Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Er det greit å direkte oute rødprikker?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 11:01   #1
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det greit å direkte oute rødprikker?

Da jeg var ung og helt fersk her på forumet, var jeg faktisk ganske sjokkert over den til dels røffe tonen som er her. Men man venner seg til det, og nå trives jeg bedre her enn noe annet sted.

Men jeg er likevel tilhenger av å diskutere prikker privat, i hvert fall i første omgang. Hvis man ikke skjønner en kommentar, kan man ta det på pm, i stedet for å spørre i forumet om hva i ##%&@# h*n mente med den kommentaren.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:25   #2
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Når en sender en prikk med privat informasjon så må en ha tillitt til at den andre brukeren behandler den konfidensisellt. Det er ikke alle prikker som blir outet, og som nevnt flere ganger i tråden så er det ikke sosialt akseptert blant alle å gjøre det. Men vi kommer likevel til å stå på at det er lov, uten at vi med det oppfordrer brukere til å gjøre det. Privat informasjon hører hjemme på privat melding.

Jeg syns det er bra det du sier. Jeg syns at i enkelte tilfeller så kan det være greit å oute prikker. Det jeg registrerer er at det er kun enkelte som outer, altså noen få, men de fleste gjør ikke det. I andre forum jeg har vært på har det nesten vært litt for "fundamentalistisk", nesten ikke lov å nevne at man har fått en prikk man likte dårlig. Det blir for dumt det også. Nå vet de fleste her inne at det de har skrevet kan outes. Samtidig vet vi hvem som outer så da er vi advart....... eller...

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Så Ryli-prikker er nok noe av det kjedeligste man kan få.

Dypt uenig

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:12   #3
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er helt fint at det er lov å oute prikker. Da må folk i større grad stå for det de kommenterer i prikkene.

Gammel 22-11-06, 11:34   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter to nye sider med diskusjon er jeg fortsatt enig med Myrsnipa kjenner jeg (og Ryli .. og andre )

Jeg skjønner at det ikke skal være for strengt her.. og det er greit nok. Men jeg tror også mange kan bli litt "skremt" over tonen her inne. Mang kjenner hverandre godt her, og støtter hverandre i tykt og tynt, og det kan bli litt voldsomt til tider. Og jeg tror faktisk mange kvier seg for å si ting i innlegg...

Kanskje sender de en prikk istedet da? Men det er jo heller ikke privat lenger.. Men som Ryli sier, for meg er det ikke et stort problem.. mine prikker er ganske koselige tror jeg Og jeg har hverken fått eller sendt røde.. (er tydeligvis ikke tøff nok i trynet her inne.. )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:39   #5
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det synes jeg er helt i orden.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:45   #6
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er for åpenhet og at man får stå for sine meninger, så ja, jeg synes det er helt greit med outing.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:20   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På NM fungerer det slik Blondie beskriver, og jeg kan ikke akkurat si at det er noe positivt over det. Sensurerer man brukerne, bør man forvente seg reaksjoner. FP er helt genialt drevet, ingen steder er diskusjonene bedre, og reglene her beviser egentlig bare at det fungerer, at voksne mennesker kan ytre seg fritt, uten at det tar helt av.

Jeg prikker og til tider PM-er, jeg kan stå for alt i åpent forum. Har du derimot problemer med det, er det kanskje til alles beste at du holder kommentaren for deg selv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:45   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt enig med Skremmern her, selv om jeg kvepper til når jeg ser outingen direkte. Det er nok gammelt regelrytteri som ligger i ryggmargen.

På andre forum har jeg inntrykk av at rødprikkingen har vært nokså infam og beskyttet, og det gir en svært dårlig kultur. Jeg er ikke den ivrigste rødprikkeren, men i de tilfellene jeg har gitt det, kan jeg absolutt stå for det. Ofte har jeg gitt det på prikk i stedet for i tråd for å beskytte DEM, ikke meg.

Jeg synes hets på røde er feigt, og da er det flott at man vet at man kan risikere å møtte face det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 16:52   #9
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

..... Borte vekk!

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.

Sist redigert av Java : 22-11-06 kl 17:00.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 16:54   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.................

Sist redigert av Myrsnipa : 22-11-06 kl 17:04.
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 21:27   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

..... Borte vekk!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

.................

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 16:55   #12
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sist redigert av Jessica : 22-11-06 kl 17:12.
Gammel 22-11-06, 17:53   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kva har dokke snakka om her da??? Eg vil vite!!!!!!!!!!

Gammel 22-11-06, 18:09   #14
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Jeg og … *nysgjerrig*

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 18:14   #15
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Min munn er lukket med syv segl

Gammel 22-11-06, 18:15   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Min munn er lukket med syv segl

Myrsnipa er formann i haremet mitt så eg har allerede fått vite

Gammel 22-11-06, 21:25   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det er ganske barnslig å legge ut ting og slette det etterpå

Gammel 22-11-06, 21:29   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Burde vært en lov mot sånt

Gammel 22-11-06, 21:33   #19
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager, alle som ble nysgjerrig. Det var en spøk som ble litt for intern. Hadde ingenting med tråden å gjøre i det hele tatt.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:18   #20
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke nysgjerrig i det hele tatt jeg....

Ryli-prikker er i hvert fall ikke kjedelige, de er koselige...

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.