Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegavetips 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-24, 21:36   #61
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg skal kjøpe julegaver fra meg til kjæresten min sine døtre, og jeg trenger noen tips. De er snart 22 og 25. Jeg kjenner dem ikke veldig godt ettersom de har bodd hjemmefra praktisk talt helt siden jeg møtte kjæresten min. Jeg tenker å handle for ca kr 500-800 til hver av dem.
Begge er spreke, sporty jenter. Den eldste er mer opptatt av mote og sminke enn den yngste. Eldste har begynt og jobbe etter studier, yngste studerer fremdeles. Noen som har tips til noe jeg kan gi dem?

Varmeteppe ? Min niese på 25 ønsker seg det

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-24, 07:30   #62
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg tenkte også å foreslå det. Frøkna vår, som er en frossenpinn, fikk i forfjor, og bruker det masse.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-24, 08:29   #63
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bonusjenter på 18 og 20. Eldste får treningstøy av merket hun foretrekker og yngste får Lego-blomster.

Gammel 20-11-24, 11:43   #64
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har skikkelig problem med å komme på gave til to menn i 70-årene. I fjor ga vi type lokalmat og god sider i gave til en av dem, men aner ikke om det falt i smak. Vi har gitt klær mye til den andre, men innimellom til begge. Den ene fikk litt bøker før, men nå tror jeg ingenting vil falle i smak. Det er like før jeg går for juleblomster til begge nå bare. men det er ikke sikkert de en gang bryr seg om noe slikt. Det er to ulike menn altså, men vanskelige på ulike vis begge to, synes jeg. Ingen av dem er sporty, så det vil heller ikke funke med noe utstyr. Den ene er knapt gangbar.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-24, 11:59   #65
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler på smerten, Karamell. Vi har også to menn i 70-årene og ei dame på snart 80. De har tilsynelatende null interesser og matgave i fjor ble ikke kommentert. Antar da at det ikke falt i smak. Vi lurte litt på om vi skulle gå for ull, egentlig, siden alle de tre nevntes favoritt-tema er høye strømpriser. Ullpledd til gutta og ulljakke til mor.

Gammel 20-11-24, 12:18   #66
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en bestemor godt over 90 som ikek vil ha julegaver. Trolig blir det rett og slett at alle barnebarna går sammen om et utvalg av de kjeks og sjokolader hun liker (Kanskje rett og slett i et lite lager som vår foreldregenerasjon kan fordele utover året)
Det vel vel noe slikt i fjor også. Det er såpass spesifikt hva hun liker at vi overlater til våre fedre å kjøpe det inn. Og fordele det. For en stor pakke på julaften er nok ikke populært, desverre.

Mine foreldre i 70 årene og mine svigerforeldre i 60 årene setter i det minte pris på gavene. Svigerfar får Strandamør på kveil, det setter han pris på.

Gammel 20-11-24, 13:09   #67
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre gamle slektninger viser heldigvis takknemlighet for det de får, ofte spiselige ting eller opplevelser, for eksempel restaurantbesøk med oss. Til min nå avdøde svigerfar som bodde på sykehjem de siste årene av sitt liv ga vi avisabonnement «abonnement» på jordbær eller marsipankake for en periode (Ja, fordi han var veldig glad i begge deler) som vi hadde med hver gang vi var på besøk i den gitte perioden. Vi har også gitt bort hjemmelunsj som gikk ut på at vi kjøpte med oss god mat og disket opp til en god lunsj som vi spiste sammen hjemme hos dem.

Jeg trenger tips til jente på 13! Ender ofte opp med å gi henne penger eller gavekort, men synes det er hyggelig å gi henne noe hun kan pakke opp i tillegg.

Gammel 20-11-24, 17:49   #68
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva med en fin lue eller hals i kasjmir eller myk ull (f.eks fra Samsøe Samsøe)? Eller semskede saueskinnsvotter? Legge til årets juletrepynt fra en eller annen designer, hvis du trenger mer ...

Gode tips! Takk!

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

En opplevelse dere kan gjøre sammen, kanskje? Så dere blir bedre kjent?

Youwish.no har masse tips.

Det skulle jeg gjerne gitt dem, men bor på en helt annen kant av landet så jeg vet ikke om vi klarer å få gjennomført det.

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg tenkte også å foreslå det. Frøkna vår, som er en frossenpinn, fikk i forfjor, og bruker det masse.

Varmeteppe, er det elektrisk oppvarmet dere snakker om da?

Gammel 20-11-24, 18:09   #69
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Varmeteppe, er det elektrisk oppvarmet dere snakker om da?

Ja.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-24, 23:39   #70
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønn (21) ønsker seg ullsokker, det skal han få. Sønn (18) ønsker seg en drage, det får han ikke.

Tipper begge to får lego, fordi det synes de fortsatt er gøy, bless their hearts. Og ullsokker. Og muligens noe fotballgreie til eldste, og en kul anime/manga-tskjorte til yngste.

