Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-22, 19:22   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Hva er en forholdsvis ny bereder egentlig ? Jeg vet det ble satt inn ny bereder her da vi kjøpte (Mellom fotogafering og vising) men det er 10 år siden, så rent NY er den jo ikke.

aner ikke helt hvor lenge sånne varer.

Jeg dusjer gjerne på ettermiddag, men ikke sen kveld grunnet langt hår/vil ikke legge meg med vått hår. Jeg dusjer relativt varmt og litt lenge, men ikke ofte, 1-2 ganger i uka.

Gammel 15-09-22, 19:24   #62
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Oso sin løsning er kompatibel for beredere tom 2017. Vi byttet bereder i covid, da gikk vår dunken. Rørlegger gjorde en dårlig jobb med å selge fremtidsrettet løsning så vår er ikke smart og jeg lærte dette først i fjor. Vurdere veldig å oppgradere, i hvertfall på fjellet (hvis jeg tenker å tillate dusjing der…)

Gammel 16-09-22, 09:34   #63
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Når dere nevner sum på augustregningen, er den etter strømstøtten?

Etter strømstøtten blir vår augustregning på over 4000 kroner.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 09:53   #64
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

1300 her med støtte.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 10:20   #65
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi kan ikke redusere så mye mer på strømforbruket i vår familie, og betaler ikke enorme summer i strømutgifter enda (slo på varmepumpa i går da), men beløpene har jo tredoblet seg fra samme periode for et par år siden. Problemet hos oss er at økt strømpris kommer i tillegg til økte matvarepriser og høyrere rente, samtidig som at både mannen og jeg jobber i bransjer som har hatt reallønnsnedgang de siste årene. I august betalte vi 1750,- for strøm, medregnet strømstøtte. Tidligere har vi betalt et sted mellom 500,- og 1000,- for samme måned (og ikke tenkt særlig mer over det).

I tillegg vil økte strømkostnader for arbeidsplassen påvirke hva og hvordan vi kan løse oppgavene våre på jobb den kommende vinteren. Det er helt krise at helt rimelig enøk-tiltak har blitt utsatt fordi det fram til 2020 var billigere å bare skru opp strømmen enn å isolere gamle industribygg, bytte lyspærer og andre tiltak.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 12:12   #66
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mannen min nekter meg å få vite hva strømregninga er på. Han mener at jeg kommer til å bli helt Scrooge.

Jeg er helt Scrooge.

1075,- i strømregning for august, etter strømstøtte. Huset mitt har sju rom og kjøkken, samt to bad. Vi er maks to som bor der.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 14:25   #67
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

3049 her før støtte. Tror det betyr ca 1600 etter støtte, nettleie inkludert. Da har vi spart veldig på strømmen.

Gammel 16-09-22, 14:42   #68
Molly

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har bestemt meg for å bruke eco-programmene på oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel fremover.

Gammel 16-09-22, 21:55   #69
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vet dere hva strømstøtten blir? Står det noe sted? (jeg har bare akseptert at det kommer penger på konto after the fact )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 22:01   #70
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

På vår står det nederst på,regningen….

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 8B07279B-B46F-4CB2-8881-F260CBC176E5.jpg (6,0 KB, 18 visninger)

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 22:27   #71
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Faderullan. Vi fikk regning på 2400,- Jeg tenkte at det var mye, men ikke ille. For jeg trodde vi fikk strømstøtten trukket fra på nettleien. Jeg har misforstått, dette er etter strømstøtte. Vi har en regning på 5400,- For august, uten annen varme enn på badet.

Gammel 16-09-22, 22:38   #72
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvordan vet dere hva strømstøtten blir? Står det noe sted? (jeg har bare akseptert at det kommer penger på konto after the fact )

Står på Elviaappen.

Gammel 17-09-22, 11:23   #73
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Står på Elviaappen.

