Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere ofte barnevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-09, 23:38   #61
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Har dere ofte barnevakt?

Her vi bor, kansje 1 gang pr år da vi lurer naboene til å sitte noen timer.

Når vi er hos svigers kan de ha barna noen timer mens vi gjør andre ting, men har aldri hatt de vekke på overnatting el lign (bortsett fra bryllupsnatten).

Og det har resultert i at jeg tviler sterkt på at jeg hadde klart å reise fra minsta i f eks 4 døgn nå, selv om hun er over 2 år. Jaja, alt til sin tid

Gammel 24-01-09, 23:41   #62
Susanne
Nybegynner

Susanne sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Susanne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, vi er heldige der. Småen er mest hos mine svigerforeldre. De tilbyr seg stort sett, sjelden vi spørr. Småen koser seg der veldig. Og dem har mere overskudd en det jeg har pga sykdom, og mannen min jobber en del.

Susanne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 23:48   #63
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Nei, alle tre 2-3 gonger i året. Ein og ein litt oftare.

Gammel 25-01-09, 00:32   #64
Solblomst
Passiv

Standard

Nei, sjelden. Bruker et par av de nærmeste i familien, men har ikke så ofte bruk for barnevakt.

Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 00:35   #65
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har barnevakt en fire-fem netter i året. Aldri noe hjelp på hverdager.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 00:43   #66
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som min mor en gang sa: JEG klarte meg da helt fint alene med barn. JEG jobbet full tid og hadde iiiiingen avlastning. Jeg hadde sikkert spurt om barnepass eller sagt (som jeg sjelden sier) at jeg var trøtt. Jeg fikk f.eks. ikke avlastning av noen i det hele tatt da Iben hadde kikhoste og var våken hvert femte minutt natten gjennom. At min mor omtrent hadde meg boende hos besteforeldrene mine ukesvis i slengen frem til jeg begynte på skolen som syvåring, var visst glemt for lenge siden. En ting er sikkert; når mine egne barn får barn, så skal jeg hjelpe til så langt jeg har mulighet. Så fremt det er noe de spør om og ikke krever.

Gammel 25-01-09, 00:47   #67
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etterhvert som ungene har blitt større vil jeg påstå at vi er kjempeprivilegerte i så måte. Vi har besteforeldre som gjerne har ungene på overnatting om vi spør om det, tilbyr seg å ta de med seg på tur i marka en lørdag formiddag, og stiller opp om vi skal bort en kveld. Foreldrene mine bor langt unna, men stiller alltid opp om vi er der noen dager eller tar turen hit for å passe dem om vi skal noe spesielt. Jeg tror de synes det er hyggelig, og barna elsker å være sammen med besteforeldrene på begge sider. Jeg synes vi er fantastisk heldige som har friske og oppegående besteforeldre som har lyst og overskudd til å være sammen med barnebarna.

Sist redigert av Siri : 25-01-09 kl 00:53.
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 00:49   #68
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Mine svigerforeldre er døde. Da svigermor levde passet hun aldri barna. Hun var såpass gammel at vi ville ikke belaste henne med det. Hennes datter brukte henne en del til barnepass, men i praksis var det vi som passet han. Svigermor og vi bodde i samme hus. Må innrømme at jeg ble litt irritert innimellom så det hendte jeg tok barna mine og dro ut bare for å være vanskelig. Jeg syns ikke noe om å bli overkjørt på den måten. Da ble svigermor desperat... men når hun ikke kunne si nei til sin datter ang. barnevakt så var det hun som hadde sagt ja, og ikke jeg. Hun kunne ikke ta for gitt at vi var hjemme.

Min mor har alltid stilt opp og vært barnevakt. Uten henne hadde det vært lite vi kunne tatt fri innimellom. Snart skal jeg på rehabiliteringsopphold i en måned. Da skal hun hjelpe mannen min litt så han får studert og skrevet oppgave. Min far leier leilighet i huset vårt, men han er 76 år.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 01:31   #69
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Med mine foreldre og mannens mamma i hver sin "ende" av landet og oss på midten, blir det uhyre sjelden. Det skjer når vi er nordpå på ferie, men da får vi til gjengjeld tatt igjen litt.