Datter (9) er veldig enkel, hun driver med hockey, hest og fotball, og elsker alt som glitrer og er en kunstnersjel som bruker opp fire blyanter om dagen. Tipper vi går for en brukt hockeykølle, treningsgenser som hun også trenger, evt en dings til ponnien hun henger med, type ny sjabrak eller noe, og ullsokker.

Hunden og katten er også veldig flinke til å finne gaver til barna, og de har tenkt til å finne en bok til attenåringen, en stor kaffekopp til tjueenåringen og tegnesaker til niåringen. Så vidt jeg har skjønt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-24, 01:15   #71
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg kjøpt gave til den ene "vanskelige mannen mindt i 70-årene. Kalosjer med pigger! Mannen har ønsker seg det kom jeg på, så jeg klikket hjem to par. Litt dyrere gave enn jeg hadde tenkt den den gamle .... Håper han setter pris på gaven da.

Til min mor har jeg kjøpt en langt satenskjørt og en topp. Håper hun liker det, jeg kunne tenkt meg det selv. :knegg.

Mannen får en grå Liverpoolhettejakke jeg fant på Zalando. Han bruker den røde han har mye, så jeg håper han kan bruke den mer nedtonede mer.

Eldste sa nettopp at han ønsket seg fobbeldyne, så spørs om vi må sjekke det ut. Da må han vel gjerne få segetøy ogs. Egentlig må man vel ha to sett ... Vet har min mor har kjøpt stavmixer til ham.

Gammel 25-11-24, 03:41   #72
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Mannen her i huset får isbitmaskin og iskrem maskin. Vi går sammen om det, min mor og jeg.
D (snart 15) får earbuds (går sammen med mamsen her også), klær og sengetøy, M (snart 15) får stort Liverpool skilt (som vi får av en kammerat!), og et personlig fotballskilt i metall (som jeg kjøpte for under 100-lappen på Temu..og det er utrolig flott!)+ litt fotball stæsj.
Mamsen får massasje pute for nakke og rygg, og sånn elektrisk fotvarmer. Hun er så frysen av seg. Hun får noe småtteri av gutta: engler og noe sånt.

Sist redigert av Taien : 25-11-24 kl 03:51.
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-24, 08:22   #73
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har funnet et armbånd jeg tror jeg vil gi til mamma. Litt dyrere enn jeg vanligvis gir, men hun kan heller få en litt billigere bursdagsgave (bursdag 11 dager før julaften). Så vet jeg i allefall en ting jeg vil gi til eldste datter, men hun må kanskje få noe mer også.

Mannen aner jeg ikke. Finner jeg ingenting blir det en opplevelse, gjerne med mat (sammen med meg ). Han har sagt han ønsker seg Happy socks i spreke farger, det kan ungene gi.

Gammel 25-11-24, 08:54   #74
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Vi kjøpte den nye Erika Fatland-boka til svigerfar, den tror jeg faller i smak.

Gammel 25-11-24, 09:48   #75
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Har bestilt «interrailsekk» til eldste datter. En keramikkvase til svigermor, men så ønsket hun seg airfryer. Fikk tak i det også sammen med flere.

Mangler til sønn og min mor. Nevøer og nieser får penger tror jeg.

Gammel 25-11-24, 10:05   #76
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Har bestilt «interrailsekk» til eldste datter. En keramikkvase til svigermor, men så ønsket hun seg airfryer. Fikk tak i det også sammen med flere.

Mangler til sønn og min mor. Nevøer og nieser får penger tror jeg.

Hvilken sekk ble det? Har også kjøpt sekk til mellombror.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-24, 10:06   #77
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi kjøpte den nye Erika Fatland-boka til svigerfar, den tror jeg faller i smak.

Jeg leser denne nå, og lurer på hvem jeg skal kjøpe den til i julegave, for noen må jo få den. Hadde vært perfekt til svigerfar, jeg lånte ham Grensen, og han var veldig begeistret for den. Men han har en svigersønn som har vært med og laget boka, og da blir det kanskje litt rart om den kommer fra meg? Kan hende den blir til en av søstrene mine i stedet.

Gammel 25-11-24, 22:25   #78
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har kjøpt Nordpolen av Erling Kagge til min bror. Han liker å lese. Han får også god olivenolje kjøpt i Nice.

Eldste niese får den siste boken av Jørn Lier Horst.

Gammel 25-11-24, 23:50   #79
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Da mangler vi bare gave til svigerfar og noe smtterier til ungene, mannen og eldstes kjæreste. Og sikkert til meg.

Gammel 26-11-24, 10:42   #80
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nå har jeg kjøpt gave til den ene "vanskelige mannen mindt i 70-årene. Kalosjer med pigger! Mannen har ønsker seg det kom jeg på, så jeg klikket hjem to par. Litt dyrere gave enn jeg hadde tenkt den den gamle .... Håper han setter pris på gaven da.

Det var et godt tips. Min stefar fyller 90 år rett over jul, og jeg har funnet ut at jeg tror jeg kommer til å kjøpe en fin caps i ull til han. Enten Varsity eller Lanullva sin (avhengig av hvem som skal være med). Han bruker mye caps året rundt, så jeg har lyst til å gi en litt finere en.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.