Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pokemon Go - Vi som spiller

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-21, 13:47   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Takk for tips, men jeg spiller ikke på gym. Punktum.

Hvorfor ikke?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-21, 13:49   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor ikke?

Fordi jeg ikke er interessert i det, rett og slett. Jeg fanger pokemons mens jeg går og løper, og det holder for meg. Jeg har ingen interesse av å bruke spille til noe annet.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-21, 09:09   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-04-21, 10:03   #4
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Du tar lett en enstjernes, og etterhvert et tostjerners raid, alene hvis du er litt opp
i level og har helt greie pokemoner. Hvis du ikke vil synes for andre, kan du lage en privat gruppe. Det får du muligheten til når du går inn. Da er det bare deg, der, og ingen ser deg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-21, 09:34   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som Buddy er det lurt å ha en som man vil evolve og ikke har nok candy til, en god Pokemon som gjør nytte i raid/battles og som trenger å powres up og som man ikke har nok candy til eller aller helst en god Legendary i den forrige gruppen. Jeg hadde ganske lenge en shiny Mr. Mim for den var litt kul, til en god spiller fortalte meg at det var helt meningsløst. Den kan ikke evolves og blir ikke spesielt bra når man powrer den opp heller.

Men ingenting er jo så viktig, det er bare greit å vite om man vil gå raskere fremover.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-21, 11:27   #6
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Legg meg gjerne til 8921 3715 2074 - Mammo79

Jeg har ikke spilt på lenge, men begynte såvidt igjen her om dagen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-21, 11:38   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Hmm, kanskje på tide å plukke opp dette igjen? Interessen dabbet litt av da jeg rundet level 40, og ikke lenger er i Oslo sentrum jevnlig.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-21, 23:53   #8
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så morsom at det er flere som spiller. Har selv spilt siden 2016.
Har lagt til dere som har lagt ut vennekode, min er 3765 5115 1303 Storki79

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-21, 09:16   #9
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Så mye jeg allerede har lært av denne tråden!!
* Å skrive "evolve" for å få opp utviklingsklare pokemons er jo helt gull for småtterier!
* Det er raid hver onsdag klokka 18! Og vi kan invitere hverandre med på på raid.
* Pokemons med lilla røyk er ikke urene, men onde, og fås i battle.
* Gavedeling kan også bidra med masse xp.

Men dere, jeg bommer stort sett helt på hva slags pokemons jeg skal bruke i battle. Hvordan har dere lært dere hva som er taktisk lurt å gjøre? Både for valg av Pokemon, men også type angrep?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-21, 10:54   #10
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Men dere, jeg bommer stort sett helt på hva slags pokemons jeg skal bruke i battle. Hvordan har dere lært dere hva som er taktisk lurt å gjøre? Både for valg av Pokemon, men også type angrep?

Du må lese om det. Jeg gidder ikke, jeg bruker de som er sterkest og ferdig med det. Mann og sønn har stålkontroll på hva som er svakt mot hva og hvilke angrep som er sterke mot hva og alt det der. Det blir for mye for meg. Du kan f.eks. se her.

Gammel 12-04-21, 11:10   #11
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Du må lese om det. Jeg gidder ikke, jeg bruker de som er sterkest og ferdig med det. Mann og sønn har stålkontroll på hva som er svakt mot hva og hvilke angrep som er sterke mot hva og alt det der. Det blir for mye for meg. Du kan f.eks. se her.

Tusen takk, Input!

Ser jeg må starte med å lære meg hvilke pokemons som er hva. Jeg får se om jeg gidder.. Men det er jo utrolig gøy de gangene jeg vinner med å spille med en pokemon jeg trodde var dårlig, og så har den uante krefter!

Gammel 12-04-21, 11:15   #12
Input

Input sin avatar

Standard

Du må bare lære deg disse symbolene, du trenger ikke pugge alle.

Er det forresten noen som kunne tenke seg å være venn med mannen min? Han spiller aktivt og sender masse gifts. Vennekoden hans er 4110 8532 9864.

Gammel 12-04-21, 11:45   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg har kode 9847 6890 0683. Dessverre er jeg litt sånn av og på og ikke verdens beste venn. Alle vennene jeg har fra før (bortsett fra en liten håndfull fra FP) er sønnens venner, som åpenbart må ha sluttet å spille.

Gammel 12-04-21, 13:05   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagt ham til Input.

Timar, jeg har også mye å lære når det gjelder hva som er bra mot hva. Jeg leser og lærer, men det er ikke alt som fester seg. Jeg tror det er litt som saks, stein, papir. Fire-Pokemoner er ikke bra mot Water-Pokemoner. Vann tar vel død på ilden.

