Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Studentflyttetråden!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-23, 11:31   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er overrasket over hvor godt dere utruster de unge voksne.

Jeg er overrasket hvis du, etter 20 år på forum, er overrasket over at det er forskjeller her.

Gammel 02-08-23, 11:36   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er overrasket hvis du, etter 20 år på forum, er overrasket over at det er forskjeller her.

Poeng!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 11:32   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er overrasket over hvor godt dere utruster de unge voksne.

Våre 3 har fått med seg det aller nødvendigste for å kunne sove (dyne, pute, 2 x sengesett/laken), dusje (håndklær, egne toalettsaker) og lage enkel mat (startsett med servise, panner, glass, visp, øse, slikkepott, litermål, plastboller, kluter og kjøkkenhåndklær). Noe nytt, noe brukt, noe arvet. Resten har de kjøpt seg etter hvert, tror jeg. Hvitløkspresse, pinsett og kakeform er ting jeg regner med at de har skaffet seg selv om de har sett behovet.

Min liste inneholder absolutt ikke ting som JEG skal utstyre ham med, bare ting som er bra å ha i et nytt hjem og som jeg fant på internett og der jeg har lagt inn en del tillegg. Den kan være bra som basisliste for ham. Noe av det har vi dobbelt av så han kan få med seg, annet får han kjøpe selv, finne på Finn eller ønske seg i julegave osv. Men en liten innflyttingsgave regner jeg med at vi gir ham.

Nå har jeg lagt til husapotek og skopusseting på listen til Herremannen. Jeg tror at jeg til og med har et skap egnet for husapotek til å sette opp på veggen. Det kjøpte jeg når klassen hans solgte ting på Vestkanttorget for reise til Berlin, har ikke kommet i bruk hos oss ...

Sist redigert av Pelen : 02-08-23 kl 11:39.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 11:53   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

«Ikke drikk drinker eller ta piller du ikke vet hva er» har jeg sagt i årevis (ikke hver dag, altså ). Og generelt «pass deg for sprit, man vet oftest ikke akkurat hvor sterk drinken er og fortsetter ofte å bli full etter at man slutter å drikke». (Jeg har forsåvidt også kommet med gode råd som «ikke kjøp dop på gata av folk du ikke kjenner», som er et godt råd, men ikke så fryktelig relevant for Datteren.)

Av mer hverdagslige ting har jeg tipset litt om matøkonomi og hva slags middager som er billige og enkle og sånt. At det er lurt å rive og fryse osterester, siden ost er så dyrt, for eksempel.

Gammel 02-08-23, 12:13   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når Herremannen jobber så får han varm mat (mot en lav penge) så det er flott. God og næringsriktig mat regner jeg med også (han jobber på Theatercafeen/Bar Boman og de har personalkantine). Han kommer jo ikke å jobbe hver dag når han studerer fulltid så litt matlaging må til. Han er ganske grei på å lage mat, men vi må nok ha en liten påminnelsesprat om at for mye egg ikke er lurt. Han er veldig glad i eggbaserte retter.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 12:24   #6
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Og sysaker. Det holder med en sånn reisepakke, men noen tråder og en nål.

