Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kaste ut jula

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-08, 22:58   #61
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Kaste ut jula

Tipper vi tar det ned 1. Nyttårsdag. Selv om det er mye styr å holde lille klåfingerbarnet vårt unna så syns jeg fortsatt det er litt jul ja

Gammel 30-12-08, 01:12   #62
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

1. nyttårsdag ryker det her og, alltid.
Da er jula over for min del og hverdagen like rundt hjørnet.
Her blir alltid 1. nyttårsdag brukt til å pakke vekk julepynt og vaske huset etter festlighetene.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 01:16   #63
Reba-sg
Nybegynner

Reba-sg sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Midt-norge
Reba-sg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det går ikke mange dagene ut i januar før det pakkes sammen her i gården..

Gammel 30-12-08, 11:37   #64
Thinkerbell
Jag har ju hjärna.

Thinkerbell sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
Thinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hos oss åker ikke treet ut før tjuendedag jul. Men så er vi glade i jula, da.

Thinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 23:00   #65
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Her har de forresten kommunal juletreinnsamling, med frist for levering 12. januar!!! Innamlingsansvarlige må være aldeles historie-og tradisjonsløse. De burde virkelig sjekke primstaven sin nøyere. Hrmf!

Grinete og en smule julefanatisk kjerring-Kaija

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 23:49   #66
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Juletreet holder seg fint enda men vi tar det nok ut til helgen kanskje. Føles litt tidlig, men... Julepynten blir vel også ryddet bort en kveld til uka.

Gammel 31-12-08, 00:03   #67
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

I år har vi ikke juletre, siden vi har vært bortreist fram til i dag, men sån normalt sett står juletreet til 13. dag jul her i heimen.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 00:05   #68
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1. nyttårsdag er det ut med jula her i heimen. Har null julefølelse når det nye året har startet. Jula er i desember, ikke i januar for min del.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 00:14   #69
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

I utgangspunktet liker jeg å ha det julete frem til 13. dag, men med en barnålsspisende ettåring og et tre som drysser bare man ser på det hadde jeg lyst til å hive det ut allerede 3.dag. Og vi som kjøpte edelgran til tross for at jeg egentlig liker vanlig gran best, men skulle jo ikke drysse så mye og stikke gla'gutten! Hadde vært bedre at han stakk seg litt, så hadde det ikke gått så fort i munnen? Jeg fisker ut nåler av munnen hans hele tiden og lurer på om det dukker opp noe rart i bleia hans snart.

Plasttre vurderes...

Gammel 31-12-08, 00:21   #70
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Her pleier jula å ryke ut 1. eller 2.juledag, men i år har jeg faktisk tenkt å ha den fremme til neste uke.
For en gang skyld har vi edelgran som ikke drysser og det er så fint.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 00:27   #71
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer å beholde treet. Stakkars. Det er jo egentlig helt teit at et helt tre skal dø etter en uke i hus hos meg. (Det drysser ikke, det bare står der og er fint. )

Gammel 01-01-09, 21:49   #72
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sånn, da var jula ute.

Gammel 01-01-09, 22:01   #73
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er et skikkelig julemenneske, og elsker å pynte til jul. Senest 1. desember. Men jeg er og slik at jeg liker å få ting gjort, når jeg uansett vet det er noe jeg må gjøre. Så i dag har det meste blitt pakket bort. Har igjen juletreet og stjernen i vinduet. Må ta det litt etter litt, da jeg stort sett ligger strekk ut med kvalme om dagene.

Gammel 01-01-09, 22:13   #74
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Bikkja har gjort to tapre forsøk på å velte treet overende, så i morgen skal mannen få plukke av pynten, og sette det ut. Sameiet leier en container en av de første ukene, til å kaste juletrær, og sekker med papir, så det får stå på terassen så lenge.
Lysestakene i vinduene får stå litt til, koselig med litt ekstra lys nå i mørket.

Gammel 01-01-09, 22:30   #75
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Har kastet ut alt dag og fått vasket skikkelig. Jeg liker godt julepynt, men da i desember.

Gammel 02-01-09, 18:57   #76
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nå er den kastet ut.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:22   #77
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi beholder treet til mandag. All pynten ble pakket ned i dag.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 01:00   #78
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Nå er treet på vei til å bli kompost... Men beholder julepynten litt til!

Gammel 03-01-09, 01:03   #79
Kneazle
Passiv

Standard

Puh! Har brukt hele kvelden på å hive ut jula. Mye koseligere å ta fram pynten enn å rydde opp...

Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 02:06   #80
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Julepynten og juletreet forsvant i dag. Stjerna og utelysene får henge til den 6.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.