|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Vi vurderer å ta Storebror med til Drammen tirsdag, hvor det skal være markering til støtte for befolkningen i Gaza. Jeg tror det kan være en fin anledning til å lære guttungen litt om solidaritet med andre mennesker og om "krig og fred og sånn." Jeg tror, og håper, det vil bli en fredelig markering.
|
|
|
#2 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg skjønner ikke hvordan det går an å skjerme barna for det som skjer rundt omkring i verden? Hvordan gjør man det rent praktisk? Om man ikke lar de se på nyheter på tv eller tar de med i demonstrasjon er en ting men ser de ikke avisforsider, har venner eller noe som er berørt? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Jepp, helt enig.
Også er jeg på linje med Skremmern her.
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Re: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Altså, jeg skjermer selvfølgelig ikke barna mine fullstendig mot at det fins barn som har det vondt osv. Det syns jeg ikke er riktig, og det ville heller ikke vært mulig (særlig ikke med barn som leser fra de er fire år). Jeg forklarer og snakker om det når det er naturlig, men det er ikke noe vi fokuserer på når de er små. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nei det syntes jeg er idiotisk. Barn har ikke noe i en politisk demonstrasjon å gjøre og jeg syntes det er merkelig at det å "beholde roen" skal være et argument for å ta de med. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes "Barn har ikke noe i en politisk demonstrasjon å gjøre" er et merkelig argument, men, men ... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ferdig!
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Ja, det kunne jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Kommer jo litt ann på. Men jeg ser ikke greia med å ta med unger i en demonstrasjon som man ikke VET 100% vil fortone seg stille og rolig. Hva er poenget?? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Mine har gått i mange demonstrasjons- og markeringstog i sin tid, syntes det var helt naturlig å ta dem med. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nei, det ville jeg ikke gjort. Dels av samme årsaker som Maximillia, dels fordi jeg ikke vil prakke mine meninger på ungene på den måten. Som forelder velger jeg å vektlegge å lede dem i forhold til mellommenneskelige relasjoner, påvirke i forhold til refleksjon og selvinnsikt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nå har jeg aldri gått i demonstrasjonstog. Dersom jeg skulle gjøre det med barn ville jeg vurdert hva slags type demonstrasjon det var og om barnet mitt ville bli skremt av det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det har jeg ingen problemer med. Ulrikke har vært med tre ganger denne uken, og hun har hatt det helt storartet. I dag var vi sammen med mormor og morfar (hvilket må kalles en sjelden anledning, de har vært skilt i mer enn 30 år og opptrer sjelden på samme sted), en skokk med tanter og onkler, og mange venner og deres barn. Akkurat slik vokste jeg opp også, og det har gått bra med meg.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg ville ikke tatt med meg noen barn på den demonstrasjonen i dag i allefall. Da hadde jeg mer eller mindre forventet at noe skulle skje som jeg ikke ville at ungene skulle være noen del av. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
anglofil
Så er det slik i den virkelige verden at du ikke må tro på alt du ser på tv. Vi var med i dag men ikke på noe av det du ser på tv nå i kveld. Slik var det på torsdag kveld også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nei, det ville jeg ikke gjort. |
|
|
|
#18 |
|
En Som Trener
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg går ikke i tog selv og ville heller ikke tatt med ungene på noe slik. Ikke skjønner jeg de som gjøre det heller. :enkel-i-tankegangen TM:
|
|
|
#19 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Tja, kansje, kansje ikke? Hva er tankegangen?
|
|
|
|
#20 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Niks.
|
![]() |
|
|