|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?Hva er en forholdsvis ny bereder egentlig ? Jeg vet det ble satt inn ny bereder her da vi kjøpte (Mellom fotogafering og vising) men det er 10 år siden, så rent NY er den jo ikke.
![]() |
#62 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?Oso sin løsning er kompatibel for beredere tom 2017. Vi byttet bereder i covid, da gikk vår dunken. Rørlegger gjorde en dårlig jobb med å selge fremtidsrettet løsning så vår er ikke smart og jeg lærte dette først i fjor. Vurdere veldig å oppgradere, i hvertfall på fjellet (hvis jeg tenker å tillate dusjing der…)
![]() |
#63 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?
Etter strømstøtten blir vår augustregning på over 4000 kroner.
![]() |
#65 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?Vi kan ikke redusere så mye mer på strømforbruket i vår familie, og betaler ikke enorme summer i strømutgifter enda (slo på varmepumpa i går da), men beløpene har jo tredoblet seg fra samme periode for et par år siden. Problemet hos oss er at økt strømpris kommer i tillegg til økte matvarepriser og høyrere rente, samtidig som at både mannen og jeg jobber i bransjer som har hatt reallønnsnedgang de siste årene. I august betalte vi 1750,- for strøm, medregnet strømstøtte. Tidligere har vi betalt et sted mellom 500,- og 1000,- for samme måned (og ikke tenkt særlig mer over det).
![]() |
#66 |
VeloppDragen
|
Jeg er helt Scrooge.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?3049 her før støtte. Tror det betyr ca 1600 etter støtte, nettleie inkludert. Da har vi spart veldig på strømmen.
![]() |
#68 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?Har bestemt meg for å bruke eco-programmene på oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel fremover.
![]() |
#70 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?På vår står det nederst på,regningen….
![]() |
![]() |
#71 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?Faderullan.
![]() |
#72 |
Er frisk!
|
Står på Elviaappen.
![]() |
#73 |
|
Takk! jeg hadde jo egentlig funnet det tallet før også men trodde det var for juli, men det var jo en logisk brist for det var så høyt at det kunne jo ikke være for juli… |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?Vi har spart veldig mye strøm etter sjokkregningen vi fikk i januar for desember. Fra tropisk inneklima og alle lys på hele dagen, er det Max 22 grader inne og mørkt i alle rom som vi ikke oppholder oss i. Siden vi hadde så høyt forbruk før, er sparingen høy. Faktisk har vi hatt lavere strømregninger hver eneste måned sml med i fjor. Det har gått sport i det for meg, jeg sjekker appen og planlegger vasking etc utfra når det er billigst selv om vi ikke hadde fått økonomiske problemer om vi hadde fortsatt med den type strømforbruk vi hadde før. Sist redigert av liefje : 17-09-22 kl 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?850 kr i strøm
![]() |
#76 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?Har ikke store strømregninger her jeg bor (301 i nettleie + 34 i strøm for august) men jeg har blitt påvirket av strømsparingen her på forumet og setter ikke alle maskinene på samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?Jeg mer bekymret for hvor mye strømregningen skal påvirke næringslivet som kanskje må begynne med permitteringer eller stenge, fordi man ikke klarer å bære underskuddene som kommer pga enorme økningene på strøm, da snakker vi om privatpersoner som står uten normal inntekt som ikke klarer å betjene strømregningene, med eller uten strømstøtte.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 17-09-22 kl 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?Om vi ikke hadde fått strømstøtte, hadde strømregningen for august blitt på helt sinnsyke 12493 |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Medlem siden: Mar 2008
Bytt til et med gjennomfakturering. Alle bør sjekke sine strømavtaler og ta bort dyre ekstra ting som grønn kraft osv.osv. Og finne en avtale med 0 i påslag.
![]() |
#80 |
|
Hvor mye strøm bruker dere egentlig? Er det lading av bil inkludert?
![]() |
|
|