|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har Grafferbunad. Jeg har ingen annen tilknytning til Gudbrandsdalen, eller Graffer. Den eneste tilknytningen jeg har til min bunad er at jeg arvet den etter min mor da hun fikk sydd seg Vestfoldbunad for endel år siden. Og min slekt på morsiden er fra Vestfold.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har Rogalandsbunad og kommer fra Rogaland. Nærmere bestemt har jeg Jelsabunad og jeg har røtter der siden oldefar kom derfra.
![]() |
#64 |
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har Tromsbunad fordi jeg er født i Troms og bodde der mitt først leveår. Halve slekta mi bor i Troms og jeg har tilbragt nesten alle sommerferier der.
![]() |
#65 |
Borte
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har bunad fra fylket der jeg er født og oppvokst. Noe annet ville ikke vært naturlig for meg selv om det finnes mange bunader jeg syns er finere enn min.
![]() |
#66 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg er født og oppvokst i nordland, og det er begge foreldrene mine. Nordlandsbunaden ble et naturlig valg. Kommer fra innlandet og alle på morsiden har grønn bunad. Valgte likevel blå siden alle på farssiden har blå.
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?
Det har jeg aldri verken hørt om eller lagt merke til, så det har jeg vanskelig for å tro er noen "regel".
![]() |
#68 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Født og oppvokst i bydelen i Bergen bunaden min kommer fra. Familiene på begge sider har bodd her i generasjoner også. :innavl: Så det var aldri noe spørsmål hvilken bunad jeg kulle ha.
![]() |
![]() |
#69 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har bunad fra det fylket jeg er oppvokst i.
![]() |
#70 |
X First Lady
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har Lofotbunaden da min mor og hele hennes slekt kommer derfra. Jeg var også på hyppige besøk i Lofoten da jeg vokste opp. Selv er jeg født i Nordland og min fars slekt er derfra og jeg kunne også valgt Nordlandsbunaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg er gudbrandsdøl og har gudbrandsdal festdrakt!
![]() |
#72 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Tjukke slekta er fra det fylket der min bunad hører hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har sort Målselvbunad. Mormor var derfra og mamma og tanten min har samme bunad. Vi har Gudbransdal sølv fordi da mamma og tante fikk sin bunad hadde ikke Målselv sitt eget sølv. Derfor tok vi sølvet fra der de vandret fra for mange år siden.
![]() |
#74 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har Namdalsbunad fordi jeg er født og oppvokst i Namdalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har to. Den ene har jeg arvet av mamma og kommer fra Gudbrandsdalen som jeg overhodet ikke har noen tilknytning til. Den jeg bruker har jeg arvet av min farmor og det er en Vestfoldbunad. Jeg er født, oppvokst og bor fortsatt i Vestfold.
![]() |
|
|