Takk! jeg hadde jo egentlig funnet det tallet før også men trodde det var for juli, men det var jo en logisk brist for det var så høyt at det kunne jo ikke være for juli…

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 13:47   #74
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi har spart veldig mye strøm etter sjokkregningen vi fikk i januar for desember. Fra tropisk inneklima og alle lys på hele dagen, er det Max 22 grader inne og mørkt i alle rom som vi ikke oppholder oss i. Siden vi hadde så høyt forbruk før, er sparingen høy. Faktisk har vi hatt lavere strømregninger hver eneste måned sml med i fjor. Det har gått sport i det for meg, jeg sjekker appen og planlegger vasking etc utfra når det er billigst selv om vi ikke hadde fått økonomiske problemer om vi hadde fortsatt med den type strømforbruk vi hadde før.

Sist redigert av liefje : 17-09-22 kl 16:18.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 14:28   #75
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

850 kr i strøm

1100 kr i strømstøtte

Altså jeg betalte 150kr for strøm i hele august…

Jeg har ikke fastpris men hadd tilfeldigvis valgt pristak som GE hadde og har ikke endret det til spotpris.
Så jeg har pristak nå gjennom september også, så den er 279.
Jeg kan derimot når jeg vil endre til spotpris..

Men fra 1 oktober har de endret pristaket til 599 så da får jeg helle velge litt frem og tilbake mellom pristak og spotpris, avhengig av om prisen er høy eller lav på spot.

Jeg kan nemlig kjapt byttemmellom spot og pristak. Så har spotprisen vert lav så kan jeg skifte med et par klikk og ser jeg at nå ligger den skyhøyt og lang tid så kan jeg velge pristak og da er den ikke over 599 øre. Men de kan sette den lavere selv og dette justere de selv basert på spotpris over 14 dager.

Gammel 17-09-22, 14:36   #76
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke store strømregninger her jeg bor (301 i nettleie + 34 i strøm for august) men jeg har blitt påvirket av strømsparingen her på forumet og setter ikke alle maskinene på samtidig.
Fikk nye 3-lags vinduer for to år siden (borettslag), og har vedfyring i tillegg til panelovnene. Nå bor jeg permanent aleine så forbruket går ned (hvis ikke den utflyttede kommer til mamma og dusjer for å spare sin egen strømregning ).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 21:11   #77
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg mer bekymret for hvor mye strømregningen skal påvirke næringslivet som kanskje må begynne med permitteringer eller stenge, fordi man ikke klarer å bære underskuddene som kommer pga enorme økningene på strøm, da snakker vi om privatpersoner som står uten normal inntekt som ikke klarer å betjene strømregningene, med eller uten strømstøtte.

Sist redigert av Fløyel : 17-09-22 kl 21:33.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-22, 10:45   #78
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Om vi ikke hadde fått strømstøtte, hadde strømregningen for august blitt på helt sinnsyke 12493 Med strømstøtte ble den 4952, noe som i seg selv er helt ekstremt mtp at vi nesten ikke har brukt strøm til oppvarming. Bare å glede seg til vinteren ser jeg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-22, 11:05   #79
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

En ting som irriterer meg maks er at strømselskapet har sluttet med gjennomfakturering. Enn så lenge går det fint, men hvis det kommer monsterregninger i vinter er det jo litt kjipt at støtten kommer uker etter at regningen er betalt. Vet det går an å utsette betaling, men det blir jo pes.

Bytt til et med gjennomfakturering. Alle bør sjekke sine strømavtaler og ta bort dyre ekstra ting som grønn kraft osv.osv. Og finne en avtale med 0 i påslag.

Gammel 18-09-22, 11:16   #80
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Om vi ikke hadde fått strømstøtte, hadde strømregningen for august blitt på helt sinnsyke 12493 Med strømstøtte ble den 4952, noe som i seg selv er helt ekstremt mtp at vi nesten ikke har brukt strøm til oppvarming. Bare å glede seg til vinteren ser jeg.

Hvor mye strøm bruker dere egentlig? Er det lading av bil inkludert?
Det høres ganske ekstremt ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.