Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til dere som jobber: når står dere opp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når må du stå opp?
Før 05:30 2 0,88%
05:30 9 3,98%
05:45 13 5,75%
06:00 33 14,60%
06:15 41 18,14%
06:30 43 19,03%
06:45 33 14,60%
07:00 28 12,39%
07:15 14 6,19%
07:30 7 3,10%
07:45 1 0,44%
08:00 0 0%
Etter 08:00 2 0,88%
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 12:40   #61
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til dere som jobber: når står dere opp?

Vi har klokka på 0600. Da sparker jeg mannen ut. Så står jeg opp kl 0645. Dusjer, steller meg, lager matpakker og spiser frokost. Vekker ungene 07.30 og så går vi ut av dørene ca 08.10.

Nå er jeg så heldig å ha hjemmekontor, og barnehage og skolen i gåavstand. Samt at jeg jobber 70% og begynner ikke før 08.30.

Gammel 06-01-09, 12:45   #62
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg skal på tidligvakt står jeg opp 05.45. Egentlig hadde jeg ikke trengt å stå opp så tidlig, siden jeg bor fem minutter gåing unna arbeidsplassen min. Men jeg synes det er godt å ha god tid om morran.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:48   #63
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

05:50.
Mannen tar barna - og da klager ikke jeg over å stå opp så tidlig.
Deilig å slippe ulltrøyekamp og tårer etter å ha hatt ansvaret for morgenstell av to barn i tre år.

Gammel 06-01-09, 13:06   #64
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg står opp kl 07.00 så jeg har ingen grunn til å klage. Det er stort sett jeg som kjører ungene i barnehage.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:27   #65
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Stort sett klokka 7. Snoozer gjerne til 7.30. Jeg har fleksitid, og kjernetiden starter kl 9, så vi har relativt lite stress på morgenen.
At jeg må gå fra jobb kl. 16, og dermed sliter med å oppfylle 7,5 timers arbeidsdag, er en annen historie. Jeg bør nok legge meg tidligere.

Gammel 06-01-09, 13:27   #66
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ammefri ja.. lurer på om jeg skal søke om det når jeg starter 1.februar igjen? Har jeg ikke tenkt på. Jeg ammer jo flere ganger daglig enda.

Jeg skal søke om det. Sånn må det bare bli når jeg fikk barnehageplass i en annen barnehage enn min egen.

Gammel 06-01-09, 13:50   #67
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

05:50.

Deilig å slippe ulltrøyekamp og tårer etter å ha hatt ansvaret for morgenstell av to barn i tre år.

Er det ikke godt å være voksen og slippe å gå i vonde klær?

(klarte ikke å dy meg, for å tvinge barn til å gå i ting som plager dem synes jeg er slemt jeg, eller "misbruk av autoritet" som det så fint heter)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:58   #68
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

(klarte ikke å dy meg, for å tvinge barn til å gå i ting som plager dem synes jeg er slemt jeg, eller "misbruk av autoritet" som det så fint heter)

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan si det, for var det opp til barna, så hadde de gått i pysj til barnehagen og aldri, aldri hatt på votter om det så er 50 kuldegrader. "jeg vil fryse" sier 3 åringen. Og vi har prøvd forskjellige votter. Hva skal man gjøre? La vær å ha han ute når det er så kaldt at man må ha på votter? Er det noe bra for tre-åringen? (ble litt provosert nå)

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:13   #69
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Jeg misbruker autoriteten min hver eneste dag. Med et barn som har bortimot kronisk UVI og samtidig hater å ha på klær og syns alt strammer, klør eller er i veien, så må man nok være slem og autoritær.

(Og hun dukket opp i legglange tights sist fredag og skulle ut. Det var ikke noe problem at det var 11 kuldegrader for hun hadde nemlig tatt en bomullsshorts utenpå. )

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:22   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan si det, for var det opp til barna, så hadde de gått i pysj til barnehagen og aldri, aldri hatt på votter om det så er 50 kuldegrader. "jeg vil fryse" sier 3 åringen. Og vi har prøvd forskjellige votter. Hva skal man gjøre? La vær å ha han ute når det er så kaldt at man må ha på votter? Er det noe bra for tre-åringen? (ble litt provosert nå)

Jeg praktiserer fysisk avstraffelse angående klesbruk: Det er vondt å fryse.

Vi har gjort det slik siden de var små, dermed har påkledning aldri vært noen problemstilling eller kamparena. Kan tenke meg at dersom det først har blitt det så er sikkert unger sta nok til å utholde smerte for å "vinne kampen". Men i utgangspunktet så er de jo ikke SÅ dumme. Syns jeg.

Presiserer at de ikke har sykdomsproblematikk.

