Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilket juleservise har du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 12:01   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

I utgangspunktet var planen å samle på det første, men så tenkte jeg at Disney ville være ypperlig for storebror så da ble det litt av det også.

Jeg er en luring mht å benytte meg av slike introtilbud.

Jeg har også noen runder med introtilbud her! HAr lurt litt på å bestille etpar av de disneysettene til barna men jeg har så mange av det andre så det blir veldig dyrt..

Gammel 09-12-07, 22:50   #2
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Har ikke, og vil virkelig ikke ha.

Ungene har hver sin julekopp og et metallfat med dompaper som de har fått av oldemor. Det holder i massevis.

Gammel 12-11-07, 20:43   #3
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

jaja -jeg vet at mange synes at julesevise er noe av det myest harry de kan tenke seg . Selv har jeg nok blitt mer julete med årene og nå kunne jeg godt tenke meg frokstservise med julemotiv.

Jeg har ikke kikket så mye rundt ennå, men dette er litt fint synes jeg:

Hvilket servise har du? Gjerne bilder :glise:

Det var koselig syntes jeg Har nisseservicet fra PP(harry eller ei )

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 22:20   #4
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Oppbevaring av serviser?
Noe på kjøkkenet, og noe i glass-skap som står på spisestua.

Jeg bruker forresten mine "fin-serviser" hver gang jeg har gjester på middag. Selv om det er på en hverdag.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:40   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nisseserviset til Porsgrund til kaffe. Og så har jeg et frokostservice fra Skeidar med noe grusomme nissegreier på. Alt er gaver og jeg ville nok ikke kjøpt det selv, men det er nå litt koselig å ha de i jula da. Vi har et helt enkelt hvitt servise fra Porsgrund (Cuisine) og det brukes både til hverdags og fest, så jeg føler ikke behov for fler juleserviser eller middagservise med nisser.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:27   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke juleservise.

Jeg ble jo nysgjerrig av å lese denne tråden, og måtte titte litt på dette disneyserviset. Der fant jeg denne:

Det var en lysestake som kunne fått stå på bordet hos meg. Veldig morsom.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 22:26   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg ble jo nysgjerrig av å lese denne tråden, og måtte titte litt på dette disneyserviset. Der fant jeg denne:

Å fytti så grusomt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 00:18   #8
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Å fytti så grusomt.

Den var jo så stygg at den var morsom da. Om den var alene vel og merke så den ble et slags "kitch høydepunkt".

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:42   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Den var jo så stygg at den var morsom da. Om den var alene vel og merke så den ble et slags "kitch høydepunkt".

Kanskje. Men at man kan lage noe så stygt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 23:08   #10
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oj, denne var jo til og med too much for meg (og det sier ikke så rent lite).

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 23:28   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Oj, denne var jo til og med too much for meg (og det sier ikke så rent lite).

Too much? Næh ... Den er litt sånn "i alle dager, Monsoon, hva ER det du har satt på bordet i dag?", mens alle barna stirrer med store øyne, og synes den er kjempekul.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 13:22   #12
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke. Hadde vi hatt skap-plass så kanskje.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 18:11   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

jaja -jeg vet at mange synes at julesevise er noe av det myest harry de kan tenke seg . Selv har jeg nok blitt mer julete med årene og nå kunne jeg godt tenke meg frokstservise med julemotiv.

Jeg har ikke kikket så mye rundt ennå, men dette er litt fint synes jeg:

Hvilket servise har du? Gjerne bilder :glise:

Dette er faktisk en av de bedre jeg har sett, og kunne til nød strukket meg til å ha kaffeservise. Hvis jeg var helt nødt til å ha et vel og merke. Og det er jeg heldigvis ikke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 00:42   #14
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 18:51   #15
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Oj!

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:06   #16
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Dette serviset har jeg også.Kun middagsserviset da.Til 12 personer.

Er veldig fornøyd med det

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:24   #17
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to grøttallerkner fra PP i nissemønster. Mamma har kjøpt så jentene kan bruke det i jula. Ellers har svigermor kastet seg på introtilbud hos firkløveren og kjøpte to tallerkner med disneymotiv. De får jentene å spise av i jula, når vi er hos farmor. Stor stas. Ellers er det dårlig med juleservise og service/ sørvis her hjemme.
Jeg får større plass når vi flytter i hus etter jul, så jeg er på utkikk etter noen dekketallerkner som kunne være fine å bruke til mitt vanlige servise ved jul og nyttår.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:28   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må også tilføye at jeg finner servisetråder litt for interessante. Er redd jeg er i ferd med å arve min mors servisegalskap. :nervøs: Hun har minst fire forskjellige middagsserviser, til hvem vet hvor mye penger. Min favoritt er stråmønster fra Kongelig Dansk.

Gammel 09-12-07, 22:23   #19
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Det mest fasinerende med nisseserviset fra PP synes jeg, er at det er ei jente på 12 år (?) som har tegnet mønsteret i sin tid. Utrolig stemningsfullt motiv

Gammel 09-12-07, 22:30   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det mest fasinerende med nisseserviset fra PP synes jeg, er at det er ei jente på 12 år (?) som har tegnet mønsteret i sin tid. Utrolig stemningsfullt motiv

Ja, det gir den gammeldagse godstemningen.
(det aller morsomste er at det er en nisse inne i koppen og det er like morsomt hver gang han "drukner" i kaffe )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.