|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Alkohol til julemiddagen | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
191 | 77,64% |
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
55 | 22,36% |
Deltakere: 246. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaften
Ja, jeg vet jo dette og synes jo selvfølgelig at det er helt tragisk. Men når oppegående mennesker sier at de ikke drikker i dåp eller 17 mai eller noe slikt "fordi det er barnas dag" så har jeg ikke tenkt at alternativet for dem er å drikke seg stupfulle, det er ofte folk som uansett hadde drukket veldig lite.
![]() |
#62 |
Originala
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenJa, øl og aktvitt til maten. Ikke store mengder (jeg tror vi har akevittflaska vår (liten) på 3. året nå, og det er fortsatt 1/3 igjen av den (hvor lenge holder det seg?)). |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenPå julaften står det både rødvin, øl og akevitt på bordet. Det ser jeg på som helt uproblematisk. Konjakk eller likør til keffen regner jeg også med at min bonusfar har klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenJeg synes at god vin hører til et godt måltid, så her serveres det vin til maten og cognac til kaffen for dem som ønsker det. Slik er jeg vant til hjemmefra også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
flisespikker
|
Ja, jeg har følelsen av at det er en slags "sympati-avhold", altså en markering av at man tar avstand fra fyll i julefeiringen. (I tillegg til at mange egentlig aldri drikker i det hele tatt, av forskjellige grunner.) Og det har jeg all respekt for, og det er jo i alle fall ikke noe galt ved å ikke drikke alkohol i julen!
![]() |
#67 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenDet blir vin, øl og akevitt til maten. Drikker svært sjelden, men gleder meg til rødvin og akevitt på julaften. Det er jul for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Kometkamerat
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
Slik er det hos oss også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenVi har en ordning der mannen kan ta seg øl, mens jeg ikke drikker sammen med barna - foreløpig. Jeg er veldig glad i øl, og Munkholm sine varianter dekker mitt behov. Ellers er Pepsi Max noe som også funker. Julaften vil vi nok ha hver vår øl til maten, da med og uten alkohol. Hjemme bruker de øl og akevitt. Det har aldri vært antydning til fyll og bråk. Konjakk til kaffen bruker de også. Alkohol hjemme har alltid for meg vært knyttet til trivelige minner. Noe normalt ved visse anledninger. Sist redigert av Dronningen : 25-11-08 kl 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenVi har juleøl/vanlig øl og vin på bordet. Mener det har vert andre ting og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Etylbarbital
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenNei, vi serverer ikke vin til maten på julaften. Vi gjør det ikke ellers heller.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 25-11-08 kl 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenVi serverer øl, rødvin og akevitt til ribba. Dersom det er noen som har lyst på er det likør og cognac til kaffen.
![]() |
#76 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenHer blir det øl og akevitt til julemiddagen. Vi har ingen tradisjon med fyll på julaften, så det kommer til å gå rolig for seg. |
![]() |
![]() |
#78 |
Borte
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenJa, det blir sikkert øl, rødvin og akevitt til maten.
![]() |
#79 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
Samme her! Lite fyll ellers i året her også for den del
![]() |
#80 |
Type R ;)
Hvor: Nord