Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagers åpningstider

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 10:37   #61
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagers åpningstider

I barnehagen vår så åpner det 7.15 og stenger 16.45, og en bør hente mellom 16.30 og 16.44, for det er mulkt på 300 kr om en henter seinere enn 16.45, og om en ikke er ut døra til kl 16.45.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 12:26   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår er åpen 0830 til 1645.

Det går fint. Det hadde selvsagt gitt oss litt mer fleks i hverdagen om den åpnet 8, men for vår rytme så er dette greit.

Ungene er sjelden mer enn 7-7,5 timer i barnehagen lell.

Gammel 24-11-06, 12:30   #63
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Vår bhg åpner kl 07 og stenger kl 17.

Det er flott service synes jeg.

Jeg må levere ungene pip 07 for å rekke forelesninger på skolen 08.15, men enkelte dager leveres ungene en time senere. Det fungerer veldig fint her.

Gammel 24-11-06, 14:09   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen er åpen fra 7.45 til 16.30.

Det fungerer når man er et par hvor begge jobber fleksitid, men ville vært umulig å gjennomføre for en person som er alene og jobber fullt. I hvert fall når det er over 30 minutters reisevei hver vei til jobben.

Jeg skulle ønske at vi hadde litt mer fleksibilitet. Pga. fleksitid leveres hun kl 8.45, og da hadde det vært fint om vi en sjelden gang i mellom kunne drøye henting til 17. Som regel er hun i barnehagen omtrentlig 7-7,5 time.

Gammel 24-11-06, 18:29   #65
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen vår er åpen fra 7.15 - 16.30.
Det går, men dersom far må levere (når jeg har tidlig-tidligvakt) kommer han litt for sent på jobb.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 18:54   #66
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

07.30 - 16.15 (med kjernetid 09.30-14.00).

Poden pleier å være fra 09.30- 16.00.

Trodde kjernetid begrepet av avskaffet jeg?

Alle kommunale bhg har åpent 06.45 til 16.45 her i vår kommune.. Men pga at det er så FÅ barn som kommer før 07 i Hannah sin barnehage, har de gjort det sånn at de som evt har behov for å komme før 07 en dag sier i fra - så åpner de da.

Lik så greit det, istedet for å sitte der uten barn

Bhg jeg jobber i er utpå bygda, og folk må fort kjøre mellom 40min-1time til jobb, så de tropper ofte opp 0645 - men få blir hentet senere enn 1630 da.

Synes åpningstiden er grei jeg. Men tror nok at om vi hadde hatt åpent fra 7 - 17, ville vi nok ha hatt barn da og. Men blir vanskelig med voksentettheten

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 18:55   #67
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Barnehagen er åpen fra 7.45 til 16.30.

Det fungerer når man er et par hvor begge jobber fleksitid, men ville vært umulig å gjennomføre for en person som er alene og jobber fullt. I hvert fall når det er over 30 minutters reisevei hver vei til jobben.

Jeg skulle ønske at vi hadde litt mer fleksibilitet. Pga. fleksitid leveres hun kl 8.45, og da hadde det vært fint om vi en sjelden gang i mellom kunne drøye henting til 17. Som regel er hun i barnehagen omtrentlig 7-7,5 time.

Synes 7.45 var litt sent ja, og skjønner godt at en del vil slite med det Mange starter jo 8 på jobb?

Gammel 24-11-06, 19:13   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Da har vi barnehagen med kortest åpningstid. Her er det åpent fra 7.45 til 16. Med andre ord, ikke ideel for to foreldre som jobber full tid.

Jeg er hjemmeværende, så for oss er det ikke problematisk. Ledelsen av barnehagen, har fått brev fra noen foreldre som ønske utvidet tilbud.

Kommunal eller privat bhg dette da?

Skal man være serviceinnstilt så mener jeg at man må ha litt lengre åpningstider enn det der

Etter hvert vil bhg`ene oppleve konkurranse om brukere faktisk, så da MÅ de bare bli mer fleksible.

Gammel 24-11-06, 19:31   #69
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Vi fikk barnehageplasser i dag!!

Åpningstid fra 06.30 til 17.00. Det er jo glimrende rett og slett.

Vi begynner jo 7 på jobb begge to og var avhengige av plass i en barnehage som åpner såpass tidlig.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:54   #70
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Meg og trollet går i samme barnehage vi.
Den er åpen fra 7 til 17.
Har en tendens til å ta med meg gutten når jeg begynner på jobb, også ta han med meg hjem igjen når jeg er ferdig. Så henting og levering varierer fra 7-10 og 14-17. Dersom jeg må bli igjen etter 17 må han det også.

