|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Handler du på Temu? Og hvorfor? | |||
Ja, fordi jeg ikke har råd til dyrere lokale alternativ |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 1,56% |
Ja, fordi det er gøy/har ikke tenkt over at det skulle være problematisk |
4 | 3,13% |
Ja, fordi jeg kjøper klimaargumentasjonen fra Temu |
0 | 0% |
Gjorde før, har slutta nå |
21 | 16,41% |
Nei |
97 | 75,78% |
Kun brokkoli |
4 | 3,13% |
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Nei. Det gjør heller ikke mine barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Jeg har handlet på Temu 2 ganger og har fått rikelig med voksenkjeft av venner og familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?
Det er det samme på Temu og etsy. Man ser ganske fort når noe er håndlaget eller vintage på eBay og etsy, men en del andre varer er det vanskeligere med. Det er fordi en hel haug med varer, spesielt deler, produseres i Kina. Så kan en norsk/amerikansk/whatever produsent få laget noe i den fargen de ønsker og søte med sin logo på også lager fabrikken samtidig den samme varen og selger/distribuerer på Temu, eBay eller gjennom dropship-butikker som ser norske ut. Så det ER samme varen.
![]() |
#65 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?For norske virksomheter og vel også europeiske, så skal man kunne spørre om hvilken som helst vare og finne ut hvilke vurderinger de har gjort med tanke på verdikjeden: menneskerettsbrudd, miljø, etc.
![]() |
#66 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Nei. Jeg trenger ikke så mye nye ting, så ser ikke behovet. Samme som at jeg aldri går i interiørbutikker osv. ( Ok, var på Kid denne mnd for å kjøpe nytt sengetøy. Første gang på flere år i sånn butikk).
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Har tidligere handlet mye på Aliexpress, og en gang fra Temu. Temu kommer jeg ikke til å handle fra mer, Aliexpress vet jeg ikke.
![]() |
#69 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Har handlet på Wish en gang for noen år siden og Ali express, tror jeg. Også noe fra eBay som jeg mistenker er samme greia. Aldri Temu og er mer bevisst på dette nå.
![]() |
#70 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Handlet litt på Ebay før reglene ble endret. Kommer ikke til å handle på Temu, Wish eller lignende.
![]() |
|
|