|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
trenger lading
|
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Hun på 19 år har 4 GB. De på snart 18 og 14 år har kontantkort, og særlig 18 åringen er gjerrigheten selv og bruker nesten ikke annet enn wifi (har feks brukt 13 kr i august...). Alle betaler selv stort sett. Hender jeg fyller litt på. Jeg har vel 2 GB og det holder for meg.
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?04-en har akkurat fått satt opp til 2, etter forhandlinger og svært god oppførsel.
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?11åringen har kontantkort men stort sett kjøper jeg pakker i forskjellige størrelser. Oftest den minste, mens skal vi noen sted uten nett blir det en større. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Jeg har 4 gb via jobbtelefon. Mannen og eldste (13) har 2 med rollover og bruker sjelden opp dataen sin utenom ved lengre ferier opphold uten wifi. Mellomste på 10 har 1 gb.
|
|
|
#6 |
|
tankefull
|
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?16 åringen har 10gb, 13 og snart 12 åringen har 5gb. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Vi har alle 1gb. Det holder i massevis for tre av oss. 15 åringen får som regel noe av vår andres data i løpet av måneden. Jeg prøver å fordele på slutten av måneden slik at alle starter nærmest mulig 2 GB neste måned. Det går jo selvsagt kun fordi vi er tre som ikke bruker opp vårt.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Snuppa fikk Chili sitt 1000GB abonnement i sommer, da hun var mye på fargen med faren i bobil. Men hun skal ikke ha det så alt for lenge. Men var praktisk i sommer. Da delte hun med broren.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Dere som har barn/ungdom som bruker mye, når og hvor brukes det?
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?
Som nevnt, Snapchat tar 90 % av trafikken her. Og man kan jo for GUDS SKYLD ikke vente noen timer med å se og svare på en snap. Da er livet ødelagt.
|
|
|
#11 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Jepp, akkurat det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jepp, hele livet er jo Snap - sånn ca..... Dessuten tror jeg ikke de er så flinke til å få passordet til wifi når de er på besøk hos hverandre, så da brukes det også mye datatrafikk. Sist redigert av løve70 : 17-08-18 kl 12:01. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Våre bruker mye til å fra skole (tar kollektivt). Eldste bruker mye Snapchat og Insta, mens mellomste bruker mest Insta på farten. Han vet at YouTube drar MYE, så det holder han seg unna (evt. laster ned ting å se). Så er de mye på farten ellers også. Jeg bruker lite selv (som regel godt under 1GB), så jeg forstår liksom ikke helt at de kan bruke så mye, men joda...
|
|
|
|
#15 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Ene 15 åringen har 6 GB. Det holder akkurat. Andre 15 åringen har 8 GB og går slltid tom
|
|
|
|
#16 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Jeg har barn som bruker mye. :står fram:. Jeg byttet til Chilli mobil i sommer for hun som jeg betaler abonnementet til, faren fulgte etter for søsteren. Vår erfaring er at det fungerer veldig fint ift dekning osv. Ift når og på hva det brukes: Det brukes absolutt hele tiden, til fots, i bil, på buss og bane, når de er i bevegelse og ikke har wifi. Det store sluket er Snapchat, i tillegg henger de nok mer på bla Instagram nå når de ikke trenger å spare på mobildata. I sommer kjøpte jeg ikke noen datapakke til det mobile bredbåndet vi har på hytta, så jeg er fortsatt i pluss etter byttet.
|
|
|
#17 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?06 har 5 med rollover, 01 har 4 eller 5, litt usikker, 97 har 2, mener jeg. Virker som det er noenlunde passe over tid. Jeg har 5 (jobb) og føler det er knapt, må spare aktivt. Ble dog noe bedre når vi gjorde noen grep med hjemmenettet vårt. Men det koster jo også penger.
|
|
|
#18 |
|
intro
|
Oi, hva bruker du telefonen til da? Jeg er jo nesten konstant på nett
|
|
|
|
#19 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg sjekket appen min nå, jeg har brukt 6.57 GB. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
intro
|
Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Ja, da er det nok noe med at jeg aldri ser videoer uten å være på Wifi, ei heller hører på lydsnutter. (Tror en film jeg uheldigvis slumpet til å kjøre i gang av noen venner som fanga ei gjedde, velta hele juli måned.
|
|
![]() |
|
|