Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Dexter

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-09, 08:23   #61
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dexter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei jeg gjør ikke det, aldeles ikke,l og det er jo nettopp derfor jeg skriver i spoileren at jeg blir sinnssyk. Men det er svært lite av sånt i Dexter heldigvis, og den scenen med han og broren har ikke blitt vist så veldig mye. Den scenen i slutten på sesong 4 kom som et digert sjokk, jeg fikk hakeslepp og det var totalt uventet. Ikke alltid man får forberedt seg, liksom.

Sant, det har jo ikke vært så mange av sånne forferdelige scener i Dexter. Har ikke fått med meg sesong 4 enda.. Likte ikke helt en så sterk slutt.
men håpet må vel være da at sønnen er mye yngre enn han selv var og forhåpentligvis ikke oppfatter det som skjer med moren?

Sist redigert av Mex : 15-12-09 kl 09:31.
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 08:24   #62
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå tror jeg det er på tide med spoilertagging her altså. Det begynner å bli enkelt å skjønne hva som har skjedd.

Selv ble jeg litt usikker på hva som egentlig skjedde. Når har Trinity rukket dette? Dexter sendte de avgårde i taxien, og så kom hun tilbake til huset? Hun sa noe på telefonsvareren, men jeg fikk det ikke helt med meg.

Og hvordan i huleste skal Dex slippe unna dette? Hvordan forklare at Trinity har vært der? Hun har ikke to barn - men tre. Ingen tiåring drept fem dager før. Osv. Og hvorfor akkurat hos ham?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 08:32   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nå tror jeg det er på tide med spoilertagging her altså. Det begynner å bli enkelt å skjønne hva som har skjedd.

Selv ble jeg litt usikker på hva som egentlig skjedde. Når har Trinity rukket dette? Dexter sendte de avgårde i taxien, og så kom hun tilbake til huset? Hun sa noe på telefonsvareren, men jeg fikk det ikke helt med meg.

Og hvordan i huleste skal Dex slippe unna dette? Hvordan forklare at Trinity har vært der? Hun har ikke to barn - men tre. Ingen tiåring drept fem dager før. Osv. Og hvorfor akkurat hos ham?

Han hadde vært der rett før Dexter klarte å stoppe bilen hans. Det må ha vært maks uflaks, i og med at Rita var på vei til flyplassen men glemte identitetspapirene eller noe sånt hjemme og ikke fikk komme med flyet, så hun og Harrison måtte hjem igjen for å hente papirer og ta det neste flyet, det var det hun sa på telefonsvareren.

Og Dexter trenger/kan jo ikke si at det er Trinity som har drept henne, han har uansett drept Trinity så det er jo ikke som om han trenger å nevne navn for å få noen i fengsel. Han har ingenting med dette å gjøre sett utenfra, det er bare et tragisk mord. Kanskje noen ser det i sammenheng med fortiden hans, siden det skjedde på lignende måte som med moren.

Gammel 15-12-09, 08:33   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Sant, det har jo ikke vært så mange av sånne forferdelige scener i Dexter. Har ikke fått med meg sesong 4 enda.. Likte ikke helt enn så sterk slutt.
men håpet må vel være da at sønnen er mye yngre enn han selv var og forhåpentligvis ikke oppfatter det som skjer med moren?

Det er det jeg også tenker, han har heldigvis sannsynligvis ikke forstått noe av det som skjedde, bare vært redd. Stakkars liten.

Gammel 15-12-09, 09:12   #65
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sluttscenen overskred rett og slett noen rammer som har gjort Dexter helt "trygt" å se på, tross all volden. Derav sjokket.

Gammel 15-12-09, 09:24   #66
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er på episode 7, men var nødt til å lese spoilerne, de ropte rett og slett på meg.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 12:57   #67
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg har ennå ikke kommet over sjokket. Huff, dette var unødvendig synes jeg! Kunne ikke alt bare endt slik det en liten stund så ut til å gjøre??
Kanskje det bare var en drøm?

Gammel 15-12-09, 13:01   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det virket litt som en drøm en stund, jeg satt og klamret meg til det, men jeg tror nok ikke det var det.

Gammel 15-12-09, 19:36   #69
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke les hvis du ikke har sett ferdig sesong 4!

