta.
|
|
|
#12 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Hm. Kanskje det er mest i ettertid hun har blitt til irriterende for meg? Jeg mener å huske at jeg skulle prøve å være som henne og aldri fikk det til. Jeg har forresten heller ingen kristne assosiasjoner til henne. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Vet alle hvem Pollyanna er?Noen bør lese Pollyanna om igjen, altså! Jeg er bare SÅ sikker på at de bøkene er gladkristne så det holder, men det kan være at minnet mitt tøyser med meg.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Uffda, det hørtes ikke bra ut. |
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Ikke sant?!
|
|
|
#19 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Vet alle hvem Pollyanna er?Jeg trodde alle visste hvem Pollyanna var. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Vet alle hvem Pollyanna er?Jeg datt av Pollyanna relativt kjapp. Så hvis noen hadde brukt Pollyannask om genetikk, ville jeg måtte ha tolket dette som "kjedelige gener". Referanser er morsomt. Finnes det noe bedre enn å slenge ut en obskur Eddie Izzard-kommentar, og så få full respons?
|
![]() |
| Emneord |
| gladkristne barnebøker, perler for svin |
|
|