Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når flyttet du hjemmefra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-07, 21:51   #61
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Dro på folkehøyskole da jeg var 16 og flyttet aldri hjem igjen (bortsett fra et par måneder mellom leiligheter nå og da - bare for å bli overbevist om at det var veldig lurt at jeg ikke bodde hjemme).

Gammel 03-08-07, 21:56   #62
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

19.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 22:14   #63
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var akkurat fylt 16.

Gammel 03-08-07, 22:22   #64
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg var en treiging skjønner jeg. For jeg flyttet ikke for godt før den sommeren jeg ble 22 år da jeg flyttet til Trondheim for å studere.

Jeg dro et år på folkehøgskole da jeg var 17 og etter at jeg kom hjem derfra som 18-åring, betalte jeg for meg hjemme når jeg hadde inntekt, så jeg kom og gikk som jeg ville og levde mitt eget liv. Det fungerte egentlig greit, men det var veldig fint å komme seg hjemmefra for godt da jeg kom så langt.

Hehe. Jeg var også 22. Men det var mest av økonomiske årsaker. Da jeg begynte å studere, som 19-åring, tilbød foreldrene mine meg leilighet i kjelleren. Jeg bodde der gratis i tre år og jobbet litt ved siden av studiene. Jeg var vel litt bortskjemt, for jeg fikk middag oppe hos dem hver dag, men jeg laget de andre måltidene mine selv. Hadde ikke ordentlig kjøkken. Jeg flyttet sammen med han jeg nå er gift med etterpå, så jeg har faktisk aldri bodd helt alene. :uselvstendig:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 22:26   #65
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var 21 år. Hadde fått jobb på en radiostasjon tjente mine egne penger. Kjente at dersom min mor og jeg fortsatt skulle være venner så måtte jeg komme meg ut av huset....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 22:26   #66
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var 19 aar. Hadde bodd 8 aar i Spania, veldig overbeskyttet. Saa flyttet jeg tilbake til Norge og begynte paa folkehoegskole. Det var kjempe goey. Siden har jeg bodd i Norge.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 22:42   #67
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg signerer Skilpadda i sin helhet, bare bytt ut "Tromsø" med et annet studiested i Norge.

Samme her.

Gammel 03-08-07, 22:47   #68
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 19 og et halvt. Flyttet til Oslo for å studere.
Høsten etterpå bodde jeg hjemme i to uker, mens jeg ventet på at kjæresten skulle komme hjem fra Oslo og vi skulle flytte sammen.
Var mørkeredd og redd for å være alene.
Smart å leie hus i skogen

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 23:26   #69
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Flyttet sammen med sambo da jeg var 18.
Å flytte ut var noe jeg så fram til siden jeg var 14, så gleden var stor da jeg ble 18

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 23:36   #70
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet dagen etter siste eksamen på vgs. Jeg reiste 50 mil, for å studere på Blindern. 19 år og voksen. Trodde jeg. Og der satt jeg, alene på en hybel. Jeg følte meg ganske ensom da jeg gikk på butikken for å handle mat. Jeg husker at jeg levde på Honni Korn og wienerbrød. Det viste seg at jeg slettes ikke gled umerkelig inn blant gjengen på SV-bygget der jeg troppet opp med min nye, hvite drakt fra Donna Karan og lyseblå mobiltelefon (dette var i 1997.). Det var et par koder jeg ikke klarte å knekke umiddelbart der ja. Det var en tøff start på studenttilværelsen, men det løsnet idet jeg flyttet inn i et kollektiv.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 23:53   #71
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flyttet til Trondheim etter VGS. En annen landsdel. Dårlig med utdannelsesmuligheter der jeg bodde, så det hadde alltid ligget i kortene at jeg skulle flytte da. Selv om det var plenty med folk jeg kjente som valgte å bli sykepleier eller lærer fordi det da gikk an å bli boende hjemme...

Var hjemme i alle ferier, men få helger.

Gammel 04-08-07, 00:15   #72
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 18. På 4 dagers varsel. Kom inn på sisteåret på vgs i annet fylke og ville flytte dit. (Kjærligheten var grunnen)

Jeg bodde forøvrig hjemme i to år fra jeg var 20 - 22.

Gammel 04-08-07, 00:19   #73
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

19 år til Frankrike.
Var ferdig med videregående og flyttet og begynte på språkkurs.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 00:22   #74
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Bodde på hybel siste året på gymnaset, og med unntak av da jeg ble mor og alenemor på en og samme tid har jeg bodd for meg selv siden det.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 00:36   #75
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg flytta til Trondheim for å studere da jeg var 20 og nettopp ferdig med videregående (ett år forsinka pga utvekslingsår i USA).

Da jeg fikk ungene bodde jeg noen måneder hos foreldrene mine før og etter fødselen pga bruddet med barnefaren og fordi jeg venta på å overta ny leilighet. Det gikk greit, men det var godt å komme seg i eget hus.

Gammel 04-08-07, 01:04   #76
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg var 19, hadde nettopp gått ut fra VGS og lengtet hjem.
Syv år på østlandet var nok for ei som alltid hadde følt seg som Finnmarksjente.
Jeg ville hjem til vennene mine og resten av familien.
Dessuten holdt jeg på å komme inn i et miljø som ikke var veldig sunt for meg, så jeg fant det best å stikke mens leken var god.

Gammel 04-08-07, 01:11   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde også som Skilpadda, av samme grunn. Selv om det ikke var Tromsø jeg bodde i.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 01:18   #78
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet ikke ut ordentlig hjemmefra (fikk egen leilighet) før jeg var 24 1/2 år. Hadde bodd hjemmefra i et par år tidligere. Fra jeg var 16-17 bodde jeg på hybel i Oslo og jobbet for en familie. Fra jeg var 20-21 så bodde jeg i Oslo og jobbet/studerte, men var mye hjemme i helgene. Ellers så trivdes jeg veldig godt hjemme når jeg fikk egen jobb, for da hadde jeg jo mye penger å bruke på alt mulig som jeg hadde lyst på. Måtte betale litt hjemme pr. måned når jeg hadde fått fast jobb. Kikket stadig på leiligheter, men det ble liksom aldri noe av. Så dukket mannen i mitt liv opp, og han bodde langt unna sånn at han måtte overnatte hos meg. Da tok det nøyaktig 2 uker før jeg hadde egen leilighet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 01:44   #79
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19 år, og da flyttet jeg ei mil unna - til Drammen for å gå på skole.

Gammel 04-08-07, 01:49   #80
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg flyttet sammen med han jeg nå er gift med etterpå, så jeg har faktisk aldri bodd helt alene. :uselvstendig:

Nei, helt alene ... De første par årene som student bodde jeg sammen med Teofelia, og så bodde jeg på et par hybler med felleskjøkken før jeg flyttet sammen med ham jeg etter hvert giftet meg med. Helt alene har jeg vel egentlig bare bodd etter at jeg ble gift. Jeg fikk jobb i Oslo i februar 1996, og mannen min kom etter i juni, etter at semesteret var slutt. (Eller forresten bodde jeg også helt alene sommeren 1993, da jeg hadde sommerjobb på Kjeller og lånte leiligheten til en bekjent av en bekjent på Torshov.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.