|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei, det synes jeg da ikke.
![]() |
#62 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Dere som snakker om galskap. Er det tanken om fire barn som er galskap, eller tror dere seriøst at dere ikke hadde hatt ressurser for å takle fire barn?
![]() |
#63 |
Leser
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg synes absolutt ikke det er galskap å sette fire barn til verden.
Jeg må jo si at jeg har forståelse for de praktiske argumentene ved å få mange barn.
![]() |
#64 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Enig med HIM. Jeg tenker jo på de praktiske tingene ved det å få mange barn. Det å la være å få flere barn når man har et intenst ønske om det, kun fordi man må ha større bil, blir jo kanskje litt fjernt. Men faktum er jo at man MÅ ha større bil da, og det er ETT av argumentene mot å få flere enn tre for oss. Men det er jo ikke det eneste på lista. Større bolig er også en stor faktor. Jeg prøver å veie ting litt opp mot hverandre, og så langt ser det ut til at det lureste for oss er å stoppe på 3 barn. Men det får jeg ta som det kommer. For oss bunner det vel til syvende og sist i økonomi. Hadde vi hatt råd til det hadde det jo overhodet ikke vært noe problem å verken kjøpe ny og større bil eller nytt hus. :vinne i lotto:
![]() |
#65 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?
Mannen har to born frå før, så dersom vi får ein til saman så har vi fire barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg å ønsker meg flere barn enn 2, men det er bare ikke mulig, dessverre. Derfor er jeg fornøyd med 2.
![]() |
#67 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Litt, kanskje?
Akkurat sånn, ja.
![]() |
#68 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg syns ikke det er galskap. Har tre selv og ønsker meg en til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
er her
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei det er ikke galskap.
![]() |
#70 |
Den som gir seg...
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Ja..hehe...jeg er nok en smule gal
![]() |
#71 |
I farta!!
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei absolutt ikkje galskap. Me har tre og har stoppa med det men tanken om fire er ikkje avskrekkande.
![]() |
#72 |
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg og mannen venter nummer fem, og det mangler ikke på kommentarer der gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Princess Skids and Scars
|
Jeg tror ikke jeg hadde klart fire barn. Men jeg skjønner godt at noen vil ha det. Jeg kunne gjerne opplevd det å få barn tre ganger til, men jeg hadde aldri klart det i praksis. Altså jeg hadde jo klart det om de først var der, men jeg vet at jeg er en bedre mor om jeg stopper på 2. Kanskje en liten attpåkladd om helse og økonomi tilsier det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ekstremt trøtt
|
Noe lignende fikk jeg da jente nr to kom. Ei som fikk vite det sa "stakkars de da".
Den tanken har jeg også hatt, men ser at det er da mye man kan gjøre selv om man har barn. Når nr 4 kommer her vil eldstejenta være 13 år så det blir mange år med barn, men det gjør meg ingenting lenger. Jeg har fortsatt mange år foran meg.
Poenget var vel det ene argumentet om bil. Det mener jeg også at er et dumt argument. En bil trenger ikke koste 500 000. Man kan faktisk få en bil til under 100 000 avhengig av hva slags krav man har. Har man 2 soverom så skjønner jeg at 4 barn kan bli litt mye, det koster litt mer å bytte bolig enn å bytte bil, men har man 4 soverom så ser jeg ikke at for liten bolig kan være et argument.
![]() |
#75 |
Ringskrømt
|
Jeg tror muligens du (med flere) undervurderer dere selv, dere hadde sikkert klart det, men at det medfører en del arbeid er vel ikke til å stikke under en stol.
![]() |
#76 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?For å svare på spørsmålet så kommer det an på de som skal sette disse barna til verden om det er galskap eller ikke. Har man 2 og vanskjøter de så syns jeg det er galskap å få fire.
![]() |
#77 |
Ringskrømt
|
Jeg snakker nå om "normale", funksjonelle familier. Noe jeg antar alle på FP er.
![]() |
#78 |
Dukkar plutseleg opp ...
Sjølvsagt klarer ein det. Eg hadde klart både fire, seks og åtte ungar om eg "måtte", men eg trur ikkje at kvar enkelt hadde fått den oppfølginga eg ønsker å gi då. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Originala
|
Nå er det forskjell på fire tette barn og fire barn med et visst aldersspenn, da. Men tanken på fire barn i barnehage- og småskolealder, som skal bringes til barnehage, pakkes sekker til, følges opp i forhold til lekser, følges opp i forhold til fritidsaktiviteter, vaskes klær til ... Tanken gjør meg svett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?For meg er det ganske utenkelig, men kun fordi jeg ikke ønsker meg eller ser for meg at jeg klarer å følge opp fire barn. Men å kalle det galskap blir helt feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|