Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan vasker du håret?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Slik vasker JEG håret, ja:
Vasker én gang med sjampo – ferdig! 60 23,72%
Vasker én gang med sjampo, så balsam, så skylling. 126 49,80%
Vasker to ganger med sjampo, så balsam, så skylling. 52 20,55%
Vasker én gang med sjampo. Bruker balsam/hårkur som ikke skal skylles ut. 3 1,19%
Vasker to ganger med sjampo. Bruker balsam/hårkur som ikke skal skylles ut. 1 0,40%
Annet, jeg bare MÅ presisere i tråden under! 10 3,95%
Flasspåll!!! 1 0,40%
Deltakere: 253. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 23:10   #61
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du håret?

Som regel vasker jeg håret og skyller ut. En gang i uken bruker jeg renseshampo. Da er det vask, skyll, vask, vente 3-4 min og skyll.

Gammel 15-08-08, 11:10   #62
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

To ganger shampoonering, tar i balsam, vasker kroppen, barberer div om det trengs, skyller ut balsam.

Jeg har langt tykt hår, og er avhenging av å shampoonere det to ganger, og balsam er ett must. Diiiigre knuter og floker er ett helvete.

Gammel 15-08-08, 22:13   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker med shampo en gang, tar i balsam og skyller. Jeg har også langt og tykt hår, og det tar litt tid ja. Jeg pleier å vaske håret med en gang jeg går i dusjen, skyller, tar i balsam og lar balsamen virke mens jeg vasker meg ellers/barberer/skrubber osv.for å gjøre det mest mulig effektivt.

Er det lenge siden jeg har vasket håret, eller har brukt mye produkter må jeg vaske det to ganger med shampo for å trenge ordentlig igjennom.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:25   #64
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Ikke shampoo i hver vask. Bare balsam.
Men når shampoo (ca hver 3. gang): Shampoo, skyll, balsam, la virke og kroppen blir vasket mens den virker, skylle.

Gammel 15-08-08, 22:40   #65
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjamponerer én gang, og bruker en leave in hårskum. Allikevel tar dusjen en evighet pga alle hudprodukter som skal anvendes.

Sist redigert av Pepper Lemon : 15-08-08 kl 22:59.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:09   #66
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Vasker håret med shampo,skyller shampo,skyller,balsam.
Da blir håret rent,bruker skum og diverse styling produkter,

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:14   #67
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nå var jeg VELDIG nysgjerrig på hva i all verden slags spørsmål som ventet i tråden. Lurte på om det var hodebunnsmassasje det var snakk om, eller hva...

Har aldri tenkt på at det går an å ha shampo i 2 ganger. Kanskje jeg må lese hele tråden her for å finne et svar på hvorfor folk gjør det. Nesten sjokkert over at så mange gjør det. Også forundret over at så mange bruker balsam.

Så ja, jeg gjør det på "the only way", kliner i shampo, rører litt rundt i håret og skyller.

Gammel 15-08-08, 23:19   #68
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjampo, skyll, balsam. På dette tidspunktet er jeg praktisk talt mer i søvne enn jeg er våken, men jeg må bare tvinge opp øynene, vaske meg og skylle ut balsamen før tida går fra meg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:19   #69
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

vasker håret én gang, så balsam, så skyller jeg..
Vasker håret annenhver dag så jeg trenger ikke vaske det to ganger syns jeg.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 00:49   #70
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Shampo, skylling, (shampo, skylling), balsam, skylling. Silkeolje i vått hår.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 10:27   #71
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Shampo, skylling, (shampo, skylling), balsam, skylling. Silkeolje i vått hår.

Siljeolje? Fortell!

Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 10:41   #72
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Shampoo, skylle, balsam. Vasker håret hver dag, så ser ikke noen grunn til å shampoonere 2 ganger. Har langt tykt hår. Dusje er kjedeligt, badekar er himmelsk!!

Skulle bli så miljøvennlig og kjøpte den shampooen som ble så anbefalt i den miljøvennlige tråden, og den blir håret aldeles fryktelig av, så det er nevnt. Jason(?).

Gammel 18-08-08, 23:04   #73
lowrider
Velger å ignorere idioter

lowrider sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Vask og skyll, så tørker jeg håret m microfiber "håndkle" tørr på et blunk

Gammel 18-08-08, 23:16   #74
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vasker to ganger med sjampo, så balsam, så skylling.

Har tykt halvlangt hår.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 23:27   #75
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ellers er det pussig hvor stor forskjell det er på graden av flokethet. Poden og jeg har begge samme ganske tykke håret med litt fall, og ingen av oss får noen gang floker, og det er ikke nødvendig med hverken balsam eller jevnlig kjemming/børsting for å unngå det heller. Så balsam er bare for at ikke håret mitt skal se tørt ut, det har ingen "praktisk" betydning, og dermed er det lett for at jeg dropper det.

Jenta vår har masse, masse tynne hårstrå, og det er et utmerket utgangspunkt for floker.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 23:57   #76
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg gjør som mange andre. sjampo, balsam, vasker resten av kroppen, skyller håret. Men hvorfor vasker dere håret to ganger så mange av dere? Gir det håret noe ekstra? Greit hvis dere har stått på hodet i gjørma men det har dere vel ikke?

Gammel 02-09-08, 22:25   #77
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer, noen ganger føler jeg for å vaske det to ganger for det føles som om det ikke blir rent den første gangen. Noen ganger bruker jeg balsam, men det trenger jeg ikke alle ganger for det kan bli litt for mykt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:47   #78
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

To ganger shampoonering, tar i balsam, vasker kroppen, barberer div om det trengs, skyller ut balsam.

Jeg har langt tykt hår, og er avhenging av å shampoonere det to ganger, og balsam er ett must. Diiiigre knuter og floker er ett helvete.

Gammel 02-09-08, 22:50   #79
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vasker håret to ganger, så balsam, så vaskes overkroppen, balsam skylles ut, så er det i med en slags hårkur (som også skal hjelpe mot tørr hodebunn), så vaskes resten av kroppen+evt babering gjennomføres, før hårkuren skylles ut.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:57   #80
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

En gang shampo så skyll, en gang balsam, vaske resten av kroppen, skylle bort såpe på kropp og balsam fra hår.
Fort og gale i dusjen.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.