Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange er dere på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-07, 21:09   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange er dere på julaften?

Jeg synes det er hyggelig med mange. I år feirer vi hos oss, og det blir oss fem og mannens foreldre.

Gammel 22-12-07, 21:12   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi blir 7 i år.
5 voksne og 2 barn.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 21:22   #3
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

I år blir vi bare mannen, meg og guttene. Det skal bli avslappende. Noen juler har vi hatt foreldrene mine på besøk, men i år skal de til broren min.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 21:23   #4
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

7 stk, kun voksne.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 21:26   #5
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Vi blir 2 voksne og 2 barn her hjemme på julaften.

Gammel 22-12-07, 22:31   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir fire voksne(en av dem er storebror på 20) og to barn.

Gleder meg til en rolig jul.

Sist redigert av gullet : 22-12-07 kl 22:32. Årsak: Uvant få gjester rundt bordet
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 00:31   #7
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Merkelig å telle voksne og barn.

Syns du? Det er ganske stor forskjell på voksne og barn når det kommer til gjester. Noen gjør mer av seg enn andre.

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

7 stk, kun voksne.

Gammel 23-12-07, 10:43   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Syns du? Det er ganske stor forskjell på voksne og barn når det kommer til gjester. Noen gjør mer av seg enn andre.

Hvem er voksne og hvem er barn da? er tennåringer barn eller voksne?

De gjør jo bare litt ut av seg.

Jeg har en voksen bror som gjør mer ut av seg enn noen av tenåringene som skal være med. Teller han da som barn?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 00:45   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

8 voksne og 4 barn!
Vi gleder oss

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 00:59   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi starter med to voksne og tre barn. Så kommer besteforeldre, tante og onkel.
2. juledag er vi fjorten til bords. Ny rekord.

Gammel 23-12-07, 01:05   #11
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer "alene"; jeg, gubben og guttungen. Så hele tre stykker blir vi. Vi storkoser oss med å få være bare oss. Første gangen vi skulle feire uten annen familie gruet vi oss veldig, men registrerte fort at det var en utrolig deilig følelse å faktisk kunne være bare oss.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 01:51   #12
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Vi har alltid bare vært nærmeste familie, enten oss (mannen og jeg - har ikke feiret jul med dem etter at vi fikk barn), svigers, mannens ene søster og hennes sønn, eller oss (mannen, jeg og barna), søsteren min og mannen og datteren hennes. I år er vi i USA i julen, så vi feirer med venner - en familie med to voksne og to barn og broren hennes med kone og en sønn.

Gammel 23-12-07, 02:42   #13
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er forskjellig hvert år.
Vi rullerer mellom min mor og hennes samboer, min far og hans kone og min manns familie.

I år blir vi 7 voksne og 3 barn, det er min mor, hennes samboer og hans datter (sønnen ville ikke og valgte å bli hjemme alene) min søster og hennes samboer og oss.

Min far og hans kone feire alene. Desverre så kan vi ikke ha mine foreldre og deres respektive i samme rom.
Går greit, men det blir en ekkel stemning og det vil jeg ikke ha på julaften.
Pappa er fullt klar over det og det er heller ikke han som lager stemningen, men han synes det er greit å være alene.
De kommer på dagen på julaften og er med oss da samt at de kommer på middag 1 juledag.

Når vi er hos svigerfamilien så er vi mange.
Da er vi 10 voksne og 6 barn.
Neste år kommer det to babyer til der, så da blir det 8 barn.
Vi prøver å få allt til å klaffe når vi skal oppover, da det er bare oss som bor langt vekk.

Når vi er med pappa og kona, så er ofte svigerforeldrene mine her og.

Jeg er oppvokst med å være i lag med familie og kusiner etc.
Det meste vi var da jeg var liten var 21 stk på julaften og da var vi 10 barn-

Kjempemoro.

Hadde aldri likt å være kun oss her på julaften. Det er en familiehøytid hvor vi samles.

Før mine foreldre skilte lag så hadde vi både mine foreldre og svigers hos oss, samt 2 av søsknene til min mann-
Kjempekos-

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 07:23   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

I år feirer vi alene. Det blir første gang, og det kommer til å bli koselig, men litt rart. Alle tidligere år har vi hatt gjester eller hatt mine foreldre i nabohuset, men vi har flyttet, og gjestene våre ble kuppet før vi fikk ut fingern og fikk invitert dem.

Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 07:33   #15
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

I år blir vi mange, 6 voksne og 4 barn. Det holder. Inviterte svigermor og svoger også, men de takket nei. De siste årene har vi stort sett vært 3-4 voksne og 1-2 barn.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 07:40   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir fem voksne og to barn.

Jeg kunne godt tenke meg å være flere på julaften, men innser at det sikkert ville være anstrengende også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 08:23   #17
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi blir 7 voksne og 3 barn.

Gammel 23-12-07, 10:52   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenåringer kan man jo kalle tenåringer eller voksne. De løper iallefall sjelden rundt og kliner sjokolade på gardinene og trenger hjelp til å spise.

Gammel 23-12-07, 10:59   #19
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Seks voksne, fem barn og to hunder. (...som alltid.)

Gammel 23-12-07, 12:04   #20
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Vi blir seks voksne, seks barn, katt, hund og kanin
Vi feirer sammen med svigerfamilien, det skal bli koselig.

Jeg liker veldig godt at vi er en hel gjeng. Jeg kommer fra en stor familie, så jeg er vant til at vi er mange på julaften. Ett år var det bare meg og èn bror, mamma, pappa og en tante. Det syntes jeg ble litt vel rolig. Et annet år var vi hele 18 stykker. Jeg skal innrømme at jeg ble litt sliten da - vi ble jo aldri ferdig med gavehaugen. Mellom 10 og 15 er passe

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.