Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 14:12   #61
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Denne informasjonen burde ferskinger som meg få servert før de dummer seg ut i den tro at smilefjesene er WYSIWYG.

Gammel 08-03-08, 14:15   #62
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Kan vi ikke slenge på ... i tillegg, så blir lykken komplett...?

Gammel 08-03-08, 14:16   #63
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Denne informasjonen burde ferskinger som meg få servert før de dummer seg ut i den tro at smilefjesene er WYSIWYG.

Det er ingenting som er WYSIWYG. Alt er fullt av skjulte meninger og passiv-aggressive holdninger. Les mellom linjene og tolk alt i verste mening er mitt råd.

Gammel 08-03-08, 14:20   #64
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Det er ingenting som er WYSIWYG. Alt er fullt av skjulte meninger og passiv-aggressive holdninger. Les mellom linjene og tolk alt i verste mening er mitt råd.

.

eller skulle det vært ?

Gammel 08-03-08, 14:22   #65
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Nå går jeg dette ble tamt!

Gammel 08-03-08, 14:24   #66
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

.

eller skulle det vært ?

Det er galt uansett.

Gammel 08-03-08, 14:26   #67
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Det er galt uansett.

:Leter etter nybegynnerkurs i smileybruk:

Gammel 08-03-08, 14:32   #68
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Enda en smilie jeg tydeligvis ikke har forstått. Det kan jo nesten bli slitsomt dette her

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 14:39   #69
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker for å vise at jeg fleiper litt.

Jeg har ikke lest tråden, så det er mulig dere snakker om noe annet nå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 15:50   #70
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg bruker for å vise at jeg fleiper litt.

Jeg har ikke lest tråden, så det er mulig dere snakker om noe annet nå.

Gammel 08-03-08, 15:55   #71
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Bruker ikke den smiley'en der jeg....

Før nå -

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:00   #72
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina

Jeg liker ikke blunkesmilet her inne - synes denne er mye greiere å forholde seg til. Den er ikke like dobbel. Jeg bruker nemlig blunket mest som "du vet hva jeg mener" i all vennskapelighet. Slik som mange bruker her inne. Men får jeg et spydig blunk, så blunker jeg spydig tilbake.

At det skulle være noe problem med har jeg aldri tenkt på. Det er jo bare et vanlig smil, så det må da komme helt an på sammenhengen den brukes i. Eller hva?

Godt at man kan knegge uten å misforståes i hvert fall.

Jeg er faktisk enig i alt du skriver her jeg Og jeg også liker knegging

Gammel 08-03-08, 16:44   #73
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Gammel 08-03-08, 18:58   #74
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det RART jeg med jevne mellomrom havner i ironi&humor-trøbbel her inne!!

Er spydig og nedlatende også nå?! OG ??
Gode, gamle som jo bare er et vennlig smil!

= : )
= ; )

Slutt med tant& fjas og tulling med trauste smileyer!
Når dere skal være spydige eller ironiske, kan dere bruke !

Fint - da er vi enige om det.

Gammel 08-03-08, 19:08   #75
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Standard

Jada, Zoë.

Gammel 08-03-08, 19:14   #76
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, Zoë.

Gammel 08-03-08, 19:15   #77
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vi er jo enige.

Gammel 08-03-08, 19:18   #78
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes i grunnen det blir litt småparanoid dersom man klarer å tolke negativt.

En ting er at man er "traumatisert" av fartstid på diverse mammafora, men det får da være måte på hva man skal tillegge den gode gamle :-) smileyen? Da lar man jo andres feilbruk være avgjørende, da.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 19:24   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ofte er veldig hoven og nedlatende, nesten hakket verre enn egentlig. Så jeg bruker den minst mulig, men samtidig ser jeg jo på sammenhengen i innlegget. Jeg tror de aller fleste smileyer kan brukes nedlatende, så man får bare se på helheten.

Men det jeg ikke har skjønt, er alle som bruker den i feks. middagstråder? "Jeg hadde koteletter til middag i dag. " Hva er poenget med å klaske den smileyen bak der? Det blir jo litt sånn "eh, du burde jo visst at jeg skulle ha koteletter i dag".

Gammel 08-03-08, 19:25   #80
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Standard

Jeg vet ikke hva du mener med andre mammaforum og andres feilbruk, men for meg har den et smil som ikke når øynene. Skikkelig maskeflir. Høflig, men påtatt.

Emneord
minefelt, smileykutyme

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.