Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?
Ja, jeg liker den best 11 6,43%
Nei, aldri i livet 22 12,87%
Ja, jeg kjøper i nødtilfeller (en sjelden gang) 59 34,50%
Ja, jeg kjøper den, fordi jeg ikke gidder å lage noe annet 79 46,20%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 21:02   #61
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

What???

Gammel 17-06-08, 21:16   #62
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ja hun skulle være med selv altså.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:17   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

vi kjøper av og til og lager av og til.

Før laget jeg alltid med majo/rømme - ble lei av den, så begynte jeg å lage med vinagraitte, men nå er jeg lei av den også. Så nå har vi ikke potetsalat så ofte, men har poteter i skiver med olje og hvitløk som vi griller i folie på grillen)

Hm? Hvor lang tid tar det? Hvor mye olje? Hvor mye potet?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:36   #64
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Jeg kjøper også i 9 av 10 tilfeller. Men bare Denja sin, helst med Creme Fraiche. Jeg synes hjemmelaget er absolutt best, men jeg er bare litt lat...

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:39   #65
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg liker noen av de veldig godt, og gidder sjelden å lage selv.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:56   #66
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ikke spesielt begeistret for kjøpevarianten, så det kjøper jeg bare i nødstilfeller. Men mannen i huset liker faktisk kjøpevarianten best, tosken.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:57   #67
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Det er kommet så mange nye gode potetsalater på markedet. Husker ikke merke, men det er noen som heter grill-potetsalat, i forskjellige varianter, og de er nam nam.
Jeg liker å lage mat fra grunnen av, men potetsalat har jeg ikke laget selv til nå

Gammel 17-06-08, 22:03   #68
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, ofte. Fordi jeg ikke gidder å lage. Men hjemmelaget er helt klart best.

Gammel 17-06-08, 22:05   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har egentlig ikke falt meg inn at man kunne lage det selv før for et par år siden. :Ikke oppdratt med "alt fra grunnen":

Nå er det vel 50/50 hva jeg gjør de 2-3-4 gangene i året vi har potetsalat.

Gammel 17-06-08, 22:52   #70
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja. Poenget med grilling er jo at det skal gå kjapt å tilberede, så en kan slenge seg under parasollen og ta livet med ro
(men siden jeg er veggis, bruker jeg litt tid på salaten )

Gammel 17-06-08, 23:00   #71
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Kjøper i nødtilfeller, men liker det egentlig ikke, så det blir ytterst sjelden. Liker best hjemmelaget med olje- og eddikdressing.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:02   #72
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har endelig lært å lage selv.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:04   #73
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, aldri i livet
1. for at det ikke er godt
2. jeg tåler de ikke

Vi bruker ikke potetsalat. For alle jeg har hatt oppskrift på er med rømme eller fløte eller beggedeler.

Gammel 17-06-08, 23:11   #74
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hm? Hvor lang tid tar det? Hvor mye olje? Hvor mye potet?

dette er på ren slump. En gjeng med nypoteter, vasker dem bare og skjærer dem i skiver. Et par-tre fedd hvitløk finhakket, en god stråle med olje og krydder etter smak.

Tipper en sånn pakke som passer til 4 voksne er ferdig på omtrent 20 minutter.

Men den må ikke ligge på direkte varme hele tiden, da blir de veldig svidd. Hvis du har sånn varmehylle og har lokket på grillen på blir det nesten som i stekeovnen.

mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:13   #75
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Liker det ikke, men kjøper i nøden et par ganger i året.

Gammel 17-06-08, 23:15   #76
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Nei, aldri i livet
1. for at det ikke er godt
2. jeg tåler de ikke

Vi bruker ikke potetsalat. For alle jeg har hatt oppskrift på er med rømme eller fløte eller beggedeler.

det er veldig godt med såkalt lun potetsalat.

Koker nypoteter i skiver.
Gjerne litt vårløk i.

Og en god vinagraitte (husker aldri hvordan det skrives)
God olje og balsamicoeddik eller en god hvitvinseddik.
Salt og pepper og ørlitegranne sukker
Gjerne litt sennep
Krydder etter smak.

Og man kan som du ser over her, ha i alskens av hva man liker:
ruccula
oliven
reddiker
sukkererter

Man kan til og med lage en utvidet salat av det med spekeskinke i og noe av det nevn over her.

Hvis du googler lun potetsalat så får du sikkert mange tips.

mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:15   #77
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Det hender jeg lager selv, og det hender vi kjøper ferdig. Ikke i nødstilfelle, men om man brått bestemmer seg for å grille/man kommer på 16.45 at det er grilling i barnehagen klokka 17/man er litt lat og ikke orker lage fra bunnen akkurat i dag/mannen har lyst på potetsalat på brødskiva (!) etc etc.

Den hjemmelgede er helt klart bedre, men kjøpings går helt greit det også.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:18   #78
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper, for jeg liker ikke potetsalat/rekesalat/italiensk salat/Waldorfsalat eller noe annet som har sånn hvit substans på seg. Så om mannen vil ha dette merkelige hvite stoffet, så kjøper jeg det.

Gammel 17-06-08, 23:38   #79
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kjøper den, fordi jeg ikke gidder å lage noe annet

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 00:12   #80
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi ikke har tid til å lage egen, så kjøper vi.
Den går ned, med masse annet godt til.
Men de intense sukkene uteblir.

Svar

Emneord
hjemmelaget, potoesalat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.