Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 19:48   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Lenge leve myke, gode koseplagg! :kampsak:

Ja! Det er jeg helt enig med deg i. Hva er vitsen med trange, harde olabukser til en toåring liksom.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:49   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det fins mange myke gode klær som ikke er joggebukser! :likerikkejoggebukser_menlikermykeklær:

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:49   #3
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det fins mange myke gode klær som ikke er joggebukser! :likerikkejoggebukser_menlikermykeklær:

Enig. Syntes ikke olabukser er ubekvemme heller så lenge de er romslige i str. Bruker det masse selv. Helt supert!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 20:34   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig. Ungene mine har aldri eid en joggebukse, men de går heller ikke rundt i stive klær.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 20:52   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Noe annet jeg synes er ultrateit er utstasha sekker som barnehagebarna har på seg på tur, som overhodet ikke er funksjonelle eller gode for barnet å bære på ryggen.....!

Gammel 24-09-07, 21:05   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine har tydeligvis ikke arvet min smak i klær, så her er det full pakke, med rysjer, rosa, blonde og ... og ... Ja, full pakke. Jeg liker det ikke.

Jeg må medgi at jeg synes det er litt merkelig med superdyre klær til barn. Mine barn er i alle fall ikke opptatt av å ha noe som ingen andre har - faktisk snarere tvert imot, de vil gjerne ha noe som eldre eller like gamle barn har, men ikke babyklær, nei!

Jeg går ikke i selskap i allværsjakke og cherrox selv, så jeg syns ikke det er noen grunn til at ungene skal gjøre det.

Det gjør jeg! Det er svinkaldt. Jeg har ønsket meg en pels helt siden jeg var 17 og lærerinnen min som hadde en sa at hun aldri hadde frosset i sin.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

"Barn liker å pynte seg"

De liker i alle fall å kle seg ut.

Gammel 24-09-07, 21:07   #7
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg konstanterer at fjollete må være en hedersbetegnelse

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:52   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør det helt sikkert, men jeg har ennå ikke funnet noe som er like mykt, like lett å bevege seg i og med like få, harde sømmer.

Gammel 24-09-07, 19:47   #9
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ubekvemme "sko" til små babyer. Usj.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:49   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Matrosdresser og matroskjoler. :grøss:

Generelt lys rosa og lys blå babyplagg gi meg også litt grøsninger.

Gammel 24-09-07, 20:04   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

"Barn liker å pynte seg"

Er det en regel? Jeg hata virkelig, virkelig å pynte meg da jeg var liten, og misliker det for såvidt i dag også, og jeg har møtt veldig mange barn som sutrer og klage når de må trekke i finstasen.
Jeg syns det er bedre og sende jenter i selskap (som ikke vil pynte seg) i dongeri og GoreTex som noen nevnte her, enn å kreve at jenta skal ha på seg klær hun føler seg ukomfortabel i.

Og forresten hadde Poden en slik sparkebuksesmoking da han feira sin første jul. Jeg aner ikke hva jeg tenkte på, for i dag syns jeg i hvertfall det ser veldig lite pent ut.
(Hvis noen vil kjøpe en stilig smoking i str 80, så rop ut...)

Gammel 24-09-07, 21:19   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stiller meg i rekken av de som er enige med Missa .

Dødningehoder gjør jeg alt jeg kan for å unngå .

Jeg synes det er koselig å pynte barna mine, men jeg kjøper ikke plastic fantastic rosa... og heller ikke dress og slips.

Duffelcoat, kåpe og lakksko derimot er helt ok.

Jeg kjøpte dem hver sin kamuflasjebukse en gang, men jeg merket ganske raskt at jeg egentlig ikke syntes det var ok at de brukte dem.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:50   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke hette på barnetøy :hønemor: Er heller ikke så glad i joggebukser. Mannen min erklærte høyt og tydelig at han kom aldri til å kle ungene i joggebukse, og hvertfall ikke i barnehagen Så han har også meninger. Dødningehoder er greit, men det er vel litt på vei ut nå Sexy tøy osv synes jeg selvfølgelig er helt på tryne.

Ellers så tenker jeg om jentenes garderobe at den reflekterer vår på mange måter, noe dyrt, noe billig, noe pent, noe praktisk, noe kult osv.
Derfor steiler jeg egentlig ikke av en Dior body heller, hvis man selv går rundt i slike merker har man sikkert råd til å kjøpe en til barnet sitt også. Jeg hadde nok ikke lagt merke til det, men slikt får folk styre sjøl. Den så iallefall alt for ordinær ut til å gå i kategorien fjollete.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 22:00   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Derfor steiler jeg egentlig ikke av en Dior body heller, hvis man selv går rundt i slike merker har man sikkert råd til å kjøpe en til barnet sitt også. Jeg hadde nok ikke lagt merke til det, men slikt får folk styre sjøl. Den så iallefall alt for ordinær ut til å gå i kategorien fjollete.

Sant nok. Dior-klær av den typen som ble avbildet over synes jeg kommer i kategorien fjollet først når man 1) egentlig ikke har råd til Dior-klær, eller 2) forventer at barnet skal ta hensyn til at det har dyre klær på og oppføre seg deretter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 22:18   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

-klær som ikkje tåler vanlig bruk og vask
-høge hælar på jenters finsko
-dødninghovud, våpen el.l. på klær
-kamuflasjemønster uansett farge

Gammel 24-09-07, 22:03   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers så tenker jeg om jentenes garderobe at den reflekterer vår på mange måter, noe dyrt, noe billig, noe pent, noe praktisk, noe kult osv.

Forsåvidt enig, men voksne som kjøper Dior har vel planer om å bruke plagget en stund. Det blir en investering. Man investerer liksom ikke i en body, da. Mener nå jeg..

Gammel 24-09-07, 22:08   #17
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det ser skikkelig pussig ut når større unger (1-2 år) er kledd i lyserosa eller kjempelyseblå klær, da gjerne med body med blondekrage under.

Jeg er ingen fan av kamuflasje-klær eller gensre/jakker med hetter ei heller matrosdressen. Jeg er definitivt ingen matrosmamma. :nope:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 22:10   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Forsåvidt enig, men voksne som kjøper Dior har vel planer om å bruke plagget en stund. Det blir en investering. Man investerer liksom ikke i en body, da. Mener nå jeg..

Økonomen i meg, selv om den er fryktelig liten, klarer ikke å se at klær noensinne vil bli en investering Står det på pengene kan man uansett gjøre det langt billigere enn Dior, uansett hvor lenge man skal bruke det.

Gammel 24-09-07, 22:12   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Økonomen i meg, selv om den er fryktelig liten, klarer ikke å se at klær noensinne vil bli en investering Står det på pengene kan man uansett gjøre det langt billigere enn Dior, uansett hvor lenge man skal bruke det.

Ja, jeg har jo ikke akkurat mye fra Dior, jeg heller, men enkelte plagg (type goretexjakke etc) vil jeg nok kalle en investering.

Gammel 24-09-07, 22:17   #20
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, jeg har jo ikke akkurat mye fra Dior, jeg heller, men enkelte plagg (type goretexjakke etc) vil jeg nok kalle en investering.

Ja, brukstøy av den typen kan kanskje gå Må bare påpeke at jeg ikke har noe fra Dior jeg heller. Er litt glad i å se på moter, handler noe, men ikke altfor dyrt. Dior eller Versace kommer jeg aldri til å like, alt for glorete. Beklager, dette ble total avsporing, tilbake til diskusjonen!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.