Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vasker du deg på hendene etter hvert dobesøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vasker du deg på hendene etter hvert dobesøk, og blinker du i rundkjøringer?
Jeg blinker alltid i rundkjøringer og vasker meg alltid på hendene 86 39,81%
Jeg blinker stort sett i rundkjøringer og vasker meg alltid på hendene 81 37,50%
Jeg blinker sjelden til aldri i rundkjøringer og vasker meg på hendene 3 1,39%
Jeg blinker aldri i rundkjøringer, men vasker meg alltid på hendene 5 2,31%
Jeg blinker stort sett i rundkjøringer, men vasker meg alltid på hendene 9 4,17%
Jeg blinker sjelden til aldri i rundkjøringer, men vasker meg alltid på hendene 3 1,39%
Jeg blinker aldri i rundkjøringer og vasker meg aldri på hendene 0 0%
Jeg blinker stort sett i rundkjøringer og vasker meg aldri på hendene 0 0%
Jeg blinker sjelden til aldri i rundkjøringer og vasker meg aldri på hendene 0 0%
Jeg blinker alltid i rundkjøringer, mener en jævla gris og vasker meg aldri på hendene 1 0,46%
Jeg blinker stort sett i rundkjøringer, men er en jævla gris og vasker meg aldri på hendene 0 0%
Jeg blinker sjelden til aldri i rundkjøringer, men er en jævla gris og vasker meg aldri på hendene 0 0%
Jeg blinker og vasker litt sånn innimellom 8 3,70%
Jeg elsker poller, piker, vin og sang 20 9,26%
Deltakere: 216. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 16:08   #61
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vasker du deg på hendene etter hvert dobesøk?

Jeg blinker sjelden til aldri i rundkjøringer, men vasker meg alltid på hendene.

...men var ikke den veldig lik denne; Jeg blinker sjelden til aldri i rundkjøringer og vasker meg på hendene. ?

Gammel 08-10-08, 16:25   #62
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma Rosa - hvorfor blinker du ikke i rundkjøringer?

Gammel 08-10-08, 16:29   #63
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg blinker inn og ut.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:55   #64
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Blinker og vasker

Gammel 08-10-08, 17:30   #65
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til dere som er usikre på blinking - du bør blinke både inn og ut.

Gammel 08-10-08, 17:36   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott link! *favoritter*

Og en link til de som mener at rogalendinger ikke kan rundkjøringer fordi vi blinker inn og ut (og det er mange).

Gammel 08-10-08, 17:39   #67
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Mamma Rosa - hvorfor blinker du ikke i rundkjøringer?

Asså. Jeg blinker "sjelden". Dvs. når jeg ser andre kan ha nytte av det gjør jeg det.
Sånn ellers, når det ikke er noen vits lar jeg vær.
Det er jo ikke noe man MÅ, i følge sjåførlæreren min.

Gammel 08-10-08, 17:41   #68
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Asså. Jeg blinker "sjelden". Dvs. når jeg ser andre kan ha nytte av det gjør jeg det.
Sånn ellers, når det ikke er noen vits lar jeg vær.
Det er jo ikke noe man MÅ, i følge sjåførlæreren min.

Jo, det er noe man MÅ dersom det kan være til nytte for andre trafikanter. For eksempel dem som står og venter på å komme inn i rundkjøringer.

Gammel 08-10-08, 17:42   #69
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Jo, det er noe man MÅ dersom det kan være til nytte for andre trafikanter. For eksempel dem som står og venter på å komme inn i rundkjøringer.

Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe man måtte.
Uansett, jeg blinker om jeg ser det kan være til nytte.

Gammel 08-10-08, 17:45   #70
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe man måtte.
Uansett, jeg blinker om jeg ser det kan være til nytte.

Men det er jo helt feil. Fra linken lenger oppe:

Ettersom det å blinke ut av en rundkjøring blir sett på som samme handling som å svinge til høyre i et vanlig kryss, er det påbudt å gi tegn til andre trafikanter. Dette er et av punktene det syndes mye mot, og det skaper mye forvirring for andre trafikanter – spesielt for dem som skal inn i rundkjøringen.

Gammel 08-10-08, 17:48   #71
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg elsker poller, piker, vin og sang

Men jeg blinker i rundkjøring og vasker hender

Gammel 08-10-08, 17:59   #72
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Men det er jo helt feil. Fra linken lenger oppe:

Ettersom det å blinke ut av en rundkjøring blir sett på som samme handling som å svinge til høyre i et vanlig kryss, er det påbudt å gi tegn til andre trafikanter. Dette er et av punktene det syndes mye mot, og det skaper mye forvirring for andre trafikanter – spesielt for dem som skal inn i rundkjøringen.

Ja, jeg bare gjentok hva kjørelæreren min sa.
Men fortsatt så gjør jeg det som da egentlig er rett.
Nemlig å blinke når andre kan ha nytte av det.

Gammel 08-10-08, 18:36   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange udugelige kjørelærere der ute, tydeligvis.

Gammel 08-10-08, 18:39   #74
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blinker inn og ut og vasker hender, men det siste alternativet var for fint til at jeg klarte å ligge unna. Hvor kom "pulbar" inn i bildet?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 18:54   #75
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du at det ikke har noe med saken å gjøre? Jeg synes det var høyst relevant, menmen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 18:54   #76
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blinker nesten alltid, og vasker alltid hendene.

Gammel 08-10-08, 18:57   #77
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mener du at det ikke har noe med saken å gjøre? Jeg synes det var høyst relevant, menmen.

Alltid relevant, men er det et alternativ i pållen? :myser:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 19:06   #78
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jeg vasker meg alltid på hendene etter dobesøk, enten jeg tørker meg selv, barnet mitt eller andre tilfeldige forbipasserende. Jeg blinker også alltid ut av rundkjøringen. :flink:

Men, lurer veldig på hva sammenhengen er (uten å ha lest hele tråden pga. tidsmangel -- så mye FP, altfor mange barn rundt meg for øyeblikket).

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 19:32   #79
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Jeg blinker aldri i rundkjøringer pga jeg har ikke lappen. Men jeg vasker meg alltid på hendene etter dobesøk.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 19:37   #80
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg blinker hvis det er andre bilister som jeg må ta hensyn til, hendene vasker jeg alltid etter dobesøk!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.