Gammel 06-01-09, 14:43   #71
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Har klokken på 0630-0645. Skulle gjerne blitt vant til å stå opp tidligere slik at vi har god tid om morgenen, men uansett så stresser jeg aldri for å komme ut døra. Da kommer jeg heller litt for seint på jobb. Har som mål å være på jobb 8 men er som regel alltid ti minutter for sein.

Står opp ca kvart på sju (hmmm... den blir ofte kvart over ...). Har poden våknet er han med inn på badet mens jeg dusjer. Ellers så prøver jeg å være ferdig dusjet til han våknet, evt. om jeg må vekke han. Men de ti minuttene med kosing før han er villig til å stå opp er så herlige, så det skjer ofte at jeg ligger og venter til han kommer tassende..

Så kler vi da på oss, prøver å unngå mas og stress og lykkes som regel. Går ned på kjøkkenet hvor jeg smør matpakke og spiser en skive og han gnager på en skalk... (høres veldig kjipt ut men han elsker det, og har med denne i bilen og kaster restene til fuglene utenfor barnehagen.

Stress og mas som en begynnelse på dagen prøver jeg å unngå så godt som mulig, og står vi opp ett kvarter for seint prøver jeg aldri å ta det inn igjen. Det samme gjelder da ved levering i barnehagen, god tid inn og hjelper til med å ta frem frokosten fra matboksen før jeg sier ha det...

Gammel 06-01-09, 14:45   #72
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Dei dagane eg jobber står eg opp kl 7. Heilt greit.

Gammel 06-01-09, 14:45   #73
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har gjort det slik siden de var små, dermed har påkledning aldri vært noen problemstilling eller kamparena. Kan tenke meg at dersom det først har blitt det så er sikkert unger sta nok til å utholde smerte for å "vinne kampen". Men i utgangspunktet så er de jo ikke SÅ dumme. Syns jeg.

Presiserer at de ikke har sykdomsproblematikk.

Men har de da generelle problemer med å ha på klær? Hos oss er det mye styr med bukser som blir uutholdelige å ha på med strømpebukser under fordi det er ekkelt, alt av klær som skal på underkroppen dras ned slik at buksen glir opp i rompesprekken ved den minste bevegelse fordi det er ekkelt å ha linningen over hoftene, alt som ligner ull stikker, høy hals er ekkelt for da blir hun kvalt, votter kan hun ikke ha for da får hun ikke tak i ting, dress er ekkelt for da blir hun opphengt i skuldrene, tykke sokker er ekkelt fordi det er ekkelt å ha to sokker på utsiden av hverandre, lue er ekkelt fordi håret blir elektrisk. Ja, i det hele tatt. Og da har jeg enda ikke nevnt noe om det evige tjatet om at klærne er barnslige, for lite tøffe, stygge eller i feil farge.

:gleder seg til sommeren:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:49   #74
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

0630 heile veka gjennom. Dvs. me bytter på å sove lenge i helgene.

Gammel 06-01-09, 14:55   #75
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Før permisjonen sto jeg opp 5.45, ca., tok toget kl. 7 og var på jobb 8.

For min del krevde det en viss rutine på å komme seg til sengs i vettug tid. Senest 22.30.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:56   #76
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. ullklær: Det eneste som funker på mine superømfindtlige barn er Devoldklær. De klør ikke!

(Nei, jeg jobber ikke for Devold. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 15:02   #77
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg skulle nok også tatt flere forbehold. Det finnes jo barn som er litt mer ømfindtlige og helst ville gått nakne. Som lettere klør, osv.

Vi har ikke brukt ull når ull har klødd (har et par atopikere), bruker ikke høy hals hvis de syns det er ukomfortabelt, osv. Og noen ganger har de fått erfare selv at det er ubehagelig med bar hals i 10 minus og at de fine, tynne rosa hanskene er skikkelig, skikkelig kalde etter en stund. Men det kan jo hende jeg er så "easy" fordi det har gått glatt hele veien. Eller omvendt - hvem vet?

Men ungene er sjelden syke, så det har alltid vært mest et komfortspørsmål. Da er det lett å være easy og la dem erfare selv.

Gammel 06-01-09, 16:30   #78
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg er oppe kvart over seks sånn ca.
Syns det er helt grusomt å stå opp så tidlig. Godt jeg har en tålmodig mann som vekker med forsiktig. Så er det dusjing, sminking og spising før vi sammen kjører til bhg og på jobb.

Gammel 06-01-09, 16:31   #79
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For nysgjerrighetens skyld: Hvor gamle er barna når de skjønner sammenhengen mellom å fryse og for dårlig påkledning?

Gammel 06-01-09, 16:33   #80
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi bør stå opp klokken 6 for å få en fin morgen uten så mye kjefting. Det er alt for tidlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.