Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er du fornøyd med boligen din?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-09, 19:46   #61
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Vi er så langt 100% fornøyde med huset vårt, men vi har bare bodd her siden mars og er vel dermed fortsatt i den nyforelskede fasen. Jeg trodde ikke at jeg kunne bli så glad i et hus. Når det er sagt har vi egentlig alltid trivdes de stedene vi har bodd. Den første 1-romsen vår ergrer jeg meg grønn over at vi solgte, den var så utrolig fin, praktisk og koselig. Neste stopp var en tre-roms med en meget bråkete forfyllet dame i etasjen over, ellers var den skikkelig koselig den også. Deretter tre-romsen som var første etasje i en tomannsbolig. Den var sjarmerende men så kald og trekkfull at vi gikk med konstant forkjølelse hele gjengen. Naboen ville dessuten ikke høre snakk om å pusse opp (isolere og skifte panelet fra 1948), så vi ble lei hele greia.
Vi har mindre strømutgifter her på 200 kvm enn det vi hadde på 70 kvm tidligere.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 19:53   #62
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker den! Kunne selvsagt vært litt større, men ellers er den perfekt.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:07   #63
Left
Passiv

Standard

Jeg elsker det store gamle huset mitt, men det ligger på feil sted, så vi kommer til å selge, og flytte antakelig.

Vi har 8 soverom med smått og stort, men bruker ett stort soverom til TV-stue, ett til lekerom for barna, og ett til kontor.
Masse oppbevaringsplass osv. Det skulle ha ligget på Lørenskog

Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:11   #64
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bor 4 stykker i en blokkleilighet på 63 kvadrat inkludert to soverom. Jeg er veldig fornøyd med disse kvadratmeterne, beliggenheten, planløsningen, naboene (endelig), akebakken utenfor kjøkkenvinduet, nærmiljøet og det utvidete nærmiljøet, barnehagene (og skolen skal også være bra). Likevel; det mangler minst ett soverom, et vaskerom samt en kjellerstue. Veldig synd at vi ikke bare kan kjøpe naboleiligheten og slå ut veggen .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:12   #65
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Du overlevde!)

Gammel 21-01-09, 20:14   #66
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

(Du overlevde!)

(I'll get back to you)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:16   #67
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i rekkehus på to etasjer. I 1. etg. har vi inngang, gjestedo, bod, kjøkken og stue, i 2. etg. har vi 3 soverom, bad/vaskerom, bod og stor gang. Dobbel takhøyde i deler av øverste etg.

Størrelsen på rekkehuset er egentlig ganske passe for oss tre, men jeg savner:
- spiseplass på kjøkkenet
- bi-inngang/grovkjøkken/vaskerom nær inngangen
- et ekstra rom som kunne fungert som lekerom

Dog kunne jeg levd med manglene om bare huset hadde stått i andre enden av kommunen. Vi er i ferd med å selge og flytte, ja.

Gammel 21-01-09, 20:22   #68
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har veldig god plass og det er pluss. Minus for at den burde pusses opp en hel del.. men gjør det beste ut av det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:23   #69
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er fornøyd med boligen ja. Hvis penger ikke var et tema ville jeg gjerne hatt en liten hageflekk, men med tanke på at vi bor i Oslo, og i vår første bolig som er vår, så er jeg fornøyd.

Vi har en 4-roms leilighet. Det ene soverommet er ikke så stort, men det blir et fint barnerom. Vi har separat bad og do, og eget vaskerom. Halvåpen kjøkkenløsning og passe stor stue. Vi har ikke veranda, men en vinterhage som fungerer som lekerom.

Utsikten, utearealene, nærheten til marka, kollektivtilbudet, barnehagen, nærmiljøet og de rolige omgivelsene gjør at jeg trives veldig godt. Hvis vi skulle ha kjøpt noe nytt, ville vi ha gått for noe i samme området.

Gammel 21-01-09, 20:39   #70
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg flyttet fra ca 90 til 50 m2 da jeg ble separert, og måtte gi opp å få eget soverom til guttungen, men stortrives der jeg bor nå. Det er særlig to løsninger som har gjort det mulig å trives så godt her: 1. Køyeseng (vi sov sammen i en dobbeltseng i begynnelsen) og 2. flatskjermtv. Begge tingene frigjorde masse plass. En annen ting jeg liker i forhold til der jeg bodde før, er at det er dører mellom alle rom. Det gjør det enklere å holde på varmen, det gir oss litt privatliv og det stenger ute matlukt (kan ikke fordra lukt fra matlaging som blir sittende igjen rundt i huset).
Har en litt upraktisk hageflekk som deles med de andre som bor i firemannsboligen (ikke mye i bruk). Den egner seg ikke for lek i særlig grad, men det er parker i nabolaget. Jeg sitter heller på trappa og soler meg om sommern, derfra er det så fin utsikt.
Jeg leier og har tenkt å fortsette med det på ubestemt tid.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:51   #71
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg veksler mellom å være gal over alt som må gjøres, og å nyte å alltid ha noe å putle med.

