Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du plæstikk-juletre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du plæstikk-juletre?
Ja, det er så flott med gjenbruk av juletrær! 63 42,00%
Nei, jeg liker støvsuge. 80 53,33%
Jeg har et i backup, i tilfelle jeg ikke finner "det perfekte tre". 1 0,67%
Har ikke juletre. 6 4,00%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 00:50   #61
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll: Har du plæstikk-juletre?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Allergi ja, nei her er det ingen allergikere som kjem på besøk så det treng me ikkje tenke på.

Så diskriminerende.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 00:52   #62
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har vi plastre, da jeg reagerer på de ekte trærne når de kommer i hus.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 00:52   #63
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Så diskriminerende.

Man har da oversikt over kven som kjem.

Gammel 17-12-08, 00:54   #64
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Man har da oversikt over kven som kjem.

Se på Tinka.

Det kan skje når som helst.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 00:59   #65
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen er allergisk, så vi har plast.

Gammel 17-12-08, 01:01   #66
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Se på Tinka.

Det kan skje når som helst.

Gammel 17-12-08, 01:11   #67
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hah! Jeg er miljøvennlig. Dessuten vet jeg om mange gode allergimedisiner.

Neida, hadde vi hatt allergikere i familien hadde vi selvsagt enten droppet tre eller hatt plast. Eller metall. Jeg så et utrolig kult et i metall en gang.

For alle andre formål er plasttre helt uaktuelt her i huset. Ta vare på et svært stygt røkkel et helt år?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 01:18   #68
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Dårlig påll. Jeg støvsuger ikke selv om jeg har ordentlig juletre.

:Ja, sant.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så skulle du befinne deg midt i en skog i juni, omringet av (jule)trær, får du altså skikkelig julefølelse?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Plastjuletre har jeg aldri hatt. Tror kanskje jeg hadde valgt bort juletre og heller pyntet på andre måter, hvis jeg ikke kunne ha et ekte tre.

Tror og det. Ungene hadde nok godtatt det og etterhvert om vi gav dem gode grunner.

Dette året kjøpte vi treet tidlig for å få glede av det lengre.

Gammel 17-12-08, 05:25   #69
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi har edelgran av det ekte slaget.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 07:18   #70
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drar ikke edderkopper og sånt inn i huset frivillig, så her er det plast. Tenkte ikke på miljø da vi kjøpte det.

Det eneste jeg savner er alt styret med å få treet til å stå rett, i juletrefoten.

Gammel 17-12-08, 07:32   #71
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Vi har hatt vårt i mist 10 år. Det er gjenbruk.
Det er ikke alle stueplantene som liker bartrær i huset. Gummiplanten har overlevd etter at vi kjøpte plasttre.

Gjennbruk er ikke poenget. Det står jo i en link som kom lenger ned.

Dette handler jo blandt annet om CO2. Unge trær bruker mye, sånn sett er planting og replanting av trær positivt. Det er negativt om en handler trær som har reist langt. Selv da tror jeg faktisk miljøregnskapet er positivt for trær fremfor plastikk som aldri bidrar noe og nok har reist like langt (minst).

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:00   #72
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Dustepoll

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:02   #73
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:11   #74
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg er miljøvennlig.
Jeg som trodde jeg var svinet med mitt ekte juletre.

Jeg også. Vi har alltid ekte, kortreist gran. Den linken gav en fin start på dagen, skal ikke så mye til

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:50   #75
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Allergikeren i vårt hus insisterer på ekte gran. Han som selger dem påstår at de er fra nærmiljøet, så da er de vel kanskje det.

Plasttre ville vært sorgen hos oss. Det blir ordentlig jul først når det lukter frisk gran i stua. Edelgran er også for feiginger.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:52   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja selvsagt har vi plast. Det ser tilnærmet ekte ut. Jeg hater smådyr og grandryss, og mannen tåler ikke vanlige trær så godt, så her går det i plast. PEN plast.

Gammel 17-12-08, 09:03   #77
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Etter at barna flyttet hjemmefra, ble det plæstikk, ja.
Veldig praktisk.

Gammel 17-12-08, 09:39   #78
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Ekte, hugget selv i nærheten så det har ikke reist lange biten.
Folk allergiske mot gran sliter her i huset selv uten juletre...

Etterpå blir stammen ved og kvistene kompost, så miljømessig sett er det bare ved som har fått pynte seg litt mens den sto til tørk.
Har en bestemt følelse av at artikkelen om plasttrær satte fingeren på det svake punktet for pvc-trær, i alle fall vs grantrær som ikke blir fraktet langt:
Plasttrær: Olje+energi -> CO2+Søppel
Grantrær: Solllys+CO2 -> Varme +CO2.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 17-12-08 kl 09:44.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:41   #79
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og om ungene hadde stått med tårer i øynene og spurt om dere ikke skulle ha juletre? Hadde prinsippene holdt?

Sikkert ikke. Og det er ikke noe prinsipp, jeg syns bare ikke plasttre er noe fint og håper å slippe det. Gutten min må allerede forsake en del ting i jula fordi han er allergisk, så om han blir allergisk mot juletre og vil ha et i plast så hadde jeg nok klart å se på det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:53   #80
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg får skikkelig julefølelse av plasttreet vårt heldigvis. Det som var litt nedtur for mannen da vi investerte i plasttre var at han ikke kunne bruke sine juletrelys med fem ulike blinkeprogram på juletreet lenger.
Synd for ham så kan de heller ikke brukes som utelys.

Ekte trær har vi mer enn nok av i hagen.

Bare fem blinkeprogram?

Vi har åtte forskjellige og bruker alle sammen. Helst på samme kveld.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.