Min yngste liker godt Fattig students kokebok. Mest fordi det er ferdige menyer, og at hun får brukt opp all maten som hun kjøper.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 13:02   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 13:36   #8
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Etter to år med to videregående elever bosatt i kollektiv, tenker jeg at det ikke er så viktig hva de har med av ting. Det de mangler, kan de alltids skaffe seg kjapt og enkelt. Sørg heller for at ditt barn har/får den kunnskapen og de holdningene som trengs for at vedkommende skal bli en ok person å bo i kollektiv med og ta en prat om dette før de flytter. Det er ikke gøy å dele kjøkken og andre fellesarealer med en person som ikke vil/kan/gidder rydde/vaske etter matlaging, ta sin del av ansvaret for å ta ut søppel, vaske bad, fylle/tømme oppvaskmaskin osv. Å skulle starte med å vaske andres matrester fra stekepanna eller hele kjøkkenbenken hvor gang du selv skal lage middag, er så utrivelig og demotiverende at man fort ender med å droppe å lage seg mat. Det hjelper ikke alltid med vaskelister heller, det er forbausende mange som ikke gjør jobben sin likevel. Noen har unnskyldinger som «jeg var trøtt, jeg skulle på fest, jeg jobbet onsdag og da ble det ikke tid til å vaske bad den uka» osv osv. Andre gir bare faen eller rett og slett ikke vet hvordan man gjør ting eller ikke bryr seg. Det er som om de tenker at dette ikke gjelder meg, bare de andre. Det har vært MYE frustrasjon blant de to/tre i mine døtres kollektiv over de som ikke har bidratt og som til en hver tid har vært fulle av unnskyldinger og forklaringer på hvorfor de ikke hadde tid til å vaske stekepanna før tre dager etter at de stekte omelett og lot siste rest ligge igjen i panna på komfyren. . Det har også vært frustrasjon fordi de må lære opp de andre i ting som en hver ungdom burde lært hjemme for lengst. Mine døtre er heller ikke perfekte, så jeg har også måttet ta inn over meg at jeg kanskje har vært for flink til å rydde og fikse for de, men de har definitivt ikke vært blant de verste i kollektivet. De flytter forøvrig til en mindre leilighet sammen med en kompis nå, først og fremst fordi de ikke orker all kranglingen som følger med når beboere i et kollektiv ikke klarer å ta sin del av arbeidet som må gjøres.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 18:16   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Etter to år med to videregående elever bosatt i kollektiv, tenker jeg at det ikke er så viktig hva de har med av ting. Det de mangler, kan de alltids skaffe seg kjapt og enkelt. Sørg heller for at ditt barn har/får den kunnskapen og de holdningene som trengs for at vedkommende skal bli en ok person å bo i kollektiv med og ta en prat om dette før de flytter. Det er ikke gøy å dele kjøkken og andre fellesarealer med en person som ikke vil/kan/gidder rydde/vaske etter matlaging, ta sin del av ansvaret for å ta ut søppel, vaske bad, fylle/tømme oppvaskmaskin osv. Å skulle starte med å vaske andres matrester fra stekepanna eller hele kjøkkenbenken hvor gang du selv skal lage middag, er så utrivelig og demotiverende at man fort ender med å droppe å lage seg mat. Det hjelper ikke alltid med vaskelister heller, det er forbausende mange som ikke gjør jobben sin likevel. Noen har unnskyldinger som «jeg var trøtt, jeg skulle på fest, jeg jobbet onsdag og da ble det ikke tid til å vaske bad den uka» osv osv. Andre gir bare faen eller rett og slett ikke vet hvordan man gjør ting eller ikke bryr seg. Det er som om de tenker at dette ikke gjelder meg, bare de andre. Det har vært MYE frustrasjon blant de to/tre i mine døtres kollektiv over de som ikke har bidratt og som til en hver tid har vært fulle av unnskyldinger og forklaringer på hvorfor de ikke hadde tid til å vaske stekepanna før tre dager etter at de stekte omelett og lot siste rest ligge igjen i panna på komfyren. . Det har også vært frustrasjon fordi de må lære opp de andre i ting som en hver ungdom burde lært hjemme for lengst. Mine døtre er heller ikke perfekte, så jeg har også måttet ta inn over meg at jeg kanskje har vært for flink til å rydde og fikse for de, men de har definitivt ikke vært blant de verste i kollektivet. De flytter forøvrig til en mindre leilighet sammen med en kompis nå, først og fremst fordi de ikke orker all kranglingen som følger med når beboere i et kollektiv ikke klarer å ta sin del av arbeidet som må gjøres.

Absolutt, og det er en prat vi har og har tatt. Han skal dele med 2 jenter, og er nokså pertentlig av seg, men setter gjerne fra seg brukte kopper og tallerkener rundt omkring, feks. Men tror han hadde blitt ganske knust av at noen syntes han var en gris eller unnasluntrer, så vår anbefaling er at de starter bofellesskapet med å snakke høyt om alt sånt, og lav terskel for å si fra når ting er krevende.

- No. 4 -
Gammel 02-08-23, 19:15   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

4

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Det er sikker de samme folka som aldri gjorde/gjør noe på gruppearbeid og sluntrer unna i arbeidslivet.

Gammel 02-08-23, 20:10   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi er i Trondheim nå og har brukt dagen på Ikea. Herlighet, det ble dyrt.🫣 Men ble bra da. Det hørtes så lite ut med 13kv men han er strålende fornøyd.
Tror han er stolt. Og heldigvis for det.
Tror han har veldig godt av dette. Og lurt at han bor alene nå.

Gammel 02-08-23, 20:12   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi er i Trondheim nå og har brukt dagen på Ikea. Herlighet, det ble dyrt.🫣 Men ble bra da. Det hørtes så lite ut med 13kv men han er strålende fornøyd.
Tror han er stolt. Og heldigvis for det.
Tror han har veldig godt av dette. Og lurt at han bor alene nå.

Vi har brukt 19200 på Ikea!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 20:29   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Oi, ja tør du åskrive det så skal jeg innrømme at jeg dro kredittkortet på 16600.
Mangler noe småting og persienne til vinduet.

Gammel 03-08-23, 23:17   #14
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

4

Det er sikker de samme folka som aldri gjorde/gjør noe på gruppearbeid og sluntrer unna i arbeidslivet.

