|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Her vi bor, kansje 1 gang pr år da vi lurer naboene til å sitte noen timer.
|
|
|
#62 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Ja, vi er heldige der. Småen er mest hos mine svigerforeldre. De tilbyr seg stort sett, sjelden vi spørr. Småen koser seg der veldig. Og dem har mere overskudd en det jeg har pga sykdom, og mannen min jobber en del. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Passiv
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei, sjelden. Bruker et par av de nærmeste i familien, men har ikke så ofte bruk for barnevakt. |
|
|
|
#65 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har barnevakt en fire-fem netter i året. Aldri noe hjelp på hverdager. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Som min mor en gang sa: JEG klarte meg da helt fint alene med barn. JEG jobbet full tid og hadde iiiiingen avlastning. Jeg hadde sikkert spurt om barnepass eller sagt (som jeg sjelden sier) at jeg var trøtt. Jeg fikk f.eks. ikke avlastning av noen i det hele tatt da Iben hadde kikhoste og var våken hvert femte minutt natten gjennom. At min mor omtrent hadde meg boende hos besteforeldrene mine ukesvis i slengen frem til jeg begynte på skolen som syvåring, var visst glemt for lenge siden. En ting er sikkert; når mine egne barn får barn, så skal jeg hjelpe til så langt jeg har mulighet. Så fremt det er noe de spør om og ikke krever.
|
|
|
#67 |
|
seru
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Etterhvert som ungene har blitt større vil jeg påstå at vi er kjempeprivilegerte i så måte. Vi har besteforeldre som gjerne har ungene på overnatting om vi spør om det, tilbyr seg å ta de med seg på tur i marka en lørdag formiddag, og stiller opp om vi skal bort en kveld. Foreldrene mine bor langt unna, men stiller alltid opp om vi er der noen dager eller tar turen hit for å passe dem om vi skal noe spesielt. Jeg tror de synes det er hyggelig, og barna elsker å være sammen med besteforeldrene på begge sider. Jeg synes vi er fantastisk heldige som har friske og oppegående besteforeldre som har lyst og overskudd til å være sammen med barnebarna. Sist redigert av Siri : 25-01-09 kl 00:53. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Pauset
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Mine svigerforeldre er døde. Da svigermor levde passet hun aldri barna. Hun var såpass gammel at vi ville ikke belaste henne med det. Hennes datter brukte henne en del til barnepass, men i praksis var det vi som passet han. Svigermor og vi bodde i samme hus. Må innrømme at jeg ble litt irritert innimellom så det hendte jeg tok barna mine og dro ut bare for å være vanskelig. Jeg syns ikke noe om å bli overkjørt på den måten. Da ble svigermor desperat... men når hun ikke kunne si nei til sin datter ang. barnevakt så var det hun som hadde sagt ja, og ikke jeg. Hun kunne ikke ta for gitt at vi var hjemme. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Med mine foreldre og mannens mamma i hver sin "ende" av landet og oss på midten, blir det uhyre sjelden. Det skjer når vi er nordpå på ferie, men da får vi til gjengjeld tatt igjen litt. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
superbruker
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Det er ikke ofte vi har barnevakt fordi vi trenger det. Det har hendt noen få ganger at vi har hatt barnevakt til alle tre fordi vi skal på foreldremøter som er lagt på samme dag osv. Det hender at svigers og mormor ber om å få låne en av ungene fordi at de vil ha besøk av barnebarn. Da har vi to andre hjemme.
|
|
|
#71 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?
Jeg håper jeg blir en sånn bestemor som stiller opp, og jeg håper jeg ikke bare må bli spurt, men at jeg kan tilby meg også.
|
|
|
|
#72 |
|
Er frisk!
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?
Aldri av besteforeldre.
Sist redigert av oslo78 : 25-01-09 kl 08:51. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Oftere når vi hadde kun Hannah ja.
|
|
|
#76 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei, ikke så ofte. kanskje 5-6 ganger i året. Vi har besteforeldre i byen som kunne vært barnevakt oftere, vi er bare ikke så flinke til å benytte oss av det. Siden de har forholdsvis små barn selv (yngste er søsteren min er 11 år) syns de det er greiest at Glitterbarnet overnatter hos dem, men det er ikke alltid vi vil det, f. eks. bare ved en kinotur.
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har en morfar som elsker sine to barnebarn og som har blitt kjempeflink til å finne på ting med dem. Han tar dem gjerne med på kinotur, har en fast dag i uka hele sommeren til fisketur, og stiller opp som barnevakt på forespørsel ellers også. |
|
|
|
#78 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Mine foreldre ber ofte om å få ha snupsen der på ovcernatting, faktisk så må vi si nei en del ganger, jeg tror de gjerne kunne hatt henne der hver eneste helg. Jeg liker å ha barnevakt når vi ikke skal noe spesielt, bare være hjemme og nyte stillheten i noen timer.
|
|
|
#79 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi er veldig heldig stilt når det gjelder å få dekket de behovene vi har for barnevakt. Vi har hele vår (store)nærmeste familie innen 40 minutters kjøring, og de fleste meldte seg som barnevakter da snuppa kom til verden. Hver tirsdag har vi barnevakt i noen timer, da er det stort sett farfar som kommer hjem til oss rett før leggetid. Hvis han ikke kan, kommer farmor eller en av de store kusinene til snuppa.
|
![]() |
|
|