|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Unik
|
Sv: Når er julemiddagen?Å sette seg tilbord når klokka er 17 og sølguttane synger jula inn, det er heilt greit. Men når me ikkje får komme før nærmare 18 og eg veit at middagen derfor ikkje blir før halv 7-7 så begynner det å bli seint for tre spente unger.
|
|
|
#62 |
|
Einsam
|
Sv: Når er julemiddagen ?Her blir det 16.30-17. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er julemiddagen?16-17 tenker jeg.
|
|
|
#64 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
![]() |
Sv: Når er julemiddagen?Vi spiser mellom kl. 17 og 18. Det blir nok nærmere kl. 18.00 i år for julegudstjenesten begynner ikke før kl. 16.00. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Når er julemiddagen?Dere spiser skikkelig lenge noen av dere her, altså. Toppen en time på mat og rydde av bordet ... svosj ...
|
|
|
#66 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Når er julemiddagen?Julaften er først og fremst ungenes dag. Storebrors, enn så lenge. Og siden han har det best når han følger døgnrytmen sin så klusser vi minst mulig med den. I år styrer vi skuta selv og det betyr at vi legger opp til middag i 15-16 tida. Deretter pakker vi opp det ungene klarer av gaver, tar oss tid til å se skikkelig på - og ved behov leke med ting - etterhvert, legger lillesøster 19 og lar storebror holde på til 20, eller før om han ber om å få legge seg. Etter ungene har lagt seg pakker vi voksne opp våre gaver, og 1.juledags morgen tar vi resten av deres gaver. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Når er julemiddagen?
Det er ikke den sjefen det er snakk om, det er rivjernet som er kranglete.
|
|
|
#69 |
|
Glad
|
Sv: Når er julemiddagen?Kl 17. Det ble litt for sent i fjor med toåring i hus, men regner med hun holder ut uten å surne nå som hun har blitt et år eldre.
|
|
|
#71 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Vi får god mat på julaften vi, så det er verdt å nyte både hovedrett og desserten.
|
|
|
#72 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Når er julemiddagen?Som flere her spiser vi mens Sølvguttene synger, altså setter vi oss til bords så snart jula er ringt inn. Gavene begynner vi med i 18.30-tida. Ungene på straks seks og åtte og et halvt har null problemer med å holde seg oppe. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Når er julemiddagen?Er vant til kl 18, men med en baby som skal i seng kl 19 så blir det kl 17 fra i år.
|
|
|
|
#74 |
|
Ferdig!
Sv: Når er julemiddagen?Kl.17.00 med Sølvguttene i bakgrunnen. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er julemiddagen?Vi spiser klokken 17:00, både sammen med min familie og hos svigers.
|
|
|
#76 |
|
Passiv
|
Sv: Når er julemiddagen ?
Si til mammaen: "Mellom 18 og 19 er ein smule seint for tre unger ? |
|
|
|
#77 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Når er julemiddagen ?
|
|
|
#78 |
|
Unik
|
Sv: Når er julemiddagen?Fordi me ikkje har plass og fordi mine foreldre nekter å flytte på seg.
|
|
|
#79 |
|
Erfaren nok
|
Jeg synes uansett det er rart å tviholde på "gamle klokkeslett" når man har barnebarn med på feiringa.
|
|
|
#80 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Når er julemiddagen?Jeg aner ikke. 17`? 18?
|
![]() |
|
|