Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fisher-Price laptop for barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 22:19   #61
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fisher-Price laptop for barn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Enig med Bauche i at det er da ikke noe "verre" å bruke tid på å sitte ved en PC og spille, enn å bruke tid på en "leke-PC". Det er såklart ikke alle som har en gammel laptop til overs, men har man det, synes jeg det er mye greiere. Ikke lager den sånne fæle lyder heller.

Eller mente du at hun er for liten til å få det til? Det tror jeg i så fall ikke. Og det er masse morsomme gratisspill på nettet, så man trenger slett ikke kjøpe dyre PC-spill.

Jobber til daglig i bhg så lyder er ingen problem

Jeg tror nok hun hadde fått det til, men jeg er så redd for at hun skal bli sittende om hun får "smaken" på det (også vil jeg som Veronal ha pcen for meg selv ).

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 22:32   #62
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har den du avbildet, men med æ-ø-å. Den har vært veldig populær. Jeg kunne imidlertid ønske man kunne skrive med den også (for det tror jeg ikke man kan? )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 22:36   #63
tutta
Passiv

Standard

Hvor selges Fisher Price laptopen i Oslo område??
Julegave til sønnen i år helt klart.

Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 18:54   #64
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøpte en Fisher Price idag, med æ-ø-å ja.
Synes de så veldig kjekke ut jeg! Tipper det blir poppis her i gården.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 18:55   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Hvor selges Fisher Price laptopen i Oslo område??
Julegave til sønnen i år helt klart.

Jeg kjøpte iallefall på Ringo lekebutikk.

Gammel 13-11-08, 19:37   #66
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har. Barna (straks 5 og 7) elsker den!

Gammel 15-11-08, 00:14   #67
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi har. Barna (straks 5 og 7) elsker den!

Såpass. Min er 3.5 og jeg var redd han var for stor selv om han elsker den type leker (les; taster, lyd, bilde).

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 00:18   #68
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kjøpte en Fisher Price idag, med æ-ø-å ja.
Synes de så veldig kjekke ut jeg! Tipper det blir poppis her i gården.

Kikket på den i dag jeg også. På Extraleker. Den vart jo ikke så veldig dyr.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 00:21   #69
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kikket på den i dag jeg også. På Extraleker. Den vart jo ikke så veldig dyr.

Hva kosta den?

Gammel 15-11-08, 02:17   #70
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har en annen variant, med tall, bokstaver og toner. My first pc eller noe. Han fikk den til jul av en av onklene.
Han leker med den sånn innimellom, men synes det er mye gøyere å spille Josefine-spill eller Sabeltann-memo på årntli' pc. Han gir for øvrig en god blanke i alle andre bokstaver enn sine egne, tror jeg.

Gammel 15-11-08, 12:20   #71
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hva kosta den?

Jeg kjøpte den på Ringo til 499. I går så jeg den på en annen lekebutikk til 599. Kanskje er Ekstraleker billigere?

Gammel 15-11-08, 12:21   #72
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Poden har en annen variant, med tall, bokstaver og toner. My first pc eller noe. Han fikk den til jul av en av onklene.
Han leker med den sånn innimellom, men synes det er mye gøyere å spille Josefine-spill eller Sabeltann-memo på årntli' pc. Han gir for øvrig en god blanke i alle andre bokstaver enn sine egne, tror jeg.

Skikkelig egoist altså?

Gammel 15-11-08, 14:57   #73
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den på Extraleker var 299, tror jeg, men mulig det var den Ru snakker om og at det ikke er samme?

Jeg vurderer V-smile og Cars spill i stedet. Den lille V-smilen. Gaven skal matche storebrors Nintendo DS gave.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 15:05   #74
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan anbefale denne: Comfy Easy PC System.

Det er et tastatur som kobles til PC-en via USB-porten. Den har vært veldig populær her hjemme, siden Blobben fikk den til jul da hun var rett over ett år gammel. Den kommer med spill i kategoriene 1–3 år og 3–5 år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 16:21   #75
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå er det selvfølgelig forskjell på barn, men jeg ville nok heller brukt litt tid på en vanlig PC heller enn å kjøpe en leke-pc.

I starten satte vi ned farten på musa, hadde et par enkle spill i tillegg til at hun brukte word for å skrive bokstaver. Masse fine gratisspill på nettet er det også. Når jeg ser hvor fort snuppa har tilegnet seg dataverdenen, så kan jeg ikke skjønne annet enn at en leke-pc har meget begrenset levetid.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 17:17   #76
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Nå er det selvfølgelig forskjell på barn, men jeg ville nok heller brukt litt tid på en vanlig PC heller enn å kjøpe en leke-pc.

Det er jeg helt enig i. Da Frøkna var fire, var for eksempel det å ta bilder selv og manipulere dem etterpå i billedbehandlingsprogram, det store i barnehagen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 17:20   #77
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Menne, dere som legger ut slike smarte gaver å gi. Savner at det står ca pris jeg :lat:

Gammel 15-11-08, 17:51   #78
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

I starten satte vi ned farten på musa, hadde et par enkle spill i tillegg til at hun brukte word for å skrive bokstaver. Masse fine gratisspill på nettet er det også. Når jeg ser hvor fort snuppa har tilegnet seg dataverdenen, så kan jeg ikke skjønne annet enn at en leke-pc har meget begrenset levetid.

De har data i barnehagen som hun holder på med. Når hun bare er 3 år så synes jeg det holder. Vår maskin hjemme har hun ikke fått bruke enda, den er helt ny, og vi ønsker å bevare den lengst mulig.
Jeg tror denne type barnelaptop er super i hennes alder, for å lære seg bokstaver og sånn. Så får vi ta spill og slike ting i 5-6 års alderen. Jeg tror nok også hun kommer til å tilegne seg "dataverden" ganske raskt, men det holder om hun er 5-6 år når hun begynner å spille og sånn, synes jeg.

Gammel 15-11-08, 17:56   #79
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg er enig med deg, guniss. Tror Snuppa skal få en sånn, hun også.

Sist redigert av Kneazle : 15-11-08 kl 18:42. Årsak: Liten g i guniss...
  Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 22:18   #80
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Den unge mannen skjønte fort at PC er gøy helt uten at vi introduserte det for ham.

Min 2,5 åring får ikke trykke/leke med pc uten vår tillatelse, vi venter nok 1 år til.

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Kan jeg være helt ærlig; om du har lyst til at hun skal lære bokstaver, kjøp et puslespill med alfabetet og kanskje en bok. Det holder i massevis. Så ville jeg heller introdusert PC-spill etterhvert. Jeg har to jenter som er et år eldre enn Hannah, og jeg tror de ville vært for store for den FP-laptopen rimelig fort om de hadde fått den i fjor.

Mine to eldste fikk ikke trykke på pc før de var 4-5 år gamle.
Nå har de GameBoy, DS og pc-spill. De fikk smaken på slikt etter vi introduserte dem for teknologien, jeg er glad vi ventet såpass lenge som vi gjorde.
Mellombror kunne alle bokstavene før han var 3år, nå som 5åring skriver han og leser. Vi hadde bare magneter og ABC-bøker.
Nå kan de lese bruksanvisninger på spill og annet når de låner pc, under oppsyn.
Nå lærer 2.klassingen seg Word, spennende tider.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.