Ryktene sier nå at Rita har signet opp for sesong 5. Spørsmålet da blir jo om drapet kun var en drøm, eller om Rita blir slik som Harry har vært i det siste (djeeez, jeg er lei av Harry). Jeg tror ikke det var en drøm. Jeg tipper Rita blir en slags veileder for ham. Kanskje hun skal hjelpe ham å holde seg menneskelig? Slik at han ikke blir et monster?

Gammel 15-12-09, 20:42   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Oj jøss. Ja, jeg tror også i så fall det blir det siste.

Gammel 15-12-09, 21:00   #71
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Snørr og tårer! Nettopp sett siste episode av sesong 4... Og ja, den slutten kom jammen som et sjokk Og så må man vente helt til september på ny sesong *hyyyyl*

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 22:50   #72
thnp
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
thnp er litt kul
Standard

Håååååhåååååhåååhåhååååå. Den slutten var rett og slett rå!

Satt med gåsehud over HELE kroppen de siste 2 minuttene... Aiaiaiai...
Ellers har jeg lest et intervju med de som har laget serien. De sier at Rita IKKE kommer tilbake som "spøkelse" og at skuespilleren (som spiller Rita) tok det veldig tungt å bli "drept" i serien slik at hun ikke kunne fortsette...

Men jizuz chraist superstar jeg gleder meg til sesong 5! *elsk*

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:41   #73
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Det var bare en drøm!! Den tanken skal jeg holde på helt til september uansett hva ryktene sier! *holder meg for ørene*

Gammel 16-12-09, 23:40   #74
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmmm, vi ramla av halveis ut ut i sesong tre, og har ikke sett den ferdig. Men i går var vi på julebord, og noen vi lånte sesong en og to til, hadde sett både tre og fire og sa det var SÅ bra. Så da må vi vel bare i gang igjen. Da. Selv om jeg forstår ut fra alle de blå linjene i denne tråden at jeg ikke kommer til å like slutten på sesong fire .

Gammel 16-12-09, 23:44   #75
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår fremdeles ikke den fascinasjonen for Dexter. Greit nok, han har spøkelser i skapet og tar livet av bad guys, men det han driver med er jo ikke lov. Hvor har det blitt av rettsstaten sier jeg bare?? Han er jo et monster.

Jada, det er "bare" på TV, men jeg liker det ikke uansett.

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 16-12-09 kl 23:59.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 23:55   #76
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

sjhh dere ødelegger, vil ikke vite noe om sesong 4
Jeg har ikke sjangsen til og laste ned noe, så må følge med på tv.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 07:52   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg forstår fremdeles ikke den fascinasjonen for Dexter. Greit nok, han har spøkelser i skapet og tar livet av bad guys, men det han driver med er jo ikke lov. Hvor har det blitt av rettsstaten sier jeg bare?? Han er jo et monster.

Jada, det er "bare" på TV, men jeg liker det ikke uansett.

Jeg kjenner at jeg ikke er like moralsk som deg. Skjønner jo at ikke alle kan gå rundt og leke Gud og ta livet av de som ikke hører til her, men allikevel, jeg har stor sympati for fyren og liker det han gjør, egentlig. *onde Iset* Når vi får høre om en kvinne som dreper sin egen datter på 5 år fordi hun ikke orker mer ansvar, og så lever lykkelig videre fordi hun ikke ble tatt, eller en mann som elsker å skamslå ungene og kona si før han myrder sistnevnte foran øynene på barna og slipper fengsel pga. en bagatell fra politiets side, da er jeg glad Dexter er der.

Gammel 17-12-09, 08:02   #78
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir nesten samme greia som Batman, bortsett fra at Batman vanligvis ikke dreper folk.

Gammel 17-12-09, 08:16   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det er vel "dreper folk" som er problemet her. Ikke for umoralske Iset da (det er tv, liksom).

Gammel 17-12-09, 08:28   #80
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Kokos dah. Det er jo fiction! Det gjelder det samme når man ser på Gudfaren eller Sopranos. Man håper jo ikke at de skal bli tatt, liksom. Selv om det er umoralsk og grusomt det de driver med. Noe av det mest spennende med Dexter er jo akkurat det, at man tar seg i å heie på en seriemorder. Sick, sick, sick. And entertaining.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.