Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lær meg å like makrell i tomat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-21, 15:00   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Jeg baker jo Verdens Beste Brød selv, så det skal det ikke skorte på. Jeg skal prøve neste gang jeg har noe nybakt, og det kommer til å inkludere sylteagurk, pepper, og en bitteliten dasj majones.

I'll keep you posted - but don't hold your breath. (Det skal derimot jeg gjøre under forsøkene. )

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 15:03   #2
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sylteagurk på makrell i tomat!

Gammel 02-09-21, 15:04   #3
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sylteagurk er godt på utrolig mye. Men OK, kanhende det blir slangeagurk. Mulighetene er enorme.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 15:18   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du må jo teste ut alt her, alle ulike variantene av konseptet makrell i tomat, og med alt foreslått tilbehør. Med terningkast og det hele!

Gammel 02-09-21, 20:33   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, du må jo teste ut alt her, alle ulike variantene av konseptet makrell i tomat, og med alt foreslått tilbehør.

For ikke å snakke om alt det andre spennende som følger med boksen, og som du har gått glipp av til nå: dype kutt i fingrene, ånde som går og går, flekker du aldri får av fra klærne, osv. What's not to like!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 15:23   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Med agurk og sitronpepper

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 15:34   #7
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er da superenkelt å elske!
Jeg MÅ ha en skive med makrell i tomat til frokost... Første brødskive, sammen med et glass jus, så kan andre brødskive være hva som helst sammen med et glass melk.
Alle her i huset liker makrell i tomat, så det går nesten en boks om dagen, så jeg kjøper 5-6 bokser hver uke. Ungdommene har på mye majones, men det har sjelden jeg.
Jeg synes det er litt morsomt hvor mye noen hater makrell, men tar aldri med på nista, siden minst 2-3 på jobb ikke kan fordra makrellukt.

Ikke noe hjelp i svaret mitt, men man må jo ikke like det da...

Gammel 02-09-21, 15:47   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekstremt mye majones (ekte, ikke sånn lett-majonesfjas) og litt salt og pepper.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 15:55   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt nyåpnet makrell i tomat fra stor boks er fantastisk godt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 20:15   #10
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Helt enig!

Men når det er sagt er makrell i tomat en av de tingene jeg IKKE ville brukt krefter på å venne meg til å like. Det er for spesielt interesserte. Enten liker man det - eller ikke.

Spis noe annet som er sundt og som du liker.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 21:52   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Enig! Men den MÅ være nyåpnet og det MÅ være stor boks. Med majo og agurk.

Gammel 02-09-21, 21:49   #12
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg takler ikke makrell i tomat, men kanskje dette kan være veien å gå for tilvenning

https://www.kingoscar.no/oppskrift/t...o44LGBsq-5ku2M

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 22:53   #13
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Det beste er nyåpnet boks, hel filet, ta hele fileten forsiktig ut av boksen og bare få med litt olje/ ketchup, ha den i en bolle (foretrekker en romslig glasskål. Setter lett flekker i plast), grovknuse den litt, ha i litt majones, rør litt - dynges på skive med rause agurkskiver på.

Ellers synes jeg det er vel så godt med peppermakrell eller - oh, lykke! varmrøkt laks.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-21, 01:15   #14
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

But why?? Klarer ikke lukta🙈

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-21, 07:00   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skyller av det meste av tomatsausen. Da får jeg smaken men ikke alt klisset.

Gammel 03-09-21, 10:37   #16
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg skyller av det meste av tomatsausen. Da får jeg smaken men ikke alt klisset.

Ha ha var det ikke en eller annen som skrev i gamle dager når det var suklerhysteri at hun skylte av tomatsausen så ungene ikke skulle få så mye sukker i seg... mulig feil forum

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-21, 10:42   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Denne er perfekt for to-tre knekkebrød. Eller to brødskiver, med agurk og et dryss pepper på.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-21, 10:48   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Denne er perfekt for to-tre knekkebrød. Eller to brødskiver, med agurk og et dryss pepper på.

Denne er perfekt til ei brødskive. Størrelsen er perfekt, men innholdet er dessverre for mye most etter min smak, jeg liker bedre litt mer sammenhengende filetstykker, derfor foretrekker jeg den store.

Gammel 03-09-21, 11:45   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser det på jobben på knekkebrød. Minst en dag i uka, helst flere. Kjøper kun den grovhakkede. Synes den er best og enklest å smøre utover. Burde hatt med agurkskiver men glemmer det. Den holder raust til 2 knekkebrød.

Gammel 06-09-21, 12:44   #20
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Disse runde; @Input og @Strå

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.