Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mange pølser spiser du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange pølser?
Ingen!! 6 5,66%
1 15 14,15%
2 64 60,38%
3 25 23,58%
4 6 5,66%
Flere enn fire 4 3,77%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-22, 10:13   #61
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pølser spiser du?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mens jeg er skeptisk til ganske høy pris for alle, det hadde glatt utestengt meg for et par år siden. Det er mindre synlig at det kun blir en pølse på barnet istedet for at ingen spiser noe.

Jepp, en av grunnene til at jeg mener inngangsbillett + lavere stykkpris pr vare øker målgruppe og senker terskel.

Erfaringsmessig vil det være like mannskapskrevende å ha personell for å holde styr på buffetordning som en mer tradisjonell kioskløsning, men det er jo så klart et spørsmål om hvor man legger lista.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 10:17   #62
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde spist en eller to pølser. Hadde vært redd for at noen barn tok en pølsespisekonkurranse hvis det var fritt frem for å spise så mye man orket. Sånn som de gjør når det er is på 17. mai. En måte å forhindre det på, er å la folk betale for mat også får man et antall bonger (loddboksedler) som kan byttes inn i mat. Da har man alt som har med penger å gjøre på ett sted også tar pølsefolkene bare imot bongene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 10:21   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jepp, en av grunnene til at jeg mener inngangsbillett + lavere stykkpris pr vare øker målgruppe og senker terskel.

Erfaringsmessig vil det være like mannskapskrevende å ha personell for å holde styr på buffetordning som en mer tradisjonell kioskløsning, men det er jo så klart et spørsmål om hvor man legger lista.

Ja, det tror jeg også. De fleste loppiser har jo god erfaring her, og det er ikke veldig mange som skal til for å selge pølser, kaffe og kaker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 10:43   #64
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde nok håpet på noe annet enn pølser, men forstår at det blir vanskelig med så mange. En god suppe eller lapskaus hadde vært å foretrekke.

Gammel 16-03-22, 10:56   #65
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat på slike arrangement er jeg svært lite kravstor når det gjelder servering. Pølser er helt ok, det er enkelt, og det er mat. Det spiser jeg lett den ene gangen. Hadde jeg ikke spist på forhånd hadde jeg trolig tatt to pølser, det hadde trolig mannen også. De to jentene mine hadde sannsynligvis spist ei pølse hver, mens guttungen sikkert hadde spist fire. Hadde tatt ett kakestykke selv, jentene ett, gutten trolig et par.

Prisen hadde jeg heller ikke reagert på, hadde sett på det mer som en billett til arrangementet og donasjon til korpset enn prisen for to pølser, et kakestykke og en kaffe. Men skjønner argumentet med at det kan bli mye for noen, særlig hvis det er på slutten av ei lønning, og det er snakk om en familie på to voksne og flere barn. Så sånn sett hadde tradisjonell kiosk vært bedre.

Selvbetjening bruker forresten å funke greit, folk er stort sett samvittighetsfulle og betaler for det de spiser. Plakat med prisliste og vippsnummer er det som skal til, og det vil uansett måtte være en person der, som har tilsyn med buffeten, fyller på, rydder etc, og kan følge med at det ikke er unger som bare raider hele greia uten å betale. De fleste vil uansett vise vippskvittering til personen som står der.

Sist redigert av My : 16-03-22 kl 11:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 10:58   #66
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiser ingen pølser (veggis), heller ikke datteren min på 17.
De andre barna kan sikkert spise 3-4 hvis køen ikke er for lang, men jeg ville nok ha dødd av sult hvis det var etter jobb, og heller prøvd å komme meg hjem ..

Gammel 16-03-22, 11:54   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ide, hvis tanken er at dere skal slippe å stå og ta mot ørten tjuekroninger: Man KAN prøve "betal så mye du syns du har spist for/tenker å spise for". Jeg tror man ville blitt overrasket over hvor greie folk er, sånn i snitt.

Men det er en teori, jeg har aldri fått gjennomslag for ideen noe sted.

Gammel 16-03-22, 11:55   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser 1-2 pølser. Datteren min det samme, gutta og mannen gjerne 3, men ikke om han må betale for en og en.

Gammel 16-03-22, 12:02   #69
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En ide, hvis tanken er at dere skal slippe å stå og ta mot ørten tjuekroninger: Man KAN prøve "betal så mye du syns du har spist for/tenker å spise for". Jeg tror man ville blitt overrasket over hvor greie folk er, sånn i snitt.

Sommerfesten på Giske har vært arrangert etter et lignende prinsipp. Spleiselag og folk betaler inngang etter eget ønske.

Gammel 16-03-22, 12:04   #70
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg er forresten overrasket over hvor mange negative og problemorienterte tanker folk har om servering, både form og innhold, i tråden her.

Gammel 16-03-22, 12:05   #71
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjennomfører dette på en veldedighetsdag hvert år, og du vil ikke tro hvor mye penger vi får inn. Det er noen få som vippser en tier eller så, jeg tenker at det er helt ok, da er det det de har mulighet å gi, mens andre vippser flere hundre kroner for et kakestykke og en kaffe.

Gammel 16-03-22, 12:06   #72
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes grillpølse i vann er bedre enn wienerpølse, men skjønner jeg er i kraftig undertall.

Jeg hadde nok spist 3 pølser UTEN noe. Kanskje en lompe for å holde alle pølsene. Og ikke langpannekake.

100 for voksne og 50 for barn er helt grei pris for konsert og mulighet for mat.

Gammel 16-03-22, 12:09   #73
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det noe dere har erfaring med? Ser for meg at folk (barn) forsyner seg med veldig mye mer enn de faktisk spiser. Om dere har andre erfaringer er det jo bare å kjøre på.

