|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Drømmer
|
Sv: Julegavetips 2024
Varmeteppe ? Min niese på 25 ønsker seg det |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julegavetips 2024Jeg har skikkelig problem med å komme på gave til to menn i 70-årene. I fjor ga vi type lokalmat og god sider i gave til en av dem, men aner ikke om det falt i smak. Vi har gitt klær mye til den andre, men innimellom til begge. Den ene fikk litt bøker før, men nå tror jeg ingenting vil falle i smak. Det er like før jeg går for juleblomster til begge nå bare. men det er ikke sikkert de en gang bryr seg om noe slikt. Det er to ulike menn altså, men vanskelige på ulike vis begge to, synes jeg. Ingen av dem er sporty, så det vil heller ikke funke med noe utstyr. Den ene er knapt gangbar.
|
|
|
#65 |
|
ctrl+z
|
Sv: Julegavetips 2024Jeg føler på smerten, Karamell. Vi har også to menn i 70-årene og ei dame på snart 80. De har tilsynelatende null interesser og matgave i fjor ble ikke kommentert. Antar da at det ikke falt i smak.
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetips 2024Jeg har en bestemor godt over 90 som ikek vil ha julegaver. Trolig blir det rett og slett at alle barnebarna går sammen om et utvalg av de kjeks og sjokolader hun liker (Kanskje rett og slett i et lite lager som vår foreldregenerasjon kan fordele utover året)
|
|
|
#67 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Julegavetips 2024Våre gamle slektninger viser heldigvis takknemlighet for det de får, ofte spiselige ting eller opplevelser, for eksempel restaurantbesøk med oss. Til min nå avdøde svigerfar som bodde på sykehjem de siste årene av sitt liv ga vi avisabonnement «abonnement» på jordbær eller marsipankake for en periode (Ja, fordi han var veldig glad i begge deler) som vi hadde med hver gang vi var på besøk i den gitte perioden. Vi har også gitt bort hjemmelunsj som gikk ut på at vi kjøpte med oss god mat og disket opp til en god lunsj som vi spiste sammen hjemme hos dem.
|
|
|
#68 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Gode tips! Takk!
Det skulle jeg gjerne gitt dem, men bor på en helt annen kant av landet så jeg vet ikke om vi klarer å få gjennomført det.
Varmeteppe, er det elektrisk oppvarmet dere snakker om da?
|
|
|
#70 |
|
|
Sv: Julegavetips 2024Sønn (21) ønsker seg ullsokker, det skal han få. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julegavetips 2024Nå har jeg kjøpt gave til den ene "vanskelige mannen mindt i 70-årene. Kalosjer med pigger! Mannen har ønsker seg det kom jeg på, så jeg klikket hjem to par. Litt dyrere gave enn jeg hadde tenkt den den gamle .... Håper han setter pris på gaven da.
|
|
|
#72 |
|
lettere utlada
|
Sv: Julegavetips 2024Mannen her i huset får isbitmaskin og iskrem maskin. Vi går sammen om det, min mor og jeg.
Tvillinggutter 2010 Sist redigert av Taien : 25-11-24 kl 03:51. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Julegavetips 2024Jeg har funnet et armbånd jeg tror jeg vil gi til mamma. Litt dyrere enn jeg vanligvis gir, men hun kan heller få en litt billigere bursdagsgave (bursdag 11 dager før julaften). Så vet jeg i allefall en ting jeg vil gi til eldste datter, men hun må kanskje få noe mer også.
|
|
|
#75 |
|
Off the map.
|
Sv: Julegavetips 2024Har bestilt «interrailsekk» til eldste datter. En keramikkvase til svigermor, men så ønsket hun seg airfryer. Fikk tak i det også sammen med flere.
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvilken sekk ble det? Har også kjøpt sekk til mellombror.
|
|
|
|
#77 |
|
Semiaktiv
Jeg leser denne nå, og lurer på hvem jeg skal kjøpe den til i julegave, for noen må jo få den.
|
|
|
#78 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julegavetips 2024Har kjøpt Nordpolen av Erling Kagge til min bror. Han liker å lese. Han får også god olivenolje kjøpt i Nice.
|
|
|
#79 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julegavetips 2024Da mangler vi bare gave til svigerfar og noe smtterier til ungene, mannen og eldstes kjæreste. Og sikkert til meg.
|
|
|
#80 |
|
Semiaktiv
Det var et godt tips. Min stefar fyller 90 år rett over jul, og jeg har funnet ut at jeg tror jeg kommer til å kjøpe en fin caps i ull til han. Enten Varsity eller Lanullva sin (avhengig av hvem som skal være med). Han bruker mye caps året rundt, så jeg har lyst til å gi en litt finere en.
|
![]() |
|
|