|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Metallica!!
|
Sv: Dine beste vårruller?Jamen de er og gode!!
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dine beste vårruller?Hehe ja, kaker er godt BASTA. Jeg tror ikke det er få ganger jeg har vært innom www.detsoteliv.no, drømmer jo om den siden.
|
|
|
#3 |
|
Metallica!!
|
Sv: Dine beste vårruller?Jeg har og brukt det søte liv noen år.
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Dine beste vårruller?Ja, jeg er også mye mer middagsmenneske enn kakemenneske altså. Hadde jeg ikke vært vektoperert kunne jeg spist to tonn middag hver tredje time hele døgnet.
|
|
|
#6 |
|
Fornøyd
|
Sv: Dine beste vårruller?
Er Iset schizofren?
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Hehe jeg likte dem før, første gangen jeg smakte dem var de knallgode, men jeg har endret smak etter at jeg ble vektoperert. Er ikke HELT på det søte lenger, for å si det sånn. Så jeg ble litt skuffet da jeg smakte på dem denne gangen, klarte et halvt stykke og likte dem ikke noe særlig.
|
|
|
#10 |
|
Øyboer
Sv: Dine beste vårruller?Tenkte det samme for noen dager siden jeg og. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
En Som Trener
|
Sv: Dine beste vårruller?Hi hi, tenkte litt på det samme, men kom fram til at hun sikkert får så mye skryt fra andre at hun vet den er god, men selv blir litt kvalm av å spise for mye av den? :tolker:
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Dine beste vårruller?:knegg. Sist gang jeg laget dem veide jeg jo 135 kg og var LITT mer godtemoms enn jeg er nå, for å si det sånn. Fnis. Jeg elsker søtt nå også altså, men enkelte ting er bare blitt litt VEL søte etter operasjonen, bla. Smil-browniesene.
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#15 |
|
Unik
|
Mannen lager av og til ( ferdig greier frå frysedisken ) og eg blir kvalm og dårlig berre av lukta og synet.
|
|
|
#16 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er STOR forskjell på ferdige fra frysedisken og hjemmelagde - enormt stor forksjell
|
|
|
#17 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Det kan ikke sammenlignes, hjemmelagde er kjempegodt, de i frysedisken smaker høgg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg bruker vanlig gryte (ikke jern) med olje i. Stor gryte.
De ferdige, frosne blir jeg også kvalm av, bare av tanken. De er direkte heslige. Skallet er altfor tykt og boblete og smaker berlinerboller!
|
|
|
#19 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Dine beste vårruller?Jeg lager selv. Fikk den fra ei jente fra Thailand som bodde på hjemstedet mitt en liten stund. Sist redigert av Frøydis : 16-04-10 kl 16:11. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Dine beste vårruller?Kjempegode kinesiske vårruller: 1 pakke vårrullpannekaker Skjær kyllingfileten i biter, brun de (og evt. karbonadedeigen) i en gryte.4 kyllingfileter eller ½ kg. karbonadedeig, eller en blanding! 1 rød paprika 5 vårløk eller 1 purre eller 1 løk, eller litt av hvert 2 gulrøtter ½ kinakål 1 kinesisk hvitløk 1 chili uten frø Andre grønnsaker du liker! 1 ss salt soyasaus 1 ss søt soyasaus 2 ss teriyakimarinade (kan sløyfes, men gir veldig god smak!) 1 ts. Sesamolje 2 ts. Asiatisk krydderblanding (five spice pouder) Kjør alt noen sekunder i kjøkkenmaskinen så det blir finhakket. Skjær opp alle grønnsakene i små biter, fres de litt i olje og bland sammen med kjøttet. Rør inn resten av ingrediensene. Avkjøl blandingen før du lager vårrullene. Vårrullene blir best hvis de friteres. Hvordan du pakker vårrullene står som regel beskrevet bak på pakken. Det er lurt å pensle det siste hjørnet med litt eggehvite så skjøten holder under fritering. Får du for mange vårruller så kan de fryses før de stekes. Legg de i en boks med matpapir mellom. Serveres med en saus du liker. Teriyakimarinade eller soyasaus med sesamfrø er veldig godt! Sist redigert av gnuri : 20-11-09 kl 17:22. |
|
|
|
![]() |
|
|