Men, i utgangspunktet så sparer jeg bare på Pokemoner som har tre eller fire stjerner i Appraise og jeg sletter med tiden de dårligere der også og sparer kanskje to av hver som er de beste jeg har. Det finnes unntak, Legendary sparer jeg på (uten om jeg har fått mange da sletter jeg de dårlige for å få mer candy så at jeg kan Power up de gode).

De som er gode tre og fire stjerner evolver jeg (så at de utvikler seg til en bedre variant) og så Power up (så at de får høyere CP).

Derfor, i utgangspunktet når man ikke er så god så kan man alltid sortere dem på CP og bruke de beste til raids og battles. Så lærer man seg ganske raskt hvilke som fungerer. Om du sorterer på CP, hvilke Pokemon har sterkest CP? Sett opp de som kommer opp så kan jeg kommentere hva jeg tenker.

Når det gjelder å sette inn en Pokemon i en gym så er det lurt å sette inn de med høy HP. De er flinkere på å forsvare seg.

I tillegg så bør man beholde Shiny og Lucky, men om jeg har mange så sletter (transfer) jeg de dårligste her også.

Når man kommer litt inn i det så kan man lese seg opp på TM (de sorte tingene man har under Items). Da kan man legge inn så at de har de beste der som offense. Noen få, skal ha bra Defense i stedet (som Snorlax og Chansey/Blissey). Da gjør du din Pokemon enda bedre. Jeg har lagt opp system for det.

Gammel 12-04-21, 15:27   #15
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har lagt ham til Input.

Timar, jeg har også mye å lære når det gjelder hva som er bra mot hva. Jeg leser og lærer, men det er ikke alt som fester seg. Jeg tror det er litt som saks, stein, papir. Fire-Pokemoner er ikke bra mot Water-Pokemoner. Vann tar vel død på ilden.

Men, i utgangspunktet så sparer jeg bare på Pokemoner som har tre eller fire stjerner i Appraise og jeg sletter med tiden de dårligere der også og sparer kanskje to av hver som er de beste jeg har. Det finnes unntak, Legendary sparer jeg på (uten om jeg har fått mange da sletter jeg de dårlige for å få mer candy så at jeg kan Power up de gode).

De som er gode tre og fire stjerner evolver jeg (så at de utvikler seg til en bedre variant) og så Power up (så at de får høyere CP).

Derfor, i utgangspunktet når man ikke er så god så kan man alltid sortere dem på CP og bruke de beste til raids og battles. Så lærer man seg ganske raskt hvilke som fungerer. Om du sorterer på CP, hvilke Pokemon har sterkest CP? Sett opp de som kommer opp så kan jeg kommentere hva jeg tenker.

Når det gjelder å sette inn en Pokemon i en gym så er det lurt å sette inn de med høy HP. De er flinkere på å forsvare seg.

I tillegg så bør man beholde Shiny og Lucky, men om jeg har mange så sletter (transfer) jeg de dårligste her også.

Når man kommer litt inn i det så kan man lese seg opp på TM (de sorte tingene man har under Items). Da kan man legge inn så at de har de beste der som offense. Noen få, skal ha bra Defense i stedet (som Snorlax og Chansey/Blissey). Da gjør du din Pokemon enda bedre. Jeg har lagt opp system for det.

Tusen takk, Pelen!
Det blir noen flere spørsmål, gitt.

Hvordan ser du antall stjerner i Appraise? Jeg finner ikke noe inne på pokemon'ene?

Og hvordan ser du om en pokemon er shiny eller lucky?

Og TM, den kan brukes til å bytte til annet attack? Hvor leser du deg opp på hva slags attack de bør ha?

Og: Hva er forskjellen på CP og HP?

Mine med høyest CP er disse:
Dragonite (2912) Steel Wing 11 / Dragon Pulse 90 (aner ikke hva dette innebærer, er det det som er attack og defense?)
Gyrados (2909) (Dragon Tail 15, Crunch 70)
Excadrill (2904) (Metal claw 8, earthquake 140)

Sist redigert av Timar : 12-04-21 kl 15:48.
Gammel 12-04-21, 16:16   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Mine med høyest CP er disse:
Dragonite (2912) Steel Wing 11 / Dragon Pulse 90 (aner ikke hva dette innebærer, er det det som er attack og defense?)
Gyrados (2909) (Dragon Tail 15, Crunch 70)
Excadrill (2904) (Metal claw 8, earthquake 140)

Ja, de første du skriver (f.eks. Steel Wing) er Fast TM og den andre (f.eks. Dragon Pulse (er Charged TM). Det finnes noen andre TM også og de er ikke sorte. De heter Elite, men det er litt overkurs.

