|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#64 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dyrevernere og jaktEsme.
|
|
|
#65 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Dyrevernere og jaktOg når vi er inne på dyrs rettigheter: Jeg så nylig en dokumentar om en rotte som hadde så lyst til å bli kokk, men som ble diskriminert på det groveste. Heldigvis fikk rotten en støttekontakt i en udugelig kokk som trengte noen pointere, men det holdt på å gå galt likevel, da helsetilsynet vurderte rotten som et skadedyr! :sjokkert:
|
|
|
#67 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dyrevernere og jaktJeg er ikke jeger selv, men jeg går en god del i naturen , både sommer og vinter. Jeg tar en del bilder av dyr, hvis jeg får dem på "skuddhold". |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Heldig
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dyrevernere og jakt
Det samme tenker jeg. Jeg tok ikke jegerprøven fordi jeg hadde så utrolig lyst til å drepe. Det tror jeg ikke vile kledt meg!
|
|
|
#70 |
|
Heldig
![]() ![]() ![]() |
Flott skrevet!
|
|
|
#73 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I have stroked a salmon with my own bare hand.
|
|
|
#75 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Dyrevernere og jaktÅ, jeg trodde den historien var allment kjent:
|
|
|
#76 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
...not a carpet muncher, I presume?
|
|
|
#77 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Dyrevernere og jaktJeg har et blandet forhold til jegere, men er definitivt ikke prinsipielt i mot jakt. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Lesja, Oppland
![]() |
Sv: Dyrevernere og jaktHar aldri selv vært med på elgjakt, men derimot på reinsjakt. Dette går rolig og respektfullt for seg, og reinsflokken merker ingenting før de høre et smell og en av dem faller død om. Jegerne ligger helt stille til hele resten av flokken er løpt bort, da først starter slakting. Reinsjegere i 100 tall som jeg har møtt ofte, har human jakt og respekt for alt liv i tankene under hele jaktsesongen. Jakt må til for å regulere bestanden, slik at det blir nok mat til de som blir igjen, og for å gi oss deilig og sunn mat |
|
|
|
|
|
#79 |
|
På lukket avdeling
|
Sv: Dyrevernere og jaktMens vi snakker om bjørner, så var det en her i år også. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Passiv
|
Det er grunnen til at vi sadistiske jævler har med oss godkjent ettersøkshund, det er påbudt. Så i tillegg til å skadeskyte Bambi må vi nå finne dritten og skyte den på ordentlig vis, møkkajobb.
Selvfølgelig er vi idioter, hvem andre ville vel gidde å sørge for at du og dine like får herlig viltmiddag på bordet.
Endelig en som har skjønt det, det er utstyret som teller (i tillegg til at vi får stillet blodtørsten vår da). For det er fett som bare pokker når man kan smyge seg rundt i skogen i lydløst tøy med digert våpen over skulderen. Nattkikkert i reneste marinejegerstil og for ikke å glemme de lekre bootsene da, her kan fallskjermjegerne til og med gå hjem å vogge. Kikkertsikte som lar en leke snikmorder som sitter på et hustak og tar ut et eller annet statsoverhode, si meg blir det stort bedre?
Vi drikker da ikke sprit, det går i Braastad på lerka og skrøner ved bålet, husker dere forresten den jeg nesten tok ut i fjor, den bukken med en million tagger? Grunnen til at den skvatt unna var den hersens karsken som Ola Dunk hadde med seg, dobbeltsyn og greier så den jeg tok ut var premiekua til bonden i Lia. |
|