|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Pauset
|
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...
Jeg lover å holde dere oppdatert. Takk for gode innspill. Jeg skal sette meg ned i dag og skrive forklaring på det som har skjedd. Jeg vil argumentere og forsvare utifra den lovteksten de refererer til og påstander skal tilbakevises. Så får vi se. Føler nesten at man burde være advokat for å skrive dette. Heldigvis er jeg skrivefør. Lurer egentlig på hvordan mennesker som har problemer med lesing og skriving klarer seg i dette. Ikke alle har diagnoser, men de sliter. Man skal jammen være oppegående for å kunne følge med. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er en av standardformuleringene som virker helt feil. Jeg fikk også beskjed om at de hadde innhentet opplysninger om at jeg hadde begynt å jobbe. I mitt tilfelle var det meg som kom med disse opplysningene, og jeg ga selvfølgelig beskjed med en gang jeg hadde fått jobb. Allikevel ser det ut av brevet som om jeg har prøvd å lure dem.
|
|
|
#63 |
|
Pauset
|
Det er greit at de skal være effektive og har formuleringene klare, men jeg syns virkelig at de burde sette seg litt bedre inn i saken og tilpasse til hver enkelt. Det blir ingen god dialog om man tar seg nær av dette. Når man er et ærlig menneske som ønsker å gjøre det som er riktig så føles det veldig urettferdig. Jeg føler meg pr. idag som en kriminell. Jeg vet om flere som har følt det samme som meg. Det er betenkelig..... Godt at du hadde en saksbehandler som så DEG. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
WF: Sausnebbet
|
Lykke til videre! |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Ja, jeg vet at jeg var heldig med saksbehandler. Men standardbrevet jeg fikk først var fælt, og de bør absolutt endre formuleringene sine.
|
|
|
#66 |
|
Pauset
|
Takk. Jeg har kun jobbet som vikar på barnetrinnet. Sist redigert av Jessica : 25-11-07 kl 12:53. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Pauset
|
Helt enig. De bør ikke glemme at det er mennesker de har med å gjøre. Ikke minst så er man sårbar i en sånn situasjon. Helst vil man være frisk og jobbe.... i allefall jeg... |
|
|
|
|
|
#68 |
|
WF: Sausnebbet
|
DA har de ikke forklart det godt nok. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Jeg opplevde noe tilsvarende for noen år siden. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Pauset
|
Tror jeg kjenner følelsen. Jeg er veldig frustrert nå. Ingen god følelse dette. Jeg sitter og skriver anken nå. Jeg syns virkelig at NAV bør gå litt inn i seg selv og tenke over hvordan de formulerer seg. Noen kan nok trenge såpass krasse uttalelser, men det tror jeg bare er noen..... |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Pauset
|
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Ja, i morgen skal jeg i møte med saksbehandleren min i NAV. Må si jeg er spent. Hun har ingenting med anken å gjøre, men jeg vil gjerne høre litt på hva hun har å si til dette. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Lykke til!
|
|
|
|
#74 |
|
Protonterapeut
|
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Lykke til i morgen!
|
|
|
#76 |
|
X First Lady
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Skal tenke på deg i morgen |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Hvordan gikk det?
|
|
|
#79 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Er også spent på hvordan det gikk....
|
![]() |
|
|