Skulle innimellom ønske at vi bodde nærmere slekta, ja. Heldigvis har vi venner som stiller opp om vi spør (noe vi gjør sjelden):

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 07:50   #70
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke ofte vi har barnevakt fordi vi trenger det. Det har hendt noen få ganger at vi har hatt barnevakt til alle tre fordi vi skal på foreldremøter som er lagt på samme dag osv. Det hender at svigers og mormor ber om å få låne en av ungene fordi at de vil ha besøk av barnebarn. Da har vi to andre hjemme.

Gammel 25-01-09, 08:38   #71
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Som min mor en gang sa: JEG klarte meg da helt fint alene med barn. JEG jobbet full tid og hadde iiiiingen avlastning. Jeg hadde sikkert spurt om barnepass eller sagt (som jeg sjelden sier) at jeg var trøtt. Jeg fikk f.eks. ikke avlastning av noen i det hele tatt da Iben hadde kikhoste og var våken hvert femte minutt natten gjennom. At min mor omtrent hadde meg boende hos besteforeldrene mine ukesvis i slengen frem til jeg begynte på skolen som syvåring, var visst glemt for lenge siden. En ting er sikkert; når mine egne barn får barn, så skal jeg hjelpe til så langt jeg har mulighet. Så fremt det er noe de spør om og ikke krever.

Jeg håper jeg blir en sånn bestemor som stiller opp, og jeg håper jeg ikke bare må bli spurt, men at jeg kan tilby meg også.

Gammel 25-01-09, 08:40   #72
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

Hvordan ligger dere an der? Har dere ofte barnevakt? (Da i form av besteforeldre o.l) Det lurer jeg på denne lørdags kvelden

Aldri av besteforeldre.

Ca 2 kvelder i året av andre. Da er det fordi vi skal noe som koliderer fullstendig (for eksempel at begge har foreldremøte med klassene sine samtidig).

Har ikke hatt en natt uten barn siden Storebror ble født.

Sist redigert av oslo78 : 25-01-09 kl 08:51.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 08:42   #73
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(ble litt tull med innleggene her.. )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 08:43   #74
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oftere når vi hadde kun Hannah ja. Men det er litt sånn, særlig når Peder er knappe året nå, og ikke har tatt hverken flaske eller noe sånt. Men jeg ser for meg at det blir litt lettere om et års tid, å sette "bort" begge.

Men jeg spør av og til mamma, og Hannah lå der fra fredag-lørdag.
Så tror jeg kanskje vi søstrene blir litt flinkere etter hvert som barna vokser til ogs.

Gammel 25-01-09, 08:43   #75
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

:dobbel:

Gammel 25-01-09, 08:48   #76
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke så ofte. kanskje 5-6 ganger i året. Vi har besteforeldre i byen som kunne vært barnevakt oftere, vi er bare ikke så flinke til å benytte oss av det. Siden de har forholdsvis små barn selv (yngste er søsteren min er 11 år) syns de det er greiest at Glitterbarnet overnatter hos dem, men det er ikke alltid vi vil det, f. eks. bare ved en kinotur.

Når vi er hos svigerforeldrene våre i nabobyen så benytter vi ofte sjansen til å ta en tur på kino.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 09:15   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har en morfar som elsker sine to barnebarn og som har blitt kjempeflink til å finne på ting med dem. Han tar dem gjerne med på kinotur, har en fast dag i uka hele sommeren til fisketur, og stiller opp som barnevakt på forespørsel ellers også.

Dermed har vi noe barnefri, men ikke sånn på lørdagskveldene som regel, for da koser vi oss som regel med familiekvelder.

Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 09:40   #78
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Mine foreldre ber ofte om å få ha snupsen der på ovcernatting, faktisk så må vi si nei en del ganger, jeg tror de gjerne kunne hatt henne der hver eneste helg. Jeg liker å ha barnevakt når vi ikke skal noe spesielt, bare være hjemme og nyte stillheten i noen timer.

Gammel 25-01-09, 09:43   #79
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Vi er veldig heldig stilt når det gjelder å få dekket de behovene vi har for barnevakt. Vi har hele vår (store)nærmeste familie innen 40 minutters kjøring, og de fleste meldte seg som barnevakter da snuppa kom til verden. Hver tirsdag har vi barnevakt i noen timer, da er det stort sett farfar som kommer hjem til oss rett før leggetid. Hvis han ikke kan, kommer farmor eller en av de store kusinene til snuppa.
Hun har ikke overnattet borte så ofte - kanskje 3-4 ganger totalt. Men muligheten har vi.

Gammel 25-01-09, 10:06   #80
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Ganske sjelden.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.