|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hva får dine barn drikke før de er i skolealder? | |||
| Drikker kokt, filtrert vann. |
|
8 | 4,04% |
| Drikker vann fra springen. |
|
187 | 94,44% |
| Drikker flaskevann. |
|
105 | 53,03% |
| Drikker farris (obs, med lavt kullsyreinnhold og ingen tilsetninger) |
|
42 | 21,21% |
Drikker farris med litt modifikasjoner!
|
|
36 | 18,18% |
| Drikker økologisk juice |
|
56 | 28,28% |
| Drikker vanlig juice |
|
170 | 85,86% |
| Drikker jammen "nektar" også (altså eplenektar i stedenfor eplejuice) |
|
40 | 20,20% |
| Drikker økologisk, hjemmeprodusert saft uten sukker eller tilsetning |
|
20 | 10,10% |
| Drikker saft med sukker |
|
118 | 59,60% |
| Drikker saft med søtningsstoff |
|
73 | 36,87% |
| Drikker brus UTEN koffein, men MED sukker |
|
90 | 45,45% |
| Drikker brus UTEN koffein, men MED søtningsstoff |
|
44 | 22,22% |
| Drikker brus MED koffein OG sukker |
|
80 | 40,40% |
| Drikker brus MED koffein OG søtningsstoff |
|
60 | 30,30% |
| Drikker kaffe med koffein |
|
12 | 6,06% |
| Drikker te med koffein |
|
33 | 16,67% |
| Drikker kumelk |
|
167 | 84,34% |
| Drikker annen melk |
|
27 | 13,64% |
| Søren ikke nok alternativer til å ta med alkohol og annet! |
|
10 | 5,05% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Stort sett vann, men også juice til frokost. Vi prøver å styre unna melk i større mengder fordi hun ikke tåler det så godt. Hun har drukket litt brus i jula og får da ett og annet glass saft når vi for eksempel spiser grøt, men det er sjelden. Det er stort sett vann (fra springen) det går i. Er vi på farta får hun flaskevann. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Guttungen på 2 år drikker bare vann. Til gjengjeld drikker han omtrent en dl i timen. Så der har dere det: for mye av en god ting osv ...
|
|
|
#63 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Kunne krysse av for ganske mange
|
|
|
#64 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Snuppa drikker bare vann fra springen. Hun liker rett og slett bare det.
|
|
|
|
#65 |
|
Come what may...
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Dem drikker nok mest vann/melk/juice. Men opp til 3-4 ganger i året om ikke mindre drikker dem brus. Men det er ikke noe å ta med engang siden det skjer så sjeldent.
|
|
|
#67 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Storesøster vil bare ha vann og biola og avogtil ananas-juice.
|
|
|
|
#68 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Min drikker ikke melk, men drikkeyoghurt, dvs biola med frukt drikker hun bittelitt av. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Lillemor drikker mest vann, eplejuice og biola. Hun får av og til saft, brus eller kakao. Brus og saft er med eller uten sukker alt ettersom.
|
|
|
#70 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Mine drikker alt.. Men ikke alt hele tiden.
|
|
|
#71 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Appelsinjuice til frokost, melk til de andre brødmåltidene, vann til middag og når hun er tørst. Fikk brus på juleaften og ber fremdeles om julenissebrus. Hun drikker brus jul, bursdag ol. Saft tror jeg ïkke hun har smakt. Men hun har smakt øl (spurte ikke først nei...) ("Nam, det er jo deilig jo mamma...") |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Femåringen får vann fra springen og melk til daglig, Imsdal på bytur og juice i helgene. Saft drikker hun til bursdager og høytider og når hun er syk. Hun liker ikke brus. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Lillebror drikker foreløpig bare morsmelk og bittelitt vann. Storebroren drikker først og fremst vann, men også litt juice omtrent annenhver dag eller så. Men det er under en desiliter av gangen. Melk drikker han bare i barnehagen - hjemme drikker han biola med smak av og til. En sjelden gang får han hjemmelaget saft (med sukker) eller iste, og hos bestemor blir det (alt for) ofte servert brus, men det blir ikke mer en en til to ganger i måndeden. Jeg synes forøvrig han drikker alt for lite, men man kan jo ikke tvinge ham.
|
|
|
#74 |
|
Musk
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Min sönn er fire aar. Han drikker omtrent bare vann + bittelitt melk og bittelitt juice, bortsett fra hvis vi er paa ferie eller restaurant. Da har hann faatt brus med sukker men uten koffein. Selv er jeg storforbruker av Cola Light, og sönnen min vet at dette er en drikk for mammaer. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Jenta vår drikker for det meste vann fra springen. Hun er utrolig kresen, og liker ikke brus. Hun kan til nøds drikke saft hvis der ikke er noe annet, men spør du henne hva hun vil ha å drikke så er det enten vann eller eplejuice. Hun drikker et glass melk til frokost. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Tja...
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Mine drikker klart mest vann. Det er dette de spør etter når de er tørste også. De har med vann på skole/bhg.
|
|
|
|
#77 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Vi drikker vann (fra springen) til middag, appelsinjuice hvis vi har pannekaker og risengrynsgrøt. Ellers får hun en liten kopp Biola til frokost, melk/vann i barnehagen og en kopp brus til lørdagsgodteriet. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Han drikker vann, melk og juice. Av og til får han smake farris. I tillegg får han saft til grøt i barnehagen, og den har jeg gitt beskjed om skal være uten kunstig søtning - ser ikke på meg selv som videre hysterisk av den grunn |
|
|
|
|
|
#79 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Jeg krysset av på en del, jeg. Men det meste kommer nok i 'har smakt på'-kategorien. For det meste går det i vann og vannblandet juice, i tillegg til mme til kvelds. Hun har fått kumelk et par ganger.
|
|
|
#80 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Vann, melk, ren eplejuice, en sjelden gang sukret saft uten tilsetningsstoffer.
|
![]() |
|
|