Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker du vin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker du vin?
Jeg elsker vin 64 36,57%
Jeg liker vin 53 30,29%
Jeg drikker vin kun for å være høflig 4 2,29%
Jeg liker bare rødvin 9 5,14%
Jeg liker bare hvitvin 11 6,29%
Jeg liker ikke vin 20 11,43%
Jeg hater vin 1 0,57%
Jeg er avholds 4 2,29%
Jeg liker vin, men får migrene av det 2 1,14%
Det mangler et alternativ som passer for meg 7 4,00%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-08, 00:13   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker du vin?

Nam, nam. Jeg liker vin. Masse vin.

Gammel 28-04-08, 00:06   #2
Left
Passiv

Standard

Jeg elsker rødvin, men liker hvitvin sånn passe. Det var ikke noe alternativ på det

Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 00:06   #3
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Liker vin veldig godt.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 00:11   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker vin, men drikker det alt for sjelden. Etter mange år med graviditet og amming mer eller mindre non-stop er jeg/vi nesten avvent. Jeg jobber med saken og har latt meg inspirere her på FP til å kjøpe annet og dyrere enn tidligere.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 00:09   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i vin, men jeg får desverre skikkelig hodepine av det. Jeg kan drikke ett glass og får enten umiddelbar hodepine, eller hodepine hele neste dag. Jeg har ikke funnet ut hvorfor desverre.

Sist redigert av Tallulah : 28-04-08 kl 00:18. Årsak: litt riktigere
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 00:12   #6
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er glad i vin, men jeg får desverre skikkelig hodepine av det. Jeg kan drikke ett glass og enten få umiddelbar hodepine, eller hele neste dag. Jeg har ikke funnet ut hvorfor desverre.

Det er jo åpenbart. Tåler du ikke alkohol så godt, får du skaffe deg mindre vinglass enn dette.

Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 00:17   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Det er jo åpenbart. Tåler du ikke alkohol så godt, får du skaffe deg mindre vinglass enn dette.

Hva? Skal man ikke få plass til halvannen flaske i glasset altså? I wish it was that simple.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 00:35   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åtte som ikke liker vin! Jeg er ikke ensom i verden likevel!

Gammel 28-04-08, 00:41   #9
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker vin! I utgangspunktet kun hvitvin, men jeg har begynt å drikke litt rødvin også (i ikke-gravid-tilstand såklart).

Gammel 28-04-08, 00:41   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vin.

Gammel 28-04-08, 00:42   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker vin.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 01:04   #12
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg bikker mellom "elsker" og "liker". Jeg er veldig, veldig glad i smaken av vin, men drikker relativt lite.

Jeg er glad i vin, men trenger veldig små mengder for å kose meg. Jeg kjøper sjelden vin (man har da folk til slikt), men liker best å få servert italiensk rødvin, tørr hvitvin eller god champagne. Dessertvin er også godt en gang i blant, til f.eks. is og frukt. Og portvin og marsala! :gammel dame:

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 10:18   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker veldig godt vin, men kan ikke drikke det lenger på grunn av magesmerter

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 10:31   #14
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Liker det meste av vin, jeg - men rødvin er best

Gammel 28-04-08, 10:42   #15
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er veldig glad i vin.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 10:47   #16
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker vin, og om det ikke hadde vært usunt med et høyt nivå så hadde jeg drukket det hver dag. Nå begrenser jeg meg til 2 kvelder i uka, 1-2 glass om gangen.

Gammel 28-04-08, 11:10   #17
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg er veldig glad i vin ,spesielt rød, men er også glad i hvit

Gammel 28-04-08, 11:55   #18
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg elsker god vin, som er riktig temperert, og heller litt for kald enn litt for varm. Rødvin, hvitvin, champagne, hetvin, alt til sin bruk.

Gammel 28-04-08, 12:05   #19
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg elsker god vin, som er riktig temperert, og heller litt for kald enn litt for varm. Rødvin, hvitvin, champagne, hetvin, alt til sin bruk.

Enig.

Jeg må innrømme at folk har sett rart på meg på café av og til når jeg har fisket en isbit fra vannglasset og over i vinglasset, men det er jammen bedre med is i vinen enn varm, fæl vin. (Dessuten er cafévin sjelden av det dyre, flotte slaget.)

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:29   #20
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er avholds, og krysset av på det. Men egentlig er jo det irrelevant for problemstillingen, ettersom det jo ikke er fordi jeg liker/ikke liker vin, øl og sprit at jeg er avholds. Jeg likte i sin tid et lite utvalg fjortishvitviner, fortrinnsvis muscatellviner, og ikke rødvin. Nå har jeg ikke drukket alkohol på ni år eller noe sånt, og smaker selve alkoholen veldig sterkt hvis jeg smaker på en vin, så da blir selv det jeg likte før ikke spesielt godt.

Emneord
vin

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.