Det er jo alltid noen, men min erfaring er at det er få. Og bedre for hver gang man gjør det. Og for foreldrene til slukhalsene kan det være vel så krevende å håndtere evig mas om en kake til og en kake til, enn å si "nå er det nok"?

Gammel 16-03-22, 12:31   #74
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg er forresten overrasket over hvor mange negative og problemorienterte tanker folk har om servering, både form og innhold, i tråden her.

Jeg tror noe av utfordringen er at folk ikke HELT skjønner konseptet, og så er jo også spørsmålet formulert som "ville du betalt for dette".
Jeg er likevel enig med det i at det er overraskende mange som ikke synes vanlige pølser (som det serveres overalt) er grei nok mat, jeg er også overrasket over hvor få pølser folk spiser .

Noe av det som "forvirrer meg" ved spørsmålet er dette om man ville betalt det og det for fri tilgang, siden jeg opplever at de fleste jeg kjenner inkludert meg selv ikke er særlig glad i fri tilgang til noe som helst, muligens utenom pølser dersom dette er middagen . Jeg ville derimot gjerne betalt for konserten, men jeg har skjønt at det ikke er en option.
Så jeg tror nok noen av svarene bærer preg av at det er litt vrient å skjønne "greia". Om man kunne solgt inn arrangementet som "billetten koster det og det, og pølser og kake er inkludert" hadde i alle fall jeg hevet meg rett på (støtter gjerne og tar litt mat hvis det passer), men jeg er mer usikker på hvor mange som hiver seg på "frivillig å betale, men HVIS du betaler 300 kroner for familien din kan dere spise så mye dere vil". Det er i alle fall der det blir noe merkelig for meg.

Når det gjelder fri tilgang fra buffet hadde vi ofte det på skoleavslutninger pre korona og jeg synes det er mange som har helt vill atferd, men dersom noen følger med ved buffeten tror jeg at det vil begrense det hele litt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 13:01   #75
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo alltid noen, men min erfaring er at det er få. Og bedre for hver gang man gjør det. Og for foreldrene til slukhalsene kan det være vel så krevende å håndtere evig mas om en kake til og en kake til, enn å si "nå er det nok"?

Jeg syns det er et problem de foreldrene kan eie i større grad enn de foreldrene som må droppe hele greia fordi samleprisen blir for høy.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 13:08   #76
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er et problem de foreldrene kan eie i større grad enn de foreldrene som må droppe hele greia fordi samleprisen blir for høy.

Enig. Det er en del av å være forelder.

Gammel 16-03-22, 13:14   #77
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Sant.

Gammel 16-03-22, 13:17   #78
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror noe av utfordringen er at folk ikke HELT skjønner konseptet, og så er jo også spørsmålet formulert som "ville du betalt for dette".
Jeg er likevel enig med det i at det er overraskende mange som ikke synes vanlige pølser (som det serveres overalt) er grei nok mat, jeg er også overrasket over hvor få pølser folk spiser .

Noe av det som "forvirrer meg" ved spørsmålet er dette om man ville betalt det og det for fri tilgang, siden jeg opplever at de fleste jeg kjenner inkludert meg selv ikke er særlig glad i fri tilgang til noe som helst, muligens utenom pølser dersom dette er middagen . Jeg ville derimot gjerne betalt for konserten, men jeg har skjønt at det ikke er en option.
Så jeg tror nok noen av svarene bærer preg av at det er litt vrient å skjønne "greia". Om man kunne solgt inn arrangementet som "billetten koster det og det, og pølser og kake er inkludert" hadde i alle fall jeg hevet meg rett på (støtter gjerne og tar litt mat hvis det passer), men jeg er mer usikker på hvor mange som hiver seg på "frivillig å betale, men HVIS du betaler 300 kroner for familien din kan dere spise så mye dere vil". Det er i alle fall der det blir noe merkelig for meg.

Når det gjelder fri tilgang fra buffet hadde vi ofte det på skoleavslutninger pre korona og jeg synes det er mange som har helt vill atferd, men dersom noen følger med ved buffeten tror jeg at det vil begrense det hele litt.

Haha. Jeg ser jo at forsøket mitt på å forenkle gjør det vanskeligere.
Det er kulturskola som arrangerer. Vi (barneteateret, ikke korpset denne gangen) ble spurt om å ha ansvar for kiosken. Rett og slett som dugnad og muligheter for å tjene en del penger.
Det er midt i middagstiden og har vært tradisjon for at det er mat å få kjøpt. Har vært tacobuffét før men det greier vi ikke å organisere på så kort tid. Og vi har ikke tilgang på kjøkken. Derfor pølser.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 13:21   #79
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Haha. Jeg ser jo at forsøket mitt på å forenkle gjør det vanskeligere.
Det er kulturskola som arrangerer. Vi (barneteateret, ikke korpset denne gangen) ble spurt om å ha ansvar for kiosken. Rett og slett som dugnad og muligheter for å tjene en del penger.
Det er midt i middagstiden og har vært tradisjon for at det er mat å få kjøpt. Har vært tacobuffét før men det greier vi ikke å organisere på så kort tid. Og vi har ikke tilgang på kjøkken. Derfor pølser.

Skjønner det. Min erfaring er at selvbetjening også tar mye tid. Jeg ville trommet sammen det dere har av folk og solgt stykkprisbasert.

Gammel 16-03-22, 13:46   #80
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Lapskaus kan jo gjøres ganske enkelt da. Frosses lapskausblanding, pølsebiter, vann og buljong (og litt posepotetmos for å tykne den). Vi lagde det på stevner i den forrige rideklubben.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.