Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pannekakeprat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva bruker du til pannekaker?
Ertesuppe 26 16,67%
Tomatsuppe 41 26,28%
Bacon, skinke e.l. 81 51,92%
Blåbærsyltetøy 96 61,54%
Jordbærsyltetøy 39 25,00%
Bringebærsyltetøy 26 16,67%
Annen suppe, annet syltetøy (spesifiser i tråden) 10 6,41%
Sukker, sirup e.l. 95 60,90%
Jeg spiser pannekaker som dessert (f.eks. med iskrem) 20 12,82%
Jeg liker ikke pannekaker 4 2,56%
Rømme 7 4,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-07, 14:28   #61
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Sukker og bacon her og

Kanskje sukker og bacon er et trønderfenomen? :medtrønder:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 14:35   #62
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lager aldri pannekaker og syns egentlig den norske varianten med suppe og bacon til er litt rar... Pannekaker ble i min barndom servert med krem og blåbær eller bare sukker (farmor) og dette får jeg fortsatt hver gang jeg er på besøk

Jeg syns middagspannekaker som er fylt med ris, saus, reker eller kjøttsaus og gjerne gratinert er de beste pannekakene og det spiser jeg gjerne hvis jeg er på et crepperi (skrives ikke sånn, men jeg fikk det ikke til...)

Gammel 10-09-07, 15:17   #63
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg foretrekker ertesuppe og blåbærsyltetøy - spiser suppa først da, og pannekakene etterpå. Vi har nesten alltid stekt opp litt bacon, og sambo bare må ha hvitost til pannekakene.

Selv liker jeg best å drikke melk til pannekaker, men det er forøvrig en middag der det er akseptert med saft som tilbehør.

Som trønder kan jeg henge meg på sukker og bacon-varianten ser jeg.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:18   #64
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Liker ikke pannekaker!

Gammel 10-09-07, 15:43   #65
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vokst opp med tomatsuppe med egg i som "forrett" til pannekaker, men her i heimen lager vi kun pannekaker og de serveres med blåbærsyltetøy og sukker til. Synes det er godt med bacon til, men blir aldri så jeg ordner det, da lager jeg heller "fleskepannekake" (pannekake i ildfast form med baconbiter i)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:26   #66
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg lager kun grove pannekaker. Forskjellige typer grovt mel.
Har ikke sukker i røra heller.

Derimot er det vi har oppå ikke særlig sunt.
Jorbærsyltetøy, brunost, sukker og bacon.

Vi spiser det veldig sjeldent da så da er det greit.

Gammel 10-09-07, 16:32   #67
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sprutet ut i latter da Rhett forlangte tomatsuppe til pannekaker første gang. Hvorfor ikke fiskeboller til, liksom? Men nå er det jo blitt rutine, og Sneipen kommer sikkert til å gjøre sine kommende kjærester like halvgal av det tullet.

Men i dag er ikke Rhett hjemme, så da blir det ovnspannekake uten suppetull. Med pølse og baconterninger.

Hva skal man forresten forvente av en mossing som spiser vaffel med pølse og syltetøy (ketchup valgfritt)? :kvalm:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:33   #68
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg spiser fire pannekaker. Først en med lønnesirup, så en med blåbærsyltetøy, så en med sukker, og til slutt en med lønnesirup igjen. Hvis jeg kjenner at jeg ikke orker fire, dropper jeg den med sukker.

Hvis vi har bacon i huset, har vi gjerne det attåt, suppe som forrett av og til.

Jeg har vokst opp med pannekaker til middag hver tirsdag, så ofte blir det ikke nå lengre.

Gammel 10-09-07, 16:51   #69
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gubben og eldste mann sverger til bacon eller flesk til pannekakene.
Jeg holder på meg til sukker. Til nøds blåbærsyltetøy.

Dette er et måltid i seg selv. Ingen suppe ved først eller ved siden.

Ungene spiser vanvittig mye til middag når vi har pannekaker.

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 17:31   #70
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har begynt å lage noen sinsykt gode grove pannekaker. Og de er ordentlig gode med brunost inni. Før slankekuren brukte jeg gjerne sukker inni.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 17:33   #71
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg har begynt å lage noen sinsykt gode grove pannekaker. Og de er ordentlig gode med brunost inni. Før slankekuren brukte jeg gjerne sukker inni.

Oppskrift?

Jeg fikk så lyst på pannekaker etter å ha lest denne tråden, at jeg fjernet fiskekaker fra menyen og satte opp pannekaker istedet. Gleder meg!

Gammel 10-09-07, 17:45   #72
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eh, sursøt saus? Gærning.

Jepp, det sier alle andre også - ikke bare pga pannekakene.

Skal lage pannekaker til middag i kveld, med sterk, hjemmelaget tomatsuppe (løk, chili, poteter, finhakkede tomater), stekte poteter og stekt bacon til.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:11   #73
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt pannekaker og tomatsuppe til middag i dag.
Da kom jeg på at på jobben får de alltid servert med rømme til og måtte prøve det.
Det var knakende godt gitt. Litt sånn vaffler til middag følelse.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:26   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pannekaker er for meg helt meningsløst.
Det er for middagsaktig til å være dessert, og for dessertaktig til å være middag.

Stesnuppa er veldig glad i pannekaker, så det hender noen ganger i året at vi lager det. Hun spiser med sukker på, mens vi spiser med sukker og bacon.

Gammel 10-09-07, 22:41   #75
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sukker og bacon?

Jeg har kun sukker på pannekakene. Og spiser dem alene eller til ertesuppe.

Forøvrig spiser jeg ikke suppe til pannekakene, jeg spiser pannekaker til suppa.

Gammel 10-09-07, 22:42   #76
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Mannen sverger til krem og jordbærsyltetøy. Det er liten vits å lage pannekaker her i huset hvis man ikke har fløte.

Gammel 10-09-07, 23:54   #77
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Hjemmefra er jeg vant med suppe først (tomat-, grønnsaks- eller ertesuppe), og pannekaker etterpå. Nå lager vi bare pannekaker, men det er nok fordi vi er altfor late til å lage to middagsretter på samme dag.

Pannekakene spises med blåbær (helst selvplukket, men kjøpesyltetøy går også an), sukker og stekt bacon i biter. Det siste er det mannen som er vant med fra sitt barndomshjem, men jeg synes også det er godt. Balanserer den søte smaken.

Og etterpå er det bare å putte husets treåring rett i badekaret for å få vekk blåbærsørgerendene!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 00:20   #78
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vokst opp med ertersuppe først, deretter pannekaker med blåbærsyltetøy eller sukker. Bacon ble jeg introdusert for i voksen alder, men har absolutt integrert dette i kosten etterhvert. Bacon + sukker er gøttere enn prim
Jeg hadde forresten en frankofil periode da jeg var student, der søndagsmiddagen gjerne besto i pannekaker (gallettes) med egg, skinke og ost. Iiipercool!
Pannekakehuset på Bærums verk har mange slike (uprøvde) lekkerbiskner.

Gammel 11-09-07, 00:43   #79
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Kanskje sukker og bacon er et trønderfenomen? :medtrønder:

Jeg lærte det i alle fall mens jeg bodde i Trondheim, og de eneste jeg kjenner som bruker det, er trøndere eller har minst én trønderforelder (som sønnen min ).

Gammel 11-09-07, 00:46   #80
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bacon og sukker er iallfall veldig vestlandsk. Jeg er oppvokst med det. Verken jeg eller noen av mine venner eller familie har noensinne hatt (eller hørt om) suppe og pannekaker, så DET er iallfall ikke vanlig her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.