Gå inn på disse tre og hvis meg bildet på Appraise så skal jeg si litt mer om dem. Dårlig Appraise og høy CP er ikke brukandes så i utgangspunktet så er Apprasie mye viktigere enn CP. Det gjør alle feil i begynnelsen om man ikke får den informasjonen av en god spillere, dvs man sparer på det som har høy CP og så ser man ikke på Appraise. Jeg er litt lat og bruker en app som heter Poke Genie og den regner ut i prosent hvor god hver Pokemon er. F.eks. så ser du på min grønn Mewtwo at det står 14, 15, 15 98. Den er 14 (av 15) på den første streken på Appraise som er Attack. Den er så 15 og 15 på Defense og HP og det tilsammen blir da 98 %, dvs en veldig god pokemon.

Dere andre som kan dette får gjerne komme med innspill og kommentarer. Inagh og jeg har lært oss mye av samme flinke spillere.

Gammel 12-04-21, 16:19   #17
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ah, se der! Det gjør det jo veldig mye enklere å sortere ut de beste. Tusen takk! Jeg har ingen med mer enn 3 stjerner. Ikke så veldig mange av dem heller, ser jeg. Men det er kanskje sånn som kommer med høyere level? Jeg er på 34 nå, så har et stykke igjen, si..

Ja, jo mer du spiller jo flere gode får du.

Om jeg er med i et event og ikke gidder å Transfer med en gang så kan jeg sortere på Recent (i stedet for CP) og så ta frem de som er 0*1*2* og bare slette dem uten så se mer nøye på dem. Så lenge jeg vet at jeg har bedre Pokemon fra før så er det en grei løsning.

Gammel 12-04-21, 13:06   #18
Input

Input sin avatar

Standard

I gym mener jeg at det ikke spiller noen rolle hva man setter inn. Det tar tre runder for å slå ut en pokemon uansett, og de som gjør det, de gjør det. Man får ingenting igjen for å sette inn sine beste.

Gammel 26-04-21, 21:05   #19
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

I gym mener jeg at det ikke spiller noen rolle hva man setter inn. Det tar tre runder for å slå ut en pokemon uansett, og de som gjør det, de gjør det. Man får ingenting igjen for å sette inn sine beste.

Dette er i beste fall en sannhet med modifikasjoner.

Rett etter at en pokémon er satt inn i en gym (eller rett etter at noen har "matet" den med et golden razz) så har den tilnærmet maksimal "motivasjon". Motivasjonen for en pokémon ses som et hjerte over pokémonen når denne står i en gym. Hvis hjertet er helt rødt, så har pokémonen full motivasjon.

Etter en stund i gymen vil motivasjonen gradvis gå nedover. Dette vises ved at hjertet "tømmes" for rødfarge. Hvor raskt og hvor mye avhenger av hvor høy CP pokémonen i utgangspunktet har. Jo høyere CP, jo raskere går motivasjonen ned. (Sjekk ut denne artikkelen for mer spesifikk informasjon.) Jo lavere motivasjon, jo enklere å slå en pokémon ut av en gym. Hvis ingen av pokémonene i en gym har noe rødt igjen i hjertet sitt, så skal det holde å slå ut alle disse én gang for å ta over gymen.

Fra artikkelen over har jeg forstått følgende:

Pokémon med CP mellom 10 og 300 vil i svært liten grad miste motivasjonen. Altså vil motivasjonen holde seg høy og hjertet vil beholde rødfargen lenge. Det anbefales dermed å putte på en sterk pokémon med CP under 300 om man tenker at man vil at denne pokémonen skal stå lenge i gymen. Anbefalinger i artikkelen er Shuckle. Jeg vil tro shaddow-pokémon med lav CP også kan fungere.

Pokémon med CP mellom 300 og 2322 er i en mellomfase hvor motivasjonen holder seg relativt greit men uansett faller raskere enn for en pokémon som har CP under 300. En pokémon med CP over 2322 mister svært lett motivasjonen.

Så er det også viktig å vite hvilke pokémon det er lurt å sette inn i en gym, og hvilke som det ikke er lurt å putte inn. Man kan jo putte hva som helst inn i en gym, men om du ønsker å stå lenge, så er det enkelte pokémon som er bedre enn andre.

Det er mange forskjellige meninger om nøyaktig hvilke som er best, men det ser ut til at Blissey (utviklingen av Chansey) regjerer på topp i de fleste oversikter. Blissey har svært høy HP (healing power), noe som gjør at den trenger mange slag før den besvimer. Etter Blissey er det flere andre som sies å være gode: Metagross, Snorlax og Slaking er alle noe man kan vurdere. Eller som sagt - en pokémon med CP under 300.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-21, 21:33   #20
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Chansey er faktisk hakket bedre å sette inn i gymmer enn blissey, fordi en makset chansey vil holde seg under CP på 1500 og vil dermed være enkler3 å holde på topp.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.