|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Hæ, ikke klær og utstyr til jul? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?De har fått akebrett, ski, skøyter, sykkel og slikt som gaver ja, og Nøstebarnklær som en del av en gave med andre ting som leker/bøker eller annen moro i tillegg.
![]() |
#4 |
Jeg ble frisk!!
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Både og her.
![]() |
#6 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Ungene får både og. Trenger ungene vinterdress, så kommer det ofte fra besteforeldrene til jul. Når dressene koster 1300 kr stk, synes jeg det er greit at besteforeldrene forbarmer seg.
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?
Jeg er veldig enig med deg. Det er bare så vanskelig å alltid være den som holder igjen, for helten og hans familie har et helt annet syn på penger og verdier enn jeg har.
![]() |
#8 |
Ekvilist
|
Jeg føler at jeg kjenner deg såpass at jeg vet at du deler tankene mine på dette området.
![]() |
#9 |
frakoblet
|
Nå ble jeg glad.
![]() |
#10 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() |
#11 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Ungene vår får både utstyr og klær til jul. Selvsagt. De er heldigvis godt nok oppdratt til å også sette pris på det. Ingenting er som å kle på seg ny vinterdress 1. juledag og gå ut og prøve de nye skiene/skøytene/kjelkene! Ullsokker og undertøy - alt er like velkomment. Selvsagt forsikrer vi oss om at de også får minst en "moroting" de har ønsket seg, og det pleier ikke være noe problem. Stor slekt og mange pakker betyr at det blir nok leker selv om de får nyttige ting også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Store ting som skipakker og en del klær er definitivt gavemateriale, men jeg prøver å la klærne under juletreet være sånt som de kanskje ellers ikke ville ha fått, noe litt dyrere enn det vanlige eller sånt som jeg vet de blir veldig glade for. Eksempelvis får guttene Biler-pysjer under treet i år og dem blir de helt sikkert hoppende glade for.
![]() |
#13 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Ja, her får ungene både klær og utstyr. Fram til nå har det vært mormor og morfar som har sørget for dresser, regntøy, ski, sykkel. Dette har eldstemann fått i bursdagsgaver og julegaver.I år har mormor og morfar kjøpt dresser og regntøy til begge to og det syns jeg er kjempeflott.
![]() |
#14 |
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Vi gir vel både og, etter som det passer. Har kjøpt skipakker til dem nå, og de måtte de nesten få nå med en gang, siden det er nå snøen er her. Men det blir nok en del av julegaven, pluss at jeg kjøper noe som skal pakkes inn. Synes det er greit å få sånne ting til jul jeg, men alt avhenger av alder, og hva de trenger.
![]() |
#15 |
weird
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Med mindre ungene trenger det NÅ, så benytter jeg enhver slik anledning til å fylle opp under juletreet. Jeg synes det er noe stort tull at man ikke kan gi nyttige ting i julegave.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Besteforeldrene har sagt at de ikke kjøper klær som ungene trenger i presang, men jeg tror de synes det er mer enn greit å kjøpe utstyr (ski, akebrett, skøyter, sykkel osv).
![]() |
![]() |
#17 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Her får de også en blanding av fornuftige og ufornuftige gaver.
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg har for øvrig aldri hørt om verken ski- eller skøytedager i høstsemesteret. Da jeg var barn, var slike aktiviteter forbeholdt vintersesongen – etter jul. Er det noen som har ski- eller skøytedag i november/desember altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Vi har ofte skøytedager før jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|