Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du blitt fornærmet om du fikk husvask i gave

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan ville du reagert på en "husvaskgave"?
Jeg ville blitt dypt fornærmet - huset mitt vasker jeg/partneren sjøl 11 4,98%
Jeg hadde blitt overlykkelig og elsket vedkommende for resten av livet 184 83,26%
Samma for meg, jeg vasker gjerne sjøl, men lar glatt andre gjøre det for meg 14 6,33%
Vaske? 12 5,43%
Deltakere: 221. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 10:43   #61
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Sv: Hadde du blitt fornærmet om du fikk husvask i gave

Jeg hadde blitt veldig glad!

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 10:47   #62
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg har fått tilbud om det, men takket nei.
Det var fra en kar som ville gjøre det naken.
Han så helst at jeg skulle befale ham til sølvpuss også.

Ellers hadde jeg jublet!

Eh?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 10:47   #63
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det måtte jo bare bli en spinoff. Jeg leste tråden om dama som nettopp hadde fått sitt 12. barn, og forslagene som kom til barselgaver der. Noen nevnte gavekort på husvask, mens andre sa de ville bli fornærmet om noen kom og tilbød seg å vaske huset deres.

Jeg har ikke lest tråden(e), men jeg kan bare ikke i min villeste fantasi forestille meg en nybakt 12. barnsmamma som hadde blitt fornærmet om hun fikk husvask i barselgave!
Men jeg kan forstå at hun kanskje ikke ville likt å ha en venninne/venn inn i huset for å ta seg av husvasken, jeg ville iallefall selv heller hatt en fra et vaskebyrå.

Jeg hadde blitt sjeleglad for gaven!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 10:49   #64
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Overlykkelig.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 10:57   #65
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Jeg hadde blitt glad, men jeg hadde ikke vært evig takknemlig, det er ikke en sånn ting.

Gammel 20-01-09, 11:04   #66
Skvetten
Passiv

Standard

Dersom jeg var syk ville jeg blitt overlykkelig. Den gangen jeg var alvorlig syk var det noen venner som stilte opp med husvask, andre med handling, andre igjen med barnepass og hundeluftig.

Men om noen hadde kommet med det nå som jeg er frisk og rask hadde jeg blirr fornærmet som bare det. Jeg dårlig husmor liksom?

Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 11:25   #67
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt lykkelig. Alle som kjenner meg vet at det er lav standard på husarbeid hjemme hos oss, så det hadde ikke vært det minste fornærmende.

Jeg hadde vært like glad for barnevakttilbud slik at jeg kunne vaske selv. Det er nemlig ikke det at jeg har så mye mot å rydde og vaske. Jeg har bare mye i mot å bruke det lille jeg har av fritid på det og er lite flink til å se på det som positivt samvær med jentene. Jeg vil heller rydde raskt og effektivt alene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 13:08   #68
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde blitt overlykkelig og elsket vedkommende for resten av livet

Gammel 20-01-09, 13:34   #69
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke tanken på at andre skal gå gjennom mine ting og vaske der, desuten har jeg hodet over vann selv, så jeg ville nok ønsket noe annet.

Om jeg hadde fått min 12. barn derimot, ville nok saken vært anderledes. Jeg bare sier i min situasjon nå, ville jeg satt kanskje mer pris på noe annet. Spa opphold feks.

Gammel 20-01-09, 15:11   #70
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde blitt overlykkelig.

Hater å vaske.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 15:14   #71
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde antagelig grått av glede.

Gammel 20-01-09, 15:47   #72
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville nok blitt fornærmet, om enn ikke så dypt. Litt sånn "jasså, syns du det ser så jævlig ut her? Var det det beste du kom på, liksom?"

Selv om folk har mange barn så betyr jo ikke det at de ikke greier å ta vasken selv. Jeg syns også forslagene om "familiebillett" på Peppes var litt på kanten, egentlig. Dette er jo bare fordi det er en stor familie, ingen ville foreslått noe sånt til 2-barns familien.

Hvorfor kan man ikke gi en alminnelig gave? En blomsterkvast og noe hyggelig til babyen?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 15:53   #73
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg synes det er deilig å vaske hus, ordentlig og effektivt, når mannen er på vift med barna noen timer i helgene. Høy musikk og fred i sjelen når det blir rent og pent overalt.
(barna står opp kl. 6, så om jeg går glipp av dem noen timer midt på dagen gjør meg ikke til en elendig mor, håper jeg )

Samme her!
Liker å gjøre rent hvis jeg får være hjemme alene og holde på i fred
(barna har heller ikke vondt av litt alenetid med pappaen)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 16:02   #74
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Selv om folk har mange barn så betyr jo ikke det at de ikke greier å ta vasken selv. Jeg syns også forslagene om "familiebillett" på Peppes var litt på kanten, egentlig. Dette er jo bare fordi det er en stor familie, ingen ville foreslått noe sånt til 2-barns familien.

Hvorfor ikke egentlig? Jeg tar gjerne en "familiebillett" til Peppes jeg!

Gammel 20-01-09, 16:28   #75
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde blitt sur, hater å vaske,men hater enda mer å rydde først.

Gammel 20-01-09, 16:35   #76
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Hvorfor ikke egentlig? Jeg tar gjerne en "familiebillett" til Peppes jeg!

Ja, hvorfor ikke?

Er man ikke en tanke hårsår om man blir såret av slike gaver? Jeg tror jeg har høy terskel for å ikke tenke at ting er gitt med omtanke?

Gammel 20-01-09, 16:52   #77
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hårsår jo! Utrolig hva folk får seg til å bli fornærmet for. Herregud.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 16:53   #78
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg hadde blitt kjempeglad! Spørs jo litt i hvilken sammenheng da, men i forbindelse med fødsel kan det ikke være noe deiligere enn å komme hjem til et rent hus! Og gjerne litt drittarbeid unnagjort, skure dusj ogsånn

Gammel 20-01-09, 16:58   #79
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Overlykkelig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 16:59   #80
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Link til tråden kanskje?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.