|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Vi er så langt 100% fornøyde med huset vårt, men vi har bare bodd her siden mars og er vel dermed fortsatt i den nyforelskede fasen. Jeg trodde ikke at jeg kunne bli så glad i et hus. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Passiv
|
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Jeg elsker det store gamle huset mitt, men det ligger på feil sted, så vi kommer til å selge, og flytte antakelig. |
|
|
|
#64 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Vi bor 4 stykker i en blokkleilighet på 63 kvadrat inkludert to soverom. Jeg er veldig fornøyd med disse kvadratmeterne, beliggenheten, planløsningen, naboene (endelig), akebakken utenfor kjøkkenvinduet, nærmiljøet og det utvidete nærmiljøet, barnehagene (og skolen skal også være bra). Likevel; det mangler minst ett soverom, et vaskerom samt en kjellerstue. Veldig synd at vi ikke bare kan kjøpe naboleiligheten og slå ut veggen |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Etylbarbital
Sv: Er du fornøyd med boligen din?(Du overlevde!)
|
|
|
#67 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Vi bor i rekkehus på to etasjer. I 1. etg. har vi inngang, gjestedo, bod, kjøkken og stue, i 2. etg. har vi 3 soverom, bad/vaskerom, bod og stor gang. Dobbel takhøyde i deler av øverste etg.
|
|
|
|
#69 |
|
WF: BNBE
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Jeg er fornøyd med boligen ja. Hvis penger ikke var et tema ville jeg gjerne hatt en liten hageflekk, men med tanke på at vi bor i Oslo, og i vår første bolig som er vår, så er jeg fornøyd.
|
|
|
|
#70 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Jeg flyttet fra ca 90 til 50 m2 da jeg ble separert, og måtte gi opp å få eget soverom til guttungen, men stortrives der jeg bor nå. Det er særlig to løsninger som har gjort det mulig å trives så godt her: 1. Køyeseng (vi sov sammen i en dobbeltseng i begynnelsen) og 2. flatskjermtv. Begge tingene frigjorde masse plass. En annen ting jeg liker i forhold til der jeg bodde før, er at det er dører mellom alle rom. Det gjør det enklere å holde på varmen, det gir oss litt privatliv og det stenger ute matlukt (kan ikke fordra lukt fra matlaging som blir sittende igjen rundt i huset).
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Jeg veksler mellom å være gal over alt som må gjøres, og å nyte å alltid ha noe å putle med.
|
|
|
#72 |
|
I mål
|
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Vi er veldig glade i huset vårt, gitt rammene, for å si det sånn. Vi ønsker å bo her vi bor, større hus ekskluderer seg selv så lenge vi ikke flytter ut av byen. Rekkehuset vårt er 100 kvadrat, 3 plan; 20, 40 og 40 kvadrat. De 20 i kjelleren er mest rot og oppbevaring, men kan være kjellerstue. Det er intimt i alle etasjer, og det er ingen store rom (men KitchenAid er stappet inn, Monsoon |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Jeg er veldig fornøyd med potensialet til huset. Vi trenger en god del oppussing i de nærmeste årene. Noe planlegger vi å gjøre til sommeren, men bad og kjøkken har vi nok ikke råd til med det første. Det er litt kjipt, kjenner jeg.
|
|
|
#75 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Men, jeg vil ikke flytte! Trives kjempegodt!
|
|
|
#76 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Jeg er fornøyd med boligen, 4-roms terrasseleilighet på 107 kvm, lavblokk med kun 2 etg. Ligger flott til med lysløype utenfor døra og vi kommer oss til Oslo sentrum på 20 min. 3 soverom, stort kjøkken med en liten terrasse ut mot skogen. Stua har egen spisestuekrok med plass til mange, terrasse på 17 kvm. Minuset med leiligheten er dårlig oppbevaringsplass, små soverom og jeg skulle veldig gjerne hatt et vaskerom. Tenker litt på de små barnerommene når barna blir eldre/ungdommer. Er veldig glad i leiligheten og har ingen planer om å flytte. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Ja, vi er veldig fornøyde med leiligheten, eller har vært så langt. Terrasseleilighet i lite bygg med bare fire enheter. Bakkeplan. Nå begynner den vel å bli i minste laget. Vi er superfornøyd med utsikten; vi har (nesten) panorama over Oslo sentrum. Vi har også en passe stor hageflekk som tar minimalt med tid å holde, samtidig som den har stor bruksnytte for barna. Det ligger en barnehage med lekeapparater 50 m unna, så barna kan gå dit og huske og skli etter stengetid; flott - da slipper vi det i hagen. Stuen er svær, med masse vinduer og lys og greier, men soverommene har vi oppdaget er litt knotete. Og så er det uendelig mye med upraktisk gang!
|
|
|
|
#78 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Vel, sånn passe. Problemet er at det er for lite. D¨Vi bor i en såkalt flermannsbolig, har 2 etasjer+ loft. Får litt husfølelse, men man slipper mye av vedlikeholdsjobben. Men vi kan ikke bygge ut da. Skulle hatt alle rom større, bortsett fra soverommene. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Øyboer
Sv: Er du fornøyd med boligen din?Ganske fornøyd ja. Skulle bare mangle siden vi nettopp flyttet inn. |
|
|
|
![]() |
|
|