Nei, det er det ikke nødvendigvis. Jeg er et rotehode, vasker opp når jeg har energi og tid til det - og det er ikke hver dag - har en enormt mye lavere standard for husarbeid enn de fleste og ville vært krise for de fleste å leve i kollektiv med (sånn jeg gjør det nå). Men jeg har alltid gjort nesten alt på gruppearbeid og er den som driver teamet på jobb og legger ned desidert flest timer og mest innsats på samme jobben.

Hadde jeg bodd i kollektiv, hadde jeg vasket opp mitt hver dag fordi jeg vet at det er det som forventes. Men egentlig ville jeg heller tatt oppvasken for alle en gang i uka hvis jeg bare kunne få vente til den dagen det passet meg å ta den.

Jeg hadde aldri irritert meg over andres rot da, det skal jeg ha.

Gammel 02-08-23, 15:04   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Lhi-my sier, det sier også min datter er grunnen til at ho ikke vil bo i kollektiv.

Jeg syns studentsamskipnader skulle la være å bygge nye blokker der ti-femten personer skal dele kjøkken, som er realiteten på de nyeste studenthyblene i Tromsø f.eks.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-23, 08:08   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Vi sponser ikke, men han har fått beskjed om at han kan be om hjelp når som helst, hvis det ikke går i hop. Han har en jobb der han skriver timer og jobber hjemmefra, så der får han vurdere selv. Leiligheten er helt møblert, og inkludert treningsmedlemsskap.

Men det koster over 7000 i mnd, så det utgjør mye av lånet. Han har brukt utrolig lite penger opp gjennom, men har fått smaken på utelivet nå etter eksamen, så det blir definitivt lærerikt.

- No. 4 -
Gammel 03-08-23, 08:18   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er dette studentflyttetråden, og min er ikke student, hun skal begynne på vgs, men jeg deltar likevel siden hun tross alt vil trenge mye av det samme. Så siden hun bare er 15 så forsørger vi henne fortsatt, og får barnetrygd, så hun vil fortsette å få det samme som hun ville fått om hun bodde hjemme, inkl tak over hodet og mat. Borteboerstipendet fra lånekassa dekker stort sett hele leieprisen på hybel, i følge andre som bor der allerede (billig, kommunal hybel), og hun får som sagt gratis varmt måltid på skolen hver dag, så det blir nesten billigere enn å ha henne hjemme. Om hun vil ha jobb for å spe på med ekstra lommepenger så blir det opp til henne selv, men målet er at det ikke skal være nødvendig, siden jeg tenker det kan bli nok med skole, trening og alt som er nytt.

Gammel 05-08-23, 08:27   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nå er dette studentflyttetråden, og min er ikke student, hun skal begynne på vgs, men jeg deltar likevel siden hun tross alt vil trenge mye av det samme. Så siden hun bare er 15 så forsørger vi henne fortsatt, og får barnetrygd, så hun vil fortsette å få det samme som hun ville fått om hun bodde hjemme, inkl tak over hodet og mat. Borteboerstipendet fra lånekassa dekker stort sett hele leieprisen på hybel, i følge andre som bor der allerede (billig, kommunal hybel), og hun får som sagt gratis varmt måltid på skolen hver dag, så det blir nesten billigere enn å ha henne hjemme. Om hun vil ha jobb for å spe på med ekstra lommepenger så blir det opp til henne selv, men målet er at det ikke skal være nødvendig, siden jeg tenker det kan bli nok med skole, trening og alt som er nytt.

Frøkna flytta jo også hjemmefra for vgs, og vi gjorde det sånn at jeg betalte hybelen + mobilabb, og hun hadde borteboerstipendet til daglige utgifter (mat, transport, hygiene, klær (inkl treningsklær), reise hjem). Det var nyttig læring for henne; hun lærte fort å få pengene til å rekke, og har klart seg veldig fint økonomisk som student også.

Gammel 05-08-23, 11:55   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Frøkna flytta jo også hjemmefra for vgs, og vi gjorde det sånn at jeg betalte hybelen + mobilabb, og hun hadde borteboerstipendet til daglige utgifter (mat, transport, hygiene, klær (inkl treningsklær), reise hjem). Det var nyttig læring for henne; hun lærte fort å få pengene til å rekke, og har klart seg veldig fint økonomisk som student også.

Ja, det er også en mulighet Stompa. Får se hva vi gjør når vi ser hva leien er på, og finne ut hva som blir mest praktisk. Fortsatt ikke fått vite hvor hun skal bo og når hun kan flytte inn, eller om hun får bo sammen med venninnen. Vi skal få vite det "så fort det er klart i neste uke".

Gammel 05-08-23, 08:01   #20
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Et lite tips for dem som flytter til Bergen. På Landås finnes "vel bevart" bruktbutikk. De legger ut på facebook noe av det nye de har fått inn. Parkeringsplass og busstopp like i nærheten. buss 6 (og 16e).

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.