Gammel 24-11-06, 21:03   #71
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Barnehagen har åpningstid fra 0645 - 1700. Det passer oss ypperlig, da jeg har vanlig kontortid og mannen er enten hjemme eller borte på sjøen.

Poden blir stort sett levert 0730 - 0745 og hentet 1545 eller før.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:10   #72
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Åpent 7.30-15.30. Helt greit for vårt bruk. Min er fra 9-14 eller fra
10-15. Han har 15 timers uke. Siden jeg er hjemmeværende så er ikke
behovet for grytidlig barnehage der enda. Min mor jobber i en barnehage
som starter 06.45-17.30. Mange ganger står mødrene og ungene på trappa
06.40 FØR hun har åpnet barnehagen. Hvis barnehagen startet 05 så er det
garantert unger som hadde kommet da også, tror jeg.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:42   #73
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Synes 7.45 var litt sent ja, og skjønner godt at en del vil slite med det Mange starter jo 8 på jobb?

Vår da, som åpner 0830?

Folk reiser lange veier for å være i vår barnehage, selv om de har andre tilbud, faktisk. Den er så fabelaktig at det med åpningstiden det tilpasser man seg til. "Byens beste" sier mange.

Men den passer selvsagt ikke for alle. Så det er synd at det ikke er full dekning sånn at de det passer for kan velge disse barnehagene, og de det ikke passer for kan velge en annen.

Gammel 25-11-06, 00:13   #74
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det fra 06.45-16.30

Det er min mann som leverer 3 dager i uken og han leverer da alle tre i skole og barnehage kl 07.00
Han begynner på jobb kl 07.30 og er ferdig kl 15.00 så sånn sett er åpningstiden grei.
Jeg begynner på jobb kl 15.15 så han henter også.
Minsten sin barnehage er utenfor byen, men på vei til jobben hans, så han blir levert 07.20

De andre dagene har mellomste fri, og minsten blir levert ved 09.00
Lar jeg han få fri så blir det bråk, han elsker barnehagen.
Mellomste har fri, pga han trenger litt hjemmetid alene med meg i en periode nå, så for vi se senere om han kan øke oppholdet sitt.

Vi har fått forespørseler fra barnehagen om utvidet åpningstid.
De skal se på hvor mange som ønsker dette og kommer til å bruke det hvis det blir gjennomført.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 22:22   #75
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

C sin barnehage åpner 7.30 og stenger 16.30. Det samme gjør barnehagen jeg jobber i, og dermed kan jeg verken ha tidligvakter eller seinvakter. Det er mulig å søke om utvidet åpningstid, og det har jeg fått, en dag i uka er de åpne til 17. Så jeg er stort sett fornøyd.

Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 22:27   #76
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen vår er åpen fra 07 til 16.45. Passer oss kjempebra. Det har vært en undersøkelse på om det er ønskelig å åpne et kvarter tidligere og stenge et kvarter tidligere, men det var det ikke noe særlig stemning for.

Vi leverer Poden klokken 07.30 og hentermellom 15 og 16.

Gammel 25-11-06, 22:31   #77
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Barnehagers åpningstider

Snuppas bhg. åpner vel 7.15 tror jeg, eller 7.30, har aldri levert henne så tidlig så jeg husker ikke helt. Også stenger den 17.
Hun er der stort sett fra 9-9.30 til 15.30-16.
Jeg jobber bare frivillig just når det passer meg, siden jeg er hjemme med henne pga. kronisk sykdom, så det har aldri bekymret meg, disse åpningstidene. Hun er jo tross alt ikke der så mye heller.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 22:59   #78
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagers åpningstider.

Jeg er helt ærlig ikke helt sikker på når barnehagen åpner, men tror det kanskje er 7.30. Vi har uansett aldri levert ham før 8. Barnehagen stenger 16.30, og jeg hadde vel egentlig ønsket at den kunne være oppe til 17. Når den stenger 16.30 føler jeg liksom at vi må hente 16.15, for å ikke være de siste til å hente. Vi leverer ofte så seint som 9.30-10.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:03   #79
Butterfly
Superaktiv

Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Man kan uansett aldri tilfredstille alle, og åpningstidene er etter hva som lønner seg,alt er etter penger. Det er ingen lønnsom bedrift og å ha en barnehage. Vi har åpent fra 7-17 nå men skal til høsten igjen holde åpent fra 0645 til 1715. Vet ikke helt hva jeg syns om det men.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.