|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Tajiks unnamanøverDet er forskjell på 23-åringer (sier jeg mens jeg skuler på min egen), men det er selvsagt tullete å skylde på alder i denne situasjonen. Jeg synes det er utrolig synd at hun ikke klarte å håndtere dette bedre, for jeg mener oppriktig at hun trengs i regjeringen. Jeg har lenge heiet på henne som ny leder, men da må hun virkelig skjerpe håndteringen av grums.
![]() |
#62 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tajiks unnamanøverJeg syntes det er strålende at alt dette kommer frem i lyset, særlig med tanke på :vanlige folk:.
![]() |
#63 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Tajiks unnamanøverNår det gjeld «ung og dum»-kortet, så meiner eg ikkje at det er frikort for å snyte på skatten. Men ganske mange 23-åringer har ei reell oppleving av at barndomsheimen framleis er «heime» og at studie- og jobbolig bare er ein plass dei oppholder seg når dei studerer eller jobber. I langt større grad enn gifte familiefedre. Det er store individuelle forskjeller, men ein del 23-åringer har ei sterkare tilknytning til barndomsheimen og har ikkje alltid reelt sett flytta heimefrå. Derfor meiner eg at det er ein forskjell på ein 23-åring og ein voksen.
![]() |
![]() |
#64 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Tajiks unnamanøver
Einig.
![]() |
![]() |
#66 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Jeg er enig med deg. Jeg forventer generelt mer av politikere.
![]() |
#67 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tajiks unnamanøverHan hadde både bachelor i journalistikk og mastergrad menneskerettigheter, samt 1.-4.avd på jussen, og ble rådgiver til regjeringen. (Hvordan rekker man det innen man er 23 år??) Det er jo ikke en helt vanlig 23-åring med litt fag her og der og en deltidsjobb ett eller annet sted. Jeg var ikke ferdig utdannet før jeg var 26.
![]() |
#68 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Tajiks unnamanøverEt relatert spørsmål som kom til meg nå er: hvem er det som faktisk har krav på pendlerleilighet? Tajik var jo politisk rådgiver da hun kom opp i uføret hun måtte komme seg ut av. Men er det sånn det bør være? Jeg har tenkt at det har vært stortingsrepresentanter, hvis det også gjelder politiske rådgivere, er det andre som også får det, og er det riktig?
![]() |
#69 |
heimføing
|
![]() Sv: Tajiks unnamanøverTror alle som blir hentet inn til ulike verv i storting og regjering får bolig i Oslo, enten de er statssekretærer, ministre, rådgivere eller representanter, og sånn må det være hvis demokratiet skal fungere. Da må ikke bosted være et hinder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Leser
|
Tja, ser at lokallaget hvor han er leder "seiler opp". Giske er en dyktig politiker (og det er Tajiks også), men for demokratiet sin del er det som skjer vanvittig ille.
![]() |
#71 |
villende
|
![]() Sv: Tajiks unnamanøverJeg tenker at dette er vel så mye et systemproblem, og ikke bare noe som gjelder enkeltpersoner. Og det vitner om en ukultur som må dras opp med roten, og jobbes med systematisk. Egentlig er dette på mange måter bare en videreføring av den kulturen som førte til medlemsjukset i AUF som ble avdekket på 90-tallet, som til slutt førte til at fire personer ble dømt for bedrageri. (Hvor blant annet Giske og Huitfeldt var personer som er nevnt som kjente til og bidro til jukset, men som ikke ble tiltalt). Det var nok mange flere enn de som til slutt endte opp på tiltalebenken som var en del av den ukulturen som førte til medlemsjukset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Leser
|
![]() Sv: Tajiks unnamanøverJeg er enig i at dette selvsagt ligger i systemet rundt slik du sier Gaia. Dette med penderboliger og økonomien rundt det er jo sært (i betydningen uvanlig/sjeldent) + at stortingsrepresentanter kommer og går i et forrykende tempo (hvilke andre arbeidsplasser er det som har slik gjennomtrekk?) og når da SMK ikke har evnet å lage tydelige rammer så er det en viktig kompoenent. Jeg skal på jobbreise i morgen og jeg også sliter i ny jobb med å finne ut hva reglene egentlig er (MEN jeg hadde ikke slitt like lenge som en del av politikerne ...)
Kristian Tonning Riise, anyone?
![]() |
#73 |
villende
|
Problemet er at jeg tror at dette ikke bare er "noen", jeg tror det er ganske mange. Og jeg tror det kommer av en kultur som er veldig usunn, og hvor det ikke slås ned på overtramp, med mindre den som tråkker over skjønner det helt selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tajiks unnamanøverSaken er mest av alt skikkelig trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg hadde jo håpet at den saken skulle være skremmeskudd for juksemakere, men neida. Kanskje var det galt av Oslo AUF å ta hele støyten alene, at det gjorde at både andre partier og senere (voksne) politikere tenkte "Puh vi slapp unna, det gjør vi sikkert neste gang også.". |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Tajiks unnamanøverJeg tenker at Stortinget må ha en administrasjon som kjenner til reglene som gjelder - og som kontrollerer og håndterer dem på samme måte som en hvilken som helst annen bedrift eller organisasjon skulle gjort. Det har de siste årene vist seg eg all mulig tydelighet at å basere seg på tillit overhodet ikke fungerer, fordi noen/ganske mange tydeligvis har ment at man skal utnytte både systemet og den manglende kontrollen som har vært basert på at stortingsvalgte er tillitsvalgte og dermed ikke skal kontrolleres.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Tajiks unnamanøverJeg støtter hele det innlegget ditt Pøblis. Synd, men sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Tajiks unnamanøverDet er fortsatt meget rart at hverken SMK eller Stortingets administrasjon sine økonomiavdeling ikke kjenner til skattereglene ved pendling og reiseregninger. Det må jo bare komme på plass snarest. Og helt uforståelig at ikke politikerne enda har forstått at ydmykhet er best når du har svin på skogen. Hadia har jo brukt så lang tid på å svare at hun burde hatt tid til å innhente råd fra skatteadvokat. Vi brukte advokat når mannen skulle arbeide store deler av året i utlandet men ansatt i selskap i Norge, og bosatt Norge.
![]() |
|
|