|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Bedreviter
|
Sv: ...
Men ikke aldeles korrekt – og vesentlig mindre imponerende. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: ...Kan noen vennligst ta på seg jobben og lage en fin og oversiktlig liste over alle disse kodene som jeg ikke har hjernekapasitet til å gå gå rundt og huske?
|
|
|
#68 |
|
Bedreviter
|
Det har noen gjort for lenge siden og mange ganger. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du en lik Alt-tast på hver side? På begge tastaturene mine er det en Alt på ene siden, og en Alt Gr på andre siden. Men altså bare én Alt.
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Sv: ...Jeg har ikke numerisk tastatur i det hele tatt. :vræl: |
|
|
|
#73 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ...Og mens vi er inne på slikt; det er forskjell på anførselstegn og «tommetegn»; anførselstegn ser slik ut: « », (Windows: 174 175, Mac: shift+alt+v, shift+alt+b) og brukes til å markere sitater eller overført betydning. Tommetegn ser slik ut: ". Det brukes til å markere en lengdeenhet på 2,54 cm (strengt tatt skal vel tommetegnet være skråstilt, men " er vanlig brukt). På andre språk bruker man andre tegn; på engelsk bruker man “ ”. Når et sitat inneholder et annet sitat blir det mer komplisert, og da kan det være aktuelt å bruke både “ ” og ‘ ’ på norsk også. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Passiv
|
Sv: ...Når jeg skriver "dette" mener jeg som regel en tekststreng jeg. Og de skal avgrenses sånn der jeg jobber. Regner med at alle her inne skjønner det? |
|
|
|
#76 |
|
|
Pinlige. |
|
|
|
|