Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hva er dine "laster" i matveien?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Hvilke matsorter, og drikke, er dine "laster"?
Sukkerholdig brus og saft 27 11,84%
Lettbrus 85 37,28%
Sjokolade 143 62,72%
Annet søtt godteri 58 25,44%
Salt snacks (potetgull og lignende) 74 32,46%
Bakervarer 56 24,56%
Gatekjøkkenmat 24 10,53%
For feite middager 25 10,96%
Generelt for store porsjoner 64 28,07%
Perdiodevis overspising 42 18,42%
Oster og fløte 40 17,54%
Sukker i kaffe og te 20 8,77%
Kaker og desserter 52 22,81%
Annet 19 8,33%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 12:30   #61
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Bare så dere vet det så har dere gitt meg veldig lyst på smågodt nå. Jeg har veldig lyst på en stoooor pose med masse dødningehoder med bringebær og saltlakrissmak, fargepaletter, malacoblandning og smokker. Takk.

Gammel 28-10-08, 12:36   #62
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Her er det snop/sjokolade og Cola Light kvar kveld etter at barna har lagt seg :fryktelig flau:

Gammel 28-10-08, 12:44   #63
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Kaffe latte med helmelk.. nammenam. Og muffins, boller og annen bakst. Av og til får jeg veldig lyst på smågodt, sjokolade eller potetgull, men der har jeg litt mer selvkontroll.

Da vi er i Spania blir det alltid noen deilige gofres/ belgiske vafler -syndig godt! - men det er heldigvis ikke så ofte.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:04   #64
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spiser brunost hver dag. Nå ammer jeg så jeg er ikke så "streng" på det. Ellers er jeg ikke så usunn, men jeg sier aldri neitakk når noen kommer med kake!

Skulle gjerne kost med meg vafler et par ganger i uka, men pga allergi hos lillebror blir det ikke noe av - det er vel egentlig bra for meg..

Gammel 28-10-08, 13:06   #65
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Brus, sjokolade, kaker og desserter og sukker i te og kaffe.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:07   #66
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjokolade. Helt klart.

Gammel 28-10-08, 13:09   #67
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

* Lettbrus. Hadde sluttet å drikke Pepsi Max, og så begynte jeg igjen.
* Generelt for store posjoner. Har vi noe ordentlig godt til middag spiser jeg gjerne mer enn det jeg trenger.
* Sukker i te eller kaffe. Har blitt bedre, men har enda litt å gå på.

Kaker, desserter, sjokolade og andre søtsaker er jeg ikke så glad i, da er chips og nøtter et større problem ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:11   #68
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Bare så dere vet det så har dere gitt meg veldig lyst på smågodt nå. Jeg har veldig lyst på en stoooor pose med masse dødningehoder med bringebær og saltlakrissmak, fargepaletter, malacoblandning og smokker. Takk.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:13   #69
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sjokolade er nok min aller største last.
Periodevis drikker jeg også mye sukkerholdig drikke som brus, saft og is-te.
Og jeg er også svak for salt-chips og saltstenger.
Bakst er jeg også glad i, men ser ikke på det som en last.

Gammel 28-10-08, 13:23   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:har gått forbi Narvesen uten å gå innom:

Skulle aldri startet denne tråden!

Gammel 28-10-08, 13:27   #71
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg elsker brød.

Noen jeg kjenner bakte brød ens ærend for å spise krabbe her for litt siden.
Både brødet og krabben var bortevekke etterpå.

Jeg har spist salat til lunsj, men jammen ble det ikke en cola. Unnskyldningen min er at jeg ikke drikker kaffe, da.

Gammel 28-10-08, 13:32   #72
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Overspising i perioder, for stor posjoner, bakevarer og kaker.
Slitt med vekta de siste 10 årene.

Gammel 28-10-08, 13:36   #73
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Ost, norvegia. Den skjæres tykke skiver av og "maules". Men jeg synes dog ikke det er så usunt, i et lavkarbo-kosthold er det i grunnen greit med endel ost, men jeg spiser nok litt mer enn det igjen også. Så jeg kan sikkert kutte ned. Jeg er flink i perioder, mens i andre perioder skeier jeg ut.
Og brie da, men det er sjelden vi har i hus, da blir jeg gående og spise rugsprø med brie og gjerne et par druer på toppen støtt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:37   #74
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg elsker brød.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg også. Jeg har bevisst valgt å ikke bake brød selv, for det ville vært tortur for meg. Jeg kunne glatt ha spist et halvt nystekt brød.

Jeg også elsker brød. Det var en periode jeg gikk på glutenfri diett, det var grusomt. Jeg fikk vann i munnen og ble svimmel hver gang ungene skulle ha kvelds eller frokost. Heldigvis hadde jeg ikke cøliaki.

Jeg sluker alt av salt chips når helgen kommer, liker mye bedre det en foreks. sjokolade.

Gammel 28-10-08, 13:38   #75
Slettet bruker
Passiv

Standard

Brus med sukker. Og potetgull. Og at jeg har en tendens til å hoppe over både frokost og lunch, og erstatte de måltidene med kaffe.

Jeg synes brødmat er fryktelig kjedelig.

Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:42   #76
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og så har jeg en last til: Wasabi-nøtter. Men det er fordi det er sterkt, ikke salt. Jeg krysset av på "annet" på den.

Det er faktisk ganske mye sukker i den coatingen. Jeg ble litt sånn her sist lørdag.

Gammel 28-10-08, 13:45   #77
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har nemlig en hypotese om at sukker og bakervarer er en langt større "synder" i folks kosthold enn det fett er, men vil teste.

Jeg spiser lite (ingen?) sukker og bakevarer, men mine laster er definitivt for store porsjoner (middag) og for feit mat. Jeg lager vanligvis ikke for feit mat, men jeg må innrømme at jeg elsker det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:45   #78
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Annet godteri.

Siden jeg er laktoseintolerant spiser jeg ikke sjokolade, ellers hadde det sikkert vært det. Akkurat sånn sett er det kjekt å ikke tåle det. Det blir desto mer annen type godis da.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:46   #79
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glemte å nevne sjokolade. :roll:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:58   #80
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"For mye kaffe, for lite mat" burde egentlig også vært et alternativ.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.