Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Svart kjole i bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er det OK å bruke svart kjole i bryllup?
Nei, det er ikke OK, jeg blir sur på de som gjør det 17 11,64%
Jeg ville ikke gjort det selv, men OK at andre gjør det 25 17,12%
Tja, bare om man bruker fargerikt tilbehør til 23 15,75%
Tja, bare om bruden sier det er OK 22 15,07%
JA, det er da vel helt greit 71 48,63%
Bryr meg ikke/dustepoll 6 4,11%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-08, 08:56   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Jepp. Sorry, men jeg synes bare det er så utrolig latterlig å henge seg opp i sånt, jeg himler meg ihjel.

Gammel 21-04-08, 08:57   #62
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, jeg har visst tatt feil av deg.

Gammel 21-04-08, 08:58   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg ikke er imot sort kjole i brylluper?
Jeg ser ikke poenget med å begynne å bli personlige her, jeg snakker faktisk helt generelt.

Gammel 21-04-08, 09:29   #64
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke fordi du ikke er imot sort kjole i brylluper. Det var noe med hvordan du klassifiserte alle som velger å følge skikk og bruk som sørgmodige og gammeldagse, og samtidig proklamerte at du bare har unge og freshe venner og var glad du ikke hadde venner i første kategori.
Og du ble faktisk personlig i samme øyeblikk.

Nuff said.

Gammel 21-04-08, 09:33   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Man er da ikke personlig fordi noen tilfeldigvis føler seg truffet?

Gammel 21-04-08, 09:39   #66
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Når flere i tråden faller inn under din katogori, så jo. Jeg mener det.

Gammel 21-04-08, 09:44   #67
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal i bryllup i sommer. Da har brudeparet satt fargebegrensninger:
Kleskode: Svart!!

HOLY...jeg kommer til å svette meg ihjel om det blir sol på den dagen. Er da gravid i 5 mnd. Man ønsker som regel brudeparet alt godt, og jeg håper det regner i sløret hennes den dagen

Men personlig ville jeg aldri kommet i svart i bryllup - så lenge brudeparet ikke ber om det

Gammel 21-04-08, 09:51   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Når flere i tråden faller inn under din katogori, så jo. Jeg mener det.

Eh, men da kan man jo aldri diskutere NOE i en hvilken som helst tråd uten at man blir personlig, for det er jo alltid noen som blir "rammet" i tråden, samme hva det gjelder. Men greit, det er lov å være uenig, jeg forandrer i hvertfall ikke MITT syn på deg (i positiv forstand) pga. en kjoletråd på et forum.

Gammel 21-04-08, 09:53   #69
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Bra, for jeg har hatt en dårlig morgen før jeg logget på.

Gammel 21-04-08, 10:46   #70
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Synes svart går helt fint i bryllup så lenge man frisker opp litt med en annen farge på tilbehør som smykker, veske osv.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:01   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Bra, for jeg har hatt en dårlig morgen før jeg logget på.

Hehe, jeg har bare slike morgener (og netter) for tiden, så du har all min sympati.

Gammel 21-04-08, 12:21   #72
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nei, svart hører kun hjemme på mannfolkene i bryllup. Og nei, jeg blir ikke sur når folk har på seg svart, men jeg synes litt synd på dem, i og med at de øyensynlig ikke har lært alminnelig skikk og bruk*). På samme måte som det er litt synd på dem som feks ikke har lært å spise pent.

*)Eller driter i alminnelig skikk og bruk, og det synes jeg er uhøflig, og trist og synd for dem.

Gammel 21-04-08, 12:30   #73
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Jeg har brukt en sort kjole, men den hadde trykk av mange, store, fargerike blomster på seg, så det teller liksom ikke.
Når det er sagt, synes jeg ikke sorte kjoler har noe i et bryllup å gjøre, men jeg orker ikke bruke tid og energi på å bli sur for det, nei.

Gammel 21-04-08, 13:36   #74
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nei, svart hører kun hjemme på mannfolkene i bryllup. Og nei, jeg blir ikke sur når folk har på seg svart, men jeg synes litt synd på dem, i og med at de øyensynlig ikke har lært alminnelig skikk og bruk*). På samme måte som det er litt synd på dem som feks ikke har lært å spise pent.

*)Eller driter i alminnelig skikk og bruk, og det synes jeg er uhøflig, og trist og synd for dem.

Jeg syns ikke farge på antrekk er i samme kategori som å ikke spise pent. Det er heller i samme gate som at menn ikke skal ha langt hår eller kvinner som er høyere enn mannen sin ikke skal ha høye hæler og sånn, altså mer et brudd med litt konservative oppfatninger, og som jeg ikke syns det er vits å ta hensyn til lengre.

Gammel 21-04-08, 13:50   #75
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Nolo sa.

Jeg vil kalle det gammeldags og konservativt skikk og bruk fremfor alminnelig skikk og bruk. Jeg syns det er i samme gate som at mannen ber faren til bruden om lov til ta over datterens hånd og sånne ting. Og at kjolefarge i bryllup skal være et viktig ledd i høflighetsoppdragelsen høres bare trist ut, og jeg syns i grunnen like synd på dem som er opptatt av sånt som Miss Norway syns på meg.

Liker bedre sjarmerende folk med feil kjole, enn høflige med avmålt "så-synd-det-er-på-deg-kan-du-ikke-skikk-og-bruk"-tone.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 14:01   #76
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes fortsatt det er merkelig at så mange mener at man enten er sjarmerende/hyggelig/vittig/ungdommelig i feil kjole eller kjedelig/avmålt/gammeldags/grå i "korrekt" kjole...

Sist redigert av mehmet : 21-04-08 kl 14:22. Årsak: Fjernet sitat.
mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 14:06   #77
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Jeg synes fortsatt det er merkelig at så mange mener at man enten er sjarmerende/hyggelig/vittig/ungdommelig i feil kjole eller kjedelig/avmålt/gammeldags/grå i "korrekt" kjole...

Jeg syns det er merkelig at du skriver dette som et sitat til mitt innlegg. Trodde det var tydelig at det var en spissformulering til Miss Norways utsagn om at hun syns synd på dem som ikke er opptatt av kleskoder.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 14:21   #78
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns det er merkelig at du skriver dette som et sitat til mitt innlegg. Trodde det var tydelig at det var en spissformulering til Miss Norways utsagn om at hun syns synd på dem som ikke er opptatt av kleskoder.

Det var litt tilfeldig at det var akkurat ditt innlegg som ble sitert, Kasia (og jeg hadde glemt at det var du som svarte meg tidligere i tråden). Det var egentlig bare en generell kommentar til flere av de foregående innleggene. Jeg kan godt fjerne sitatet ditt.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 14:31   #79
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jamen saken er jo at et bryllup er en stor dag også for andre en brud og brudgom, ikke sant? Det er STORT for besteforeldre og gamle tanter og så videre; er de teite og gammeldagse som tilfeldigvis har levd et langt liv der man tok hensyn til skikk og bruk?

Man kan gjerne ta en debatt på om skikk og bruk er teit og unødvendig, men her er saken like mye at det er snakk om å ta hensyn til andre som sannsynligvis har et annet syn på disse tingene enn en selv, og som har følelser knyttet til dette. Jeg kan godt se at en eldre bestemor kan føle seg lei seg (på brudeparets vegne kanskje) dersom gjestene gjør akkurat som de selv ego-vil og gir beng ("Dette er da ikke noen stor dag vel?") - er det nødvendig? Det er jo oftest en større dag for FAMILIEN enn det er for venner og kompiser. Er det virkelig så himla vanskelig å ta litt hensyn til det?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 14:39   #80
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Merkelig og ikke minst temmelig snevert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.