Huset er 320 BRA, inkludert et 50 kvm uferdig bassengrom, 10 kvm uferdig bad med badstu, og et kjøkken som MÅ pusses opp, siden skuffene faller ned og det er hull i gulvbelegget. Gulvet på stua må skiftes, alle soverommene (6 stk) bør males, tapeten skaller av veggene og det er ca 1 million hull etter bilder. Utendørs er det minst like mye å gjøre. Men det er utrolig tilfredsstillende å se hvordan det blir bedre og bedre. Og plassen i og rundt huset er herlig!

Gammel 21-01-09, 21:37   #72
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er veldig glade i huset vårt, gitt rammene, for å si det sånn. Vi ønsker å bo her vi bor, større hus ekskluderer seg selv så lenge vi ikke flytter ut av byen. Rekkehuset vårt er 100 kvadrat, 3 plan; 20, 40 og 40 kvadrat. De 20 i kjelleren er mest rot og oppbevaring, men kan være kjellerstue. Det er intimt i alle etasjer, og det er ingen store rom (men KitchenAid er stappet inn, Monsoon ). Vi har 3 soverom og et lite bad oppe. Vi synes det er veldig koselig her, digger å bo i rekkehus og kose oss med naboene ute om sommeren. Selvfølgelig er det masse vi savner, sånn som større gang, ikke se rett i gangen fra stua, do/vaskerom ved inngang etc; men det funker å dele vaskerom med naboene i kjelleren også, det er bare upraktisk med skittent regntøy.

Som med Tjorven fatter ikke de som har store hus utenfor byen hvorfor vi prioriterer sånt, og skjønner heller ikke hvordan vi lever uten vaskerom ved inngangen og do i første etasje, men det går så bra så.

Vi har lyst på enebolig en gang, men det skal også være her, så det blir nok en stund til .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:43   #73
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig fornøyd, håper på litt mere kvm gulvplass om noen år, men jeg kunne ikke tenke meg å flytte,

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:48   #74
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig fornøyd med potensialet til huset. Vi trenger en god del oppussing i de nærmeste årene. Noe planlegger vi å gjøre til sommeren, men bad og kjøkken har vi nok ikke råd til med det første. Det er litt kjipt, kjenner jeg.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:49   #75
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Men, jeg vil ikke flytte! Trives kjempegodt!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:56   #76
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fornøyd med boligen, 4-roms terrasseleilighet på 107 kvm, lavblokk med kun 2 etg. Ligger flott til med lysløype utenfor døra og vi kommer oss til Oslo sentrum på 20 min. 3 soverom, stort kjøkken med en liten terrasse ut mot skogen. Stua har egen spisestuekrok med plass til mange, terrasse på 17 kvm. Minuset med leiligheten er dårlig oppbevaringsplass, små soverom og jeg skulle veldig gjerne hatt et vaskerom. Tenker litt på de små barnerommene når barna blir eldre/ungdommer. Er veldig glad i leiligheten og har ingen planer om å flytte.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 22:07   #77
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi er veldig fornøyde med leiligheten, eller har vært så langt. Terrasseleilighet i lite bygg med bare fire enheter. Bakkeplan. Nå begynner den vel å bli i minste laget. Vi er superfornøyd med utsikten; vi har (nesten) panorama over Oslo sentrum. Vi har også en passe stor hageflekk som tar minimalt med tid å holde, samtidig som den har stor bruksnytte for barna. Det ligger en barnehage med lekeapparater 50 m unna, så barna kan gå dit og huske og skli etter stengetid; flott - da slipper vi det i hagen. Stuen er svær, med masse vinduer og lys og greier, men soverommene har vi oppdaget er litt knotete. Og så er det uendelig mye med upraktisk gang!

Men fin, det er den. Dvs VAR den, da vi flyttet inn. Siden den gang (nesten 10 år siden) er den blitt litt slitt gitt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 22:16   #78
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vel, sånn passe. Problemet er at det er for lite. D¨Vi bor i en såkalt flermannsbolig, har 2 etasjer+ loft. Får litt husfølelse, men man slipper mye av vedlikeholdsjobben. Men vi kan ikke bygge ut da. Skulle hatt alle rom større, bortsett fra soverommene.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 22:23   #79
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde flyttet på flekken om jeg hadde muligheten.

Gammel 21-01-09, 22:24   #80
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ganske fornøyd ja. Skulle bare mangle siden vi nettopp flyttet inn.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.