Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Lukket brukergruppe for slankerne?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-08, 01:20   #61
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Men med akkurat det så har du samme problem med en liten, lukket gruppe. Det vil bare være en brøkdel av de som kan svare som har tilgang til det forumet. Om alle i den sosiale gruppen følger med på hverandres blogger så blir det den samme lesergruppen.

Det er jo ikke sikkert at andre på forumet her har så mye erfaring når det kommer til enkelte slankerelaterte ting. Jeg har en spesifikk ting i tankene nå, men vil ikke fortelle akkurat hva det gjelder, nettopp pga at det er folk jeg kjenner her inne på forumet.
Det vil jo være opp til den enkelte å plassere spørsmålet der en regner med å få flest mulig gode svar. Spørsmål om trening og forbrenning ville jeg f.eks stilt utenfor slankeforumet, siden dette er noe som mange andre enn de som slanker seg kan ha erfaringer med.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:20   #62
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Blogg vil aldri bli det samme som forum.

En blogg (eller sosial gruppe) er ikke et forum, så det kan ikke bli det samme, nei. Men de kan fylle de samme behovene, enten alene eller i kombinasjon.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:21   #63
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Der er jo konflikter i forumet ellers i dag, men det merkes ikke så mye på grunn av størrelsen på forholdene. En konflikt i en liten gruppe blir straks mer merkbar og vanskeligere å håndtere.

Nå har det ikke vært den minste lille antydning til konflikt i de få trådene vi har idag da. Jeg har inntrykk av at alle er utelukkende støttende og hyggelige mot hverandre.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:23   #64
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En blogg (eller sosial gruppe) er ikke et forum, så det kan ikke bli det samme, nei. Men de kan fylle de samme behovene, enten alene eller i kombinasjon.

Litt av poenget her er jo felleskap. Blogger er alt annet enn det syntes jeg. Det er mitt og ditt mer. Og det krever jo en mester i systematisk gjennomføring å følge med på bare fem blogger.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:24   #65
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men skjønner ikke helt at det skal bli så mye verre der enn i forumet ellers jeg?

Det kan jeg. Det skjer ganske mye med en gruppe når man åpner opp og deler sårbare ting.

Gammel 26-06-08, 01:25   #66
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg likte forslaget. Jeg har problemer med å åpne meg slik jeg burde, for å kunne få den støtten jeg kunne ha trengt. Slankeforum er ikke noe for meg, der føler jeg at det blir for ensidig fokus. Blogg er jeg redd for at liksom ikke hadde funket helt for meg (og da tenker jeg at det kan gjelde for flere enn meg), jeg mener jeg er liksom ikke "inne" med noen her i form av "vennelistekontakt". Det betyr at jeg enten må legge bloggen helt åpen, eller bare skrive for meg selv.

Kropp, vekt, kroppsbilde, mat og problemer med mat er utrolig sårbart og er det noe man ofte møter så er det fordommer knyttet til dette. Nettopp derfor er det vanskelig å åpne seg opp og stille seg "naken" for andre enn mennesker du vet forstår situasjonen din.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:26   #67
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Litt av poenget her er jo felleskap. Blogger er alt annet enn det syntes jeg. Det er mitt og ditt mer. Og det krever jo en mester i systematisk gjennomføring å følge med på bare fem blogger.

Nytter ikke i ammatåka hvertfall. :har ikke lest en eneste blogg:

Gammel 26-06-08, 01:27   #68
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Enda et argument mot å bruke bloggene for min del, er at de jeg kjenner her inne, står på kontaktlisten min, og da må jeg evt slette de for at de ikke skal få tilgang til bloggen? Eller kan jeg opprette en ny lukket blogg som bare få utvalgte fra kontaktlisten min kan lese?

Nå høres det ut som jeg ikke vil dele noen ting med mine bekjente. Det er ikke helt sånn altså.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:29   #69
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Blogg er jeg redd for at liksom ikke hadde funket helt for meg (og da tenker jeg at det kan gjelde for flere enn meg), jeg mener jeg er liksom ikke "inne" med noen her i form av "vennelistekontakt". Det betyr at jeg enten må legge bloggen helt åpen, eller bare skrive for meg selv.

Du kan bruke den sosiale gruppen til å knytte kontakter, du kan gi tilgang til de du ønsker å gi tilgang til. Post en melding i den sosiale gruppen om at de som ønsker det kan følge bloggen din. Hvis flere gjør det så kan dere bygge et godt nettverk i bloggene, det kan nok fjaserne skrive under på.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:33   #70
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Du kan bruke den sosiale gruppen til å knytte kontakter, du kan gi tilgang til de du ønsker å gi tilgang til. Post en melding i den sosiale gruppen om at de som ønsker det kan følge bloggen din. Hvis flere gjør det så kan dere bygge et godt nettverk i bloggene, det kan nok fjaserne skrive under på.

Jammen jeg vil ikke blogge! :sta forumist:

Gammel 26-06-08, 01:35   #71
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Enda et argument mot å bruke bloggene for min del, er at de jeg kjenner her inne, står på kontaktlisten min, og da må jeg evt slette de for at de ikke skal få tilgang til bloggen? Eller kan jeg opprette en ny lukket blogg som bare få utvalgte fra kontaktlisten min kan lese?

Nå høres det ut som jeg ikke vil dele noen ting med mine bekjente. Det er ikke helt sånn altså.

Jeg føler også dette blir litt i konflikt med at jeg har en del venner her som har tilgang til bloggen min slik den står nå... Noen er shikli' slanke også.

Blogg er i mye større grad monolog mener jeg.

Gammel 26-06-08, 01:42   #72
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kunne dere ikke latt oss prøve hvertfall noen måneder eller noe da, så kunne vi tatt en evaluering i ettertid og sett om det lukkede forumet svarte til forventingene?
Så kunne dere vurdere om det skulle få fortsette eller om det skulle stenges.
Værsåsnill, jeg vet det hadde betydd så mye for så mange her inne.

Gammel 26-06-08, 01:46   #73
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Kunne dere ikke latt oss prøve hvertfall noen måneder eller noe da, så kunne vi tatt en evaluering i ettertid og sett om det lukkede forumet svarte til forventingene og om dere vurderte det dithen at det skulle stenges?

Det tenker jeg også.

Samtidig så ser jeg jo at selv om det kan hende at problemer dukker opp i ettertid. Men så forstår jeg ikke helt krisen om man må lukke en brukergruppe (kan hende pedagogene er noen kranglefanter feks) som ikke fungerer optimalt. Ser jo at det kan bli "bråk", men samtidig.. dette er internett.

Mulig jeg er kald og kynisk.

Gammel 26-06-08, 01:46   #74
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Synes vi har argumentert veldig bra i denne tråden her jeg!

Og våre diskusjoner kommer sikkert til å bli like lite interessante for den gemene hop som pedagogenes diskusjoner er for meg!

Gammel 26-06-08, 01:48   #75
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå tråkker jeg nok litt i salaten: er det ikke et slikt underforum på NM? Finnes det ikke andre forum for slankere?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:49   #76
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Nå tråkker jeg nok litt i salaten: er det ikke et slikt underforum på NM? Finnes det ikke andre forum for slankere?

Jo selvfølgelig finnes det andre forum for slanking osv, men der kjenner vi ikke hverandre. Det er jo her inne vi er og trives og har de vi har blitt nettvenner med.

Gammel 26-06-08, 01:49   #77
Joika
Pauset

Standard

Jo det er det. Men der er det ikke noe morro. Det er omtrent like morro som resten av nm.

Gammel 26-06-08, 01:50   #78
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Skal vi bli dyttet tilbake dit også nå? Joda, det finnes mange slankeforum, men ikke her. :tramper hardt:

Gammel 26-06-08, 01:50   #79
Joika
Pauset

Standard

Natta..

Gammel 26-06-08, 01:51   #80
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Jo det er det. Men der er det ikke noe morro. Det er omtrent like morro som resten av nm.

Nemlig

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.