|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Handler du o.l. på julaften? | |||
| Ja, det er en dag som alle andre |
|
12 | 8,39% |
| Ja, men kun i nødstilfeller, type glemt å kjøpe bleier |
|
95 | 66,43% |
| Nei, fordi jeg alltid er ferdig med alt før |
|
18 | 12,59% |
| Nei, fordi jeg syns ikke noe om å gjøre sånt på julaften |
|
17 | 11,89% |
| Ja, jeg er tross alt mann |
|
1 | 0,70% |
| Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handler du e.l. på julaften?Kan godt finne på å stikke på butikken og handle noe på julaften ja, men frisørbesøk tar jeg en annen dag.
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Handler du e.l. på julaften?Hvis vi handler på julaften så er det som regel bare småting, men julen 2004 ble jeg blitt akutt syk og alle planer omrokkert slik at mannen måtte dra på massiv julehandling og medisinshopping (jeg kom ut fra sykehuset på lille julaften, fløy fra Stvgr til Oslo og var hjemme etter stengetid). Takk og lov for at det var åpent på julaften.
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg har alltid storhandel 22. desember for å unngå både 23. og 24. i butikkene. Den 24. pleier mannen å bli sendt ut etter aviser og så evt. gjenglemte ting av typen bleier e.l.
|
|
|
#4 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handler du e.l. på julaften?Helst ikke, da må det være nødstilfelle iallefall.
|
|
|
#5 |
|
Ferdig!
Sv: Handler du e.l. på julaften?Det hender ja, men bare noen småting som er glemt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handler du e.l. på julaften?Ja, men kun i nødstilfeller, type glemt å kjøpe bleier. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Handler du e.l. på julaften?Nope. Jeg har nå holdt på med Den Store Handlelisten som iverksettes lille julaften eller antagelig 22. i halvannen uke. Når den er komplett og utført så er det jul og det er ikke behov for å kjøpe mer. |
|
|
|
#8 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Handler du e.l. på julaften?Storebror handlet aviser på ordre fra oss.
|
|
|
|
#9 |
|
Ferdig!
Sv: Handler du e.l. på julaften?I år handlet jeg faktisk hele julehandelen på julaften morgen. Dro rett på Rema etter nattevakt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg handler gjerne den 24. desember, ser ikke noe galt i det. Det har hendt at det har blitt handlet inn presanger denne dagen også. |
|
|
|
#11 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg prøver å unngå det. Samme som at jeg heller ikke handler sent på lørdager, eller hvis det er søndagsåpent. Eller på bensinstasjober. Jeg vill ikke være med på å bidra til et døgnsåpent samfunn.
|
|
|
|
#12 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Handler du e.l. på julaften?Brød, fersk fløtepudding og aviser.
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Handler du e.l. på julaften?I år kom vi stadig på noen småting vi hadde glemt på kvelden lillejulaften. Butikkene var fremdeles åpne, men vi fant ut at det kunne vente til dagen etter. I tillegg skulle vi ha et kjøpebrød, så da drøyde vi så lenge som mulig.
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Handler du e.l. på julaften?Er ikke noe alternativ for meg å krysse av. Det er ikke en dag som alle andre, men det er ikke en helligdag. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Handler du e.l. på julaften?Ja, det er omtrent den eneste dagen i desember mannen har hatt fri de siste årene, så vi har handlet siste rest av julegaver da.
|
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg synes ikke det minste synd på mennesker som må jobbe i butikk eller på frisørsalong julaften på dagen (eller kvelden). De får da betalt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
strikker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handler du e.l. på julaften?Vi handlet dagen før dagen, men ikke noe på den store dagen i år.
|
|
|
#19 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handler du e.l. på julaften?Først skulle jeg skrive nei, men så kom jeg på at jeg var ute å trillet en tur med lillebror på julaften og var innom en butikk å kjøpte kålrot og iskaffe. Så ja da handler jeg jo, iallefall litt. For meg blir det som en halv arbeidsdag iom at jobben min har oppe fram til 12 (men jeg var heldig som slapp å jobbe da, men neste år kan det være min tur til å måtte jobbe). Mannen og storesøster var en liten tur i byen for å korte ned på ventetiden, mannen hadde da vært å kjøpt dressjakke som gikk til dressbuksen han kjøpte for noen uker siden. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg jobber på senter, første året jeg har jobbet der på julaften (men jeg har hatt andre jobber hvor jeg har jobbet julaften tidligere).
|
![]() |
|
|