Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mary Kay

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-08, 18:56   #61
Alva
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2008
Alva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mary Kay

Det er mye å lese...puhhhh.
Jeg syne ikke konseptet er det samme her i Norge som i USA. Vi mennesker er ikke like. Jeg merker godt at det mange pågående utadvente folk på møtene som kansje kan virke slik på kursene også. Skal da vi alle skjæres under en kam? At noen har en negativ oppfatning er greit, men kan man klare å finne noe positivt oppi det hele? Jeg prøver alltid å snu ting slik at man kan se litt positivt i det også. Jeg hadde et kurs jeg hvor jentene storkoste seg, 4 stykker. de lo og hadde det gøy. vertinnen kjøpte håndsettet til halv pris. og ei kjøpte mascara. helt greit for meg!! hun ene booket nytt kurs med meg så jeg kom meg jo videre unansett? altså var det noe positivt selv om salget ikke var på topp.

hadde jeg opplevd at noen hadde reagert hadde jeg gitt pengene igjen. Jeg har fått gode venninner innenfor MK. og har også fått venner på kurs. jeg får øvd meg i å stå foran andre.

Det er synd mange har en dårlig oppfatning av MK, for det er mange bra mennesker som holder på. (jaja, nå jabber jeg videre igjen)
perfect home, tupperware, sjarmtroll, elsker det også jeg og drar alltid på partyes og koser meg. ikke alltid jeg kjøper noe heller, er da ingen tvang det! kansje jeg er litt sta som ikke gir meg...

men jeg kan godt si noe negativt om MK jeg så dere ikke tror jeg glorifiserer alt. fondationen er ræva, den blir jeg tørr av. eyelineren går, men liker bare våt eyeliner, de har bare tørr. flere parfymer lukter høgg og solpudderet glitrer for mye..så jeg selger så og si ikke noe av det fordi jeg ikke liker det selv! her går det i satin hands, 3 i 1 og fuktighetskremen pluss øyekremer.

jeg ikke MK, men liker meg. hadde ingen likt det hadde jeg heller ikke hatt 3 kurs i uken!!! jupp, dagens forsvarrunde fra meg.

Alva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:57   #62
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker heller ikke Mary Kay, men diskusjonen har vel utartet seg til å bli vel kverrulerende.
Du skjønner det Alva: Her inne må man passe grundig på hvordan man skriver setningene sine HVIS ikke du ønsker pepper. Forresten så synes jeg også det er noe av det som gjør det så spennende her inne

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 19:07   #63
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sett bort fra salg og markedsføring: Jeg har mye Mary-Kay produkter, og handler billig på nett.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 19:17   #64
Alva
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg liker heller ikke Mary Kay, men diskusjonen har vel utartet seg til å bli vel kverrulerende.
Du skjønner det Alva: Her inne må man passe grundig på hvordan man skriver setningene sine HVIS ikke du ønsker pepper. Forresten så synes jeg også det er noe av det som gjør det så spennende her inne

mener du jeg kverrulerer? hvordan

Gammel 26-05-08, 19:19   #65
Alva
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Sett bort fra salg og markedsføring: Jeg har mye Mary-Kay produkter, og handler billig på nett.

ja veit flere kjøper på nett. "heldigvis" er det mange som ikke liker å kjøpe på nett, pluss at man ikke alltid kommer unna toll og slikt så de gidder ikke. (thank GOD..., ok den var dårlig)

hvis du har mye MK produkter betyr det at du synes de er gode sant? hehe (jeeeee, endelig en som liker de, yeeppeee)

Gammel 26-05-08, 19:39   #66
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

HVa er det dere driver med, da?

Gammel 26-05-08, 19:41   #67
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fornøyd med Mary-Kay.
Mitt mest geniale kjøp er håndsettet, fotsettet, øyegelen, børstesettet og den sammenleggbare toalettmappen med 4 "egne" mapper.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 19:45   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har samme opplevelse som nolo. Jeg synes produktene er helt greie, ikke mer enn det, men har en god venninne som solgte. Dermed følte jeg en forpliktelse jeg overhodet ikke har til andre kosmetikkselgere. Det liker jeg dårlig, og jeg er glad hun har droppet hele greiene.

Jeg holder meg altså unna MK først og fremst pga. markedsførings- og salgskanalen, jeg liker ikke den formen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 20:08   #69
Alva
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har samme opplevelse som nolo. Jeg synes produktene er helt greie, ikke mer enn det, men har en god venninne som solgte. Dermed følte jeg en forpliktelse jeg overhodet ikke har til andre kosmetikkselgere. Det liker jeg dårlig, og jeg er glad hun har droppet hele greiene.

Jeg holder meg altså unna MK først og fremst pga. markedsførings- og salgskanalen, jeg liker ikke den formen.

Man trenger da abolutt ikke ha forpliktelser til konsulenter selv om de er gode venninner. jeg har gode venner som driver med både perfect home og tupperware, men kjøper da ikke all pynten og kjøkkentinga bare av de. ikke annet en hvis de ber meg ha party 1 gang i året.

hvis dere ikke liker markedføringen som jeg ærlig ikke har opplevd som stor, jeg sender en melding får et ja eller et nei, og dett er dett, så er vel det greit. jeg synes all markedføring innen homeparty er ganske lik uansett.

Gammel 26-05-08, 21:17   #70
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Litt a propos og uten klar referanse til diskusjonen over: Det verste jeg vet er når venner blir selgere. Jeg skjønner ikke nettverksmarkedsføring og irriterer meg grenseløst over venner som ikke skjønner grensene for hva som er sosial omgang og hva som er markedsføring.

Det finnes hederlige unntak fra denne kategorien nettverksselgere, men jeg har dessverre veldig, veldig dårlig erfaring. Du kan disconnecte telefonselgeren, det er ikke alltid like enkelt å be kompisen din å holde kjeft.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 21:34   #71
Alva
Fullverdig medlem

Standard

Be vennen din holde kjeft fordi hun maser at du skal kjøpe eller fordi hun bare prater om det hun driver med? er en forskjell der synes jeg. Som venn roper man da ikke kjøp kjøp. Å bruke sine venner slik, er man da en god venn?

jeg var nødt til å spørre mine beste venner om å ha kurs for meg, for å komme igang og komme ut av vennekresten som helt klart er det mest fornuftige og beste.

hender jeg prater om MK generellt men det er jo en jobb for meg, og jeg svarer jo hvis folk spør åssen det går. ingen av mine venner kjøper fast av meg BTW, så her er markedføringen nok elendig

Gammel 26-05-08, 21:48   #72
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alva, her.

Be vennen din holde kjeft fordi hun maser at du skal kjøpe eller fordi hun bare prater om det hun driver med? er en forskjell der synes jeg.

Ikke nødvendigvis...

Den erfaringen jeg har, er at et slikt party-mlm-fenomen spredte godt om seg i en vennegjeng. Det endte (selvfølgelig) med splittelse og uvennskap. Jeg var litt perifer i denne vennegjengen, men god venn med en av aktørene, som ikke visste forskjell på jobb og fritid. Det ble plagsomt. Men jeg endte opp med å ta et oppgjør, og sa klart i fra om at vi måtte droppe temaet når vi var sammen, og at jeg kom til å slette jeg alle markedsførende mail og sms fra vedkommende. Det hjalp, men vi kan fremdeles disuktere så fillene fyker når dette kommer opp en sjelden gang!

Må understreke at dette er ekstremtilfeller, og at de sikkert (og forhåpentligvis) er unntakene.

Det interessante er, med referanse til diskusjonen om religion og markedsføring, er at også i dette nevnte tilfelle gikk Gud og Mammon hånd i hånd...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 21:56   #73
Alva
Fullverdig medlem

Standard

Skjønner ikke dette med Gud og markedføring jeg assa. åssen får man til det? kjøp av meg, hold kurs for meg så vil Gud vise deg vei? er vil ikke slik det blir gjort.. har ikke opplevd det eller hørt om det en gang. Takk for det kansje.

Gammel 27-05-08, 11:31   #74
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Jeg har ikke opplevd akkruat dette med at religion har blitt blandet inn. Men denne sales directoren, som hun så fint kaller seg, som jeg har hatt med å gjøre gikk meg omtrent på nervene. Da jeg byttet nummer her for ett par år siden og ikke registrerte det i telefonkatalogen var hun så frekk at hun søkte opp mannen min og tok kontakt derfra, han visste jo ingenting om hvem denne H**** var og ga telefonen til meg...

Så at de læres opp til å være pågående er det ingen tvil om. Er sjeleglad for at hun ikke har hverken tlfnr eller mailadressen min nå!

Jeg var nemlig så dum at jeg sa ja til ett infotreff med henne for å høre om mulighetene, og da var jeg solgt. Jeg som bare gikk hjemme (med 4 barn) hadde jo plenty av tid og overskudd til å drive med dette, verdens beste inntjeningsmuligheter osv. Ingen homeparty-aktør har så god %av salget som MK-konsulenter, hele 50%. Sa hun i allefall...

Gammel 27-05-08, 11:37   #75
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg er fornøyd med Mary-Kay.
Mitt mest geniale kjøp er håndsettet, fotsettet, øyegelen, børstesettet og den sammenleggbare toalettmappen med 4 "egne" mapper.

Toalettmappen er helt super! Og bivoksen.

Gammel 27-05-08, 12:02   #76
Alva
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Jeg har ikke opplevd akkruat dette med at religion har blitt blandet inn. Men denne sales directoren, som hun så fint kaller seg, som jeg har hatt med å gjøre gikk meg omtrent på nervene. Da jeg byttet nummer her for ett par år siden og ikke registrerte det i telefonkatalogen var hun så frekk at hun søkte opp mannen min og tok kontakt derfra, han visste jo ingenting om hvem denne H**** var og ga telefonen til meg...

Så at de læres opp til å være pågående er det ingen tvil om. Er sjeleglad for at hun ikke har hverken tlfnr eller mailadressen min nå!

Jeg var nemlig så dum at jeg sa ja til ett infotreff med henne for å høre om mulighetene, og da var jeg solgt. Jeg som bare gikk hjemme (med 4 barn) hadde jo plenty av tid og overskudd til å drive med dette, verdens beste inntjeningsmuligheter osv. Ingen homeparty-aktør har så god %av salget som MK-konsulenter, hele 50%. Sa hun i allefall...

hun hørtes jo veldig pågående ut ja. Er ikke slik jeg har blitt lært opp ivertfall. Kommer nok veldig an på hvem du møter!! noen er frekke nok.
er nok pga det møtet også at du ble maset veldig på. Gjelder jo å få med seg folk for å stige i gradene, noe som jeg ikke er intressert i. trives best med dette for meg selv.

(men, det stemmer faktsik at man får 50% fortjeneste, men ikke hvis man bare gjør det en gang iblant. Man må legge inn en minimumbestilling på 3200kr for å få 50% rabatt på produktene, så litt må man jo stå på skal man leve av bare dette)

Gammel 27-05-08, 13:03   #77
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker produktene, men ikke markedsføringen. Jeg har oversatt deler av MKs markedsstrategi til norsk, og det var en skremmende affære ... :sitter på hendene for ikke å skrive mer:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 13:54   #78
Alva
Fullverdig medlem

Standard

Jeg VET det er skjedd en del i USA iforhold til det, men jeg vil enda en gang påstå at dette ikke kan sammenlignes, da det er to forskjellige kulturer fra det norske til det amerikanske.

så man skal la være å kjøpe et produkt man liker fordi man har lest historier? disse historiene omhandler også i størst grad konsulenter, ikke kunder? man kan grave opp mye dritt om det aller meste man handler.

folk som har handlet i uføre gjennom MK vil jeg også si har seg selv å takke. ingen tvinges til noe (ikke her ivertfall). hvis de ikke da har møtt en konsulent som har hjernevaska de, som jeg godt kan tro forekommer i USA ang religionen dems. det finnes mye gærne folk innenfor det meste, det kan jeg være enig i.

Det støtter brystkreft og vold i hjemmet da, så noe bra markedføring er det ivertfall

Gammel 27-05-08, 13:55   #79
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Støtter vold i hjemmet? Uffda ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 14:05   #80
Alva
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Støtter vold i hjemmet? Uffda ...

ikke sånn da, støtter kampen MOT vold i hjemmet!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.