Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Min store lidenskap - jeg syr klær

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 23:52   #61
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min store lidenskap - jeg syr klær

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Si i fra om du skal lage voksenkjoler ala den på det første bildet... :sikle:

Jeg skal det men ikke helt enda.

Gammel 26-11-08, 23:52   #62
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg skal det men ikke helt enda.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 23:52   #63
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

JEG STILLER MEG I KØ!!!

Det var bare sykt fine kjoler. SYKT fine!

Gammel 26-11-08, 23:59   #64
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

JEG STILLER MEG I KØ!!!

Det var bare sykt fine kjoler. SYKT fine!

Ojj, nå ble jeg LITT smigret .

Gammel 27-11-08, 00:00   #65
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Skulle ønske jeg kunne designe kjoler på heltid. Da skulle jeg hatt storproduksjon . Men jeg gir lyd når jeg er klar til å sy voksenklær.

Gammel 27-11-08, 00:42   #66
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Supert!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 07:29   #67
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Wow, så fint!!!
Jeg som elsker ull da, snuppa har alt i janus. Så vi skulle gjerne hatt den der å ja!!

Gammel 27-11-08, 08:46   #68
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så mye fint du har sydd! Jeg har sydde en del i vanlig fleece, og det er fint (og billig) å øve seg på når man ikke har sydd før.

Jeg kjøper stoffene fra litt forskjellige steder, men jeg har funnet ut at ullfleecen til Stoff og stil ikke holder mål.

Har du funnet noen andre nettbutikker som har ullfleece eller sånn ullboucle (hvordan er det å sy av forresten)?

Gammel 27-11-08, 08:57   #69
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Så utrolig fine!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 09:24   #70
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Så mye fint du har sydd! Jeg har sydde en del i vanlig fleece, og det er fint (og billig) å øve seg på når man ikke har sydd før.

Har du funnet noen andre nettbutikker som har ullfleece eller sånn ullboucle (hvordan er det å sy av forresten)?

Jeg liker veldig godt å sy av ullfleece og ullboucle . Jeg kjøper ikke via nettbutikker nei. Tips meg gjerne om du finner noen.

Det lureste er nok å registrere firma og kjøpe direkte fra grossister. Ellers så er det noe å tenke på om man planlegger en weekendtur til en europeisk storby. En venninne av meg kjøpte med seg masse fra Amsterdam i fjor.

Gammel 27-11-08, 09:27   #71
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Du er veldig flink!

Jeg stiller meg i voksenkjole-kø, da min lille jente skyr kjoler.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 09:47   #72
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg har noen ideer i hodet .

Jeg står i kø for gutteklær, altså! Størrelse 5 år.

(Og så kan vi kan bli forretningspartnere og etablere systue med din design i utlandet? Sant?! )

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 09:50   #73
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

(Og så kan vi kan bli forretningspartnere og etablere systue med din design i utlandet? Sant?! )

Hehe... hva slags kompetanse stiller du med da? Økonomisk teft, orden og adm. dir.?

Gammel 27-11-08, 10:08   #74
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Så utrolig fine kjoler! De er bare helt nydelige
Jeg blir så inspirert når jeg ser noen som er så flink som deg. Lurer jammen på om jeg skal finne stoff og prøve meg frem litt på symaskinen. Kan jo sy andre ting og så lenge jeg har en mal, er det vel ikke helt umulig?

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 10:13   #75
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Syr du gutteklær også?
:står i kø:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 10:15   #76
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

JEG vil ha en sånn kjole!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 10:19   #77
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hehe... hva slags kompetanse stiller du med da? Økonomisk teft, orden og adm. dir.?

Jeg er nok heller god på forretningsutvikling og salg. Jeg hater å flytte papirer ifm regnskap og sånn, og er alltid sistemann til å føre timer og levere reiseregningene. Jeg gjør det til slutt da, og liker forsåvidt å sette meg inn i regelverkene.

Har du vurdert det altså? Det er ganske spennende tider å etablere forretning. og en god tid til å tørre å være annerledes. Kanskje ligger det noe her som kan bli noe helt nytt og ikke bare "sydd billig på Madagaskar". :fabulerer:

Gammel 27-11-08, 10:40   #78
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var virkelig flotte!

Gammel 27-11-08, 11:14   #79
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Jeg er nok heller god på forretningsutvikling og salg. Jeg hater å flytte papirer ifm regnskap og sånn, og er alltid sistemann til å føre timer og levere reiseregningene. Jeg gjør det til slutt da, og liker forsåvidt å sette meg inn i regelverkene.

Har du vurdert det altså? Det er ganske spennende tider å etablere forretning. og en god tid til å tørre å være annerledes. Kanskje ligger det noe her som kan bli noe helt nytt og ikke bare "sydd billig på Madagaskar". :fabulerer:

Det hadde vært utrolig gøy! Jeg tror jeg har noe som folk vil ha og som det ikke finnes så mye av i butikkene nå... men lurer på om det er naivt av meg å tro at jeg kan komme ut i butikkene... På den andre siden må man kanskje være litt naiv for å tørre å satse .

Jeg har for øvrig fødselspermisjon fra byråkratiet nå.

Gammel 27-11-08, 11:44   #80
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

På den andre siden må man kanskje være litt naiv for å tørre å satse .

Det ligger en slags sannhet der, tror jeg, med modifikasjoner. Pluss på pågangsmot, teft, masse tid og langsiktig perspektiv, så er du vel inne på noe.

Jeg er ganske sikker på at vi er på vei inn i en langvarig resesjon med fokusendring, og tror ikke vi vil komme tilbake til den tiden der folk kjøper og kjøper og kjøper på en stund. Men jeg tror ikke det nødvendigvis betyr at det ikke er "liv laga" for nysatsninger. Mange vil først og fremst kjøpe billig i en periode, men du har fremdeles disse i ulike kombinasjoner:
1) ettbarnsfamiliene med solid økonomi
2) flerbarnsfamiliene som tenker arv (og Kondomeriet selger jo mer sexleketøy nå, så kanskje fører dette til flere barn også)
3) ullmødrene (fnis)
4) de etikk/miljøfokuserte
5) de imagebevisste
6) de som innser at dyr kvalitet kan selges videre, slik at sluttresultatet ofte blir i nærheten av Lindex-priser

Men jeg tror du må tenke annerledes og nytt, og ikke minst lokalt i flere ledd av prosessen enn det som er vanlig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.