|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil fjerne PippiEr det mulig!? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil fjerne PippiJeg er litt på linje med Nebbia kjenner jeg. Jeg hørte dama så vidt på P1 i formiddag, og jeg klarte ikke å hisse meg spesielt opp over det hun sa da, selv om jeg ikke er enig i det hun sier. Jeg føler meg iallefall litt truffet av utspillet siden en stor del av podens boksamling domineres av bøker jeg var glad i som barn. Albert Åberg, Ole Brumm, Mummitrollet, Barbapappa, Hakkebakkeskogen osv. Samfunnet har endret seg mye siden disse bøkene ble skrevet, og selv om de er knakende gode og en viktig del av litteraturhistorien så må det kanskje en vekker til for at vi skal bli mer bevisst på dagens barnelitteratur? Men for all del, jeg er ikke enig med dama i det hun sier om å fjerne eldre barnelitteratur fra skolebibliotekene.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Vil fjerne Pippi (NRK)Hun lever vel ikke helt etter tittelen sin? Litteraturformidler? Dette blir jo det motsatte. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
villende
|
Sv: Vil fjerne Pippi (NRK)Jeg hørte ikke om dette utspillet før sent i går, og fikk meg en god latter da svigermor kom feiende inn døren og omtrent eksploderte i frustrasjon over det håpløse utspillet. Jeg syns det er helt bak mål, ja. Men hensikten hennes, som nok var å formidle at vi må være flinke til å lese ny barnelitteratur også forsvant jo helt i den indignerte påfølgende debatten. |
|
|
|
![]() |
|
|