|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?I dag er det surprisepakke (mat i folie, man tager hva man haver). Inni ligger det kalkunfilet penslet med sweet chili, vårløk, purreløk, gulrøtter, hvitløk, rosenkål og champignon. Serveres med brun ris og salat (avocado, tomat, agurk, paprika og ruccola). |
![]() |
![]() |
#2 |
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?Mannen lager, men det er kylling med hjemmelaget sur/søt saus og grønnsaker har jeg fått med meg. Bittelitt naturris til for de som vil ha, salat og hjemmebakte, grove hvitløksrundstykker.
#3 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?I dag spiste Førstejenta og jeg rester etter gårsdagens fiskeboller. Mannen har migrene og null matlyst.
#4 |
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?Uff! Jeg blir helt sulten av å lese hva dere skal ha til middag
.NAM
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?I dag hadde vi kylling korma med ris til. LilleVenn spiste rømmegrøt. |
![]() |
![]() |
#6 |
Earthling
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?I dag får vi besøk, så det blir pølser (vanlig grill og ostepølser), selvplukkede maiskolber, blomkål og squash. Dessert blir sannsynligvis smuldrepai med pærer. |
![]() |
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?Fredag er det kyllingtaco som egentlig er spicy kyllingbiter som stekes i olje, blandet salat, rå løk, revet ost og fullkornstortilla. Rømme og salsa så klart. Dette har vi hatt hver fredag de siste par årene, så jeg er i grunnen ganske lei av det. Men det kreves av andre i huset.
#8 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?Idag tror jeg det blir stekte kjøttpølser, hjemmelaget potetmos og hjemmelaget kålrabistappe/makaronistuing til middag, og no godt som jeg får finne på etterpå til kvelds.
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?Jeg så på Rachel Ray i går, og skal lage det hun laget. Husker ikke hva retten het, men man huler ut en loff, og fyller den opp med rapini(er ikke sikker på hvor jeg får tak i det) kjøttdeig. mozzarello og setter det i ovnen. |
![]() |
![]() |
#10 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?Jeg har noen avocadoer som er perfekt modne i dag, så da må det bli taco eller chili.
#11 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?
Hva er rapini? (nyskjerrig
#12 |
blid
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?I dag blir det hjemmelaget pizza. Skal ha barneselskap med 14 jenter på 8-9 år så det blir pizza av den helt enkle sorten (bare tomatsaus, kjøttdeig og ost og kanskje en pizza med tomatsaus, skinke og ost)
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rapini var en salat, som hun delte bare i to, kokte den i 5 minutter i salt/vann. Tror jeg skal slite litt med å finne den, for jeg har heller ikke sett den før..... |
![]() |
![]() |
#14 |
Stort sett blid
Da lærte jeg noe nytt i dag også. Takk skal du ha
#16 |
Stort sett blid
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?I dag skal vi ha wok med kalkunfilet, corizzopølse og masse deilige grønnsaker. Glær mæ!
#17 |
Originala
|
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?Pannekaker med bacon, blåbær og lønnesirup. |
![]() |
![]() |
#18 |
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?He he var det i dag vi skulle komme på middag Tertit. Vi jobbet hardt i går, så middag hos sin gode nabo hadde vært godt. Ingen sjakk trekk å legge ut dagens meny når vi bor rett borti gata ha ha. Du husket hva min datter sa i går (Intern denne folkens, sorry)
#20 |
Enda en som trener
![]() Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?I dag skal vi ha kjøttkaker. Rar fredagsmat kanskje, men LilleVenn har ønsket seg det, og det var den første dagen i uka det lot seg gjøre |
![]